|
|
|
|---|---|
|
Håller just på att skrota en krockad 535iA-90 Sitter Automatisk avbländning på backspegeln i den. Tänkte att en sån MÅSTE jag ha i min 735a, tyvärr e ju inte den som allt annat i bmw fördraget och bara att plugga in. Utan babeln går hela vägen runt taket och ner i c-stolpen och ner till elcentralen under baksätet. En kabel går in i centralen och två går frammåt under mattan. JOBBIGT, men det kan det ju vara vär för att få ännu en elmotor i bilen. Nån som vet hur lång och vart kablarna går? Sitter det något separat styrdon till spegeln? Sen nästa fråga, är det ett eget styrdon till elstolarna eller sitter det i underedet till stolarna? Mvh //M(arkus) | |
|
Jag antar att det är spegel #2 du har fått tag på: Länk På din årsmodell är det inte fördraget, men du kan säkert sjtäla ström någon annanstans. Dessutom måste du koppla in dig på backljuskontakten, så att inte spegeln bländar ner då du lägger i backen. Sök lite i forumet, jag vet att kopplingarna har diskuterats tidigare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Antager att det är den här spegeln som du har Länk Du kopplar bara in spänning +/- på två av dem. Den tredje går som du säger till ett styrdon underbaksätet. Styrdonets funktion är väl till för att bryta upp avbländningsfunktionen när du lägger i backen. Men handen på hjärtat, hur ofta komer det att hända? Ta strömmen från innerbelysningen eller alternativt från knapp för eltaklucka om du har. Det är ju lite dumt att ha konstant spänning till den, även om funktionen i sig inte är någon större förbrukare. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Tackar för tipsen :-) Just nu känns det som att jag rivit en hel bil för att följa kablar. funderar på att på vansinne flytta allt komplett till min 735a, får se hur galen jag blivit innan hela kabeln är ute. Mvh //M(arkus) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.