|
|
|
|---|---|
|
Min defroster i bakrutan fungerar inte, men jag hör ett klckande från (vad jag förmodar) under baksätet. Sitter det ett relä bak till defrostern? det är bara en död fisk som följer strömmen... | |
|
Har problem med defrostern ibakrutan jag med, lyser den gula dioden på din när du aktiverat den? Det gör den på min iaf, det borde ju tyda på ett relä och inte säkringen? Frågan är bara vilket... mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
Precis, samma här. Den gula lampan lyser. Enligt BMW i GBG så finns det ett relä under baksätet till defrostern. Men än så länge vet jag inte vilket det är. Ska om jag hinner senare ikväll ta en koll om jag hittar det. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Både relä och säkring under baksätet. Säkringen sitter dessutom under locket som måste skruvas bort med torxmejsel... OTROLIGT smidigt! Säkringen är förresten på 30A och går även till antennförstärkaren. //Magnus |
|
|
På så vis.. hmm är det någon som har en bra bild på vilka relän som är till vad där under? Hittar ingen här på autopower om detta. Har ett problem med mina stolar och misstänker att även dom får sina signaler ifrån "relä samlingen" därunder. mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
Här finns beskrivningar på vad som finns i strömfördelarboxen under baksätet: Länk 944_Driver: Till samtliga E32 och E34 (=många....) jag skruvat bort locket på, har det varit kryssmejsel. Är du säker på att antennförstärkaren få matning härifrån, den får ju det från radions remote? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Perfekt Erikw, ska inhandla ett nytt imorgon på BMW. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Jaaaaa! precis vad jag letat efter :-) Länkarnas man har gjort et igen, Tack Erik! mvh: mr_majzoo icq: 29815001 |
|
|
På min är det torx, jag har bytt säkringen för några veckor sedan. När säkringen var paj var också radiomottagningen värdelös och i ETM manualen ser det ut att finnas en koppling mellan värmen i rutan och antennförstärkaren. Tyvärr så är det nått skit med det hela nu iaf, för när jag slår på värmen börjar det brusa i radion... //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.