|
|
|
|---|---|
swemho |
jag satt o kika på en 330ci -00 från tyskland. Den kan man väl inte få för 15 000 DEM om jag kommer ihåg rätt, det blir ju strax över 70 000 SEK. ok om det stod 30 000 DEM. Har jag fel ? |
|
30 000 dm är alldeles för billigt det med. För 15 000 kanske man kan få en som har brunnit. |
|
|
Priserna i Tyskland anges väl i Euro idag. M-Maker |
|
|
Hittade annonsen...Precis som Tagge säger kan du lugnt räkna med att den inte är körbar. 54 500 DEM verkar den billigaste riktiga kärran kosta. DEM 15.000 - EUR 7.669 Verhandlungsbasis MwSt. ausweisbar Daten: 5.000 km, 184 kW (250 PS), EZ: 09/00, TÜV: 04/03, schwarz Besonderheiten: Jahreswagen, Klimaanlage, Anbieter: Vorst Hans D-52066 aachen Tel.: +49 - (0)179 / 4368249 |
|
Robert.O |
Det är garranterat en "fejkannons" fan , inte ens 15000 euro skulle räcka för att ta över leasingen ...om min 2 år till. Fejkanonser är vanliga på mobile och övriga nätet. Syftet med dem vet jag ej men, "ägarna" brukar bli snea när man ringer så det är nog inte de som satt in dem. Synd bara att det finn "idioter " här hemma som tror att dessa anonser speglar marknaden. R |
| Ja så är det faktiskt i väldigt hög omfattning. När jag sålde min 525i -92:a för ett halvår sedan så fick jag massor av samtal från folk som hade sett på mobile.de att man "Minsann kan få en sådan bil för 20.000:- i Tyskland"... och att försöka övertyga dem om att annonsen antingen var fejk eller bilen krockad var helt omöjligt - "bilen såg ju så fin ut på bilden" och det var bara jag som inte ville inse hur billigt det var i Tyskland...*suck* | |
| Krockad bil eller delar bara i så fall . | |
Robert.O |
Fel M3 !! Du får mer på skroten för bara motorn i tyskland, fan hanhan ju ställa bilen på vilken firma som helst och få 135.000 spänn för en sådan bil. Den kan se ut som ett dragspel , det kvittar. |
swemho |
så jag är en blåst idiot asså ? =/ om jag skulle köpa den =) men jag vill hitta en 330-M3 00-01 billigare än i Sverige, men det går bara inte |
Robert.O |
Billigare går nog fint men inte för 15000 euro.. |
|
Det är därför det finns så pass många lik på beg marknaden idag, folk som ska ner och köpa bil utan att ha en hum om vad saker och ting kostar. Man behöver ju bara ta sig en funderare varför en bil som kostar över 300,000 i sverige helt plötsligt bara kostar 200,000 billigare bara för att bilen är i tyskland? Klart som fan det finns många vrak när folk stirrar sig blinda på priset och inte skicket. Har man inte råd att betala vad en bil är värd ska man nog skita i att köpa den kanske? |
|
swemho |
asså jag menade inte att jag skulle betala det priset, jag blev ju lite misstänksam, men jag ville kolla med er om det var jag som var dum eller inte. Jag kan gärna betala 359 000 i Sverige också, men varför det när jag kan tjäna lätt 70-80 på att köpa den i deutschland ? |
Robert.O |
Man kan aldrig tjäna pengar på att handla... Förtjänsten kommer om du lyckas med konststycket att sälja till ett högre pris än den kostat dig. (f.låt men ja va ba tvung) R |
Robert.O |
Föresten . 70-80 tusen , var hittar man dessa kap, jag skall köpa ett dussin och åka o sälja till närmasta bmw handlare.. (there are no such thing as a free lunch) R |
swemho |
nej det är sant kan inte tjäna på det =). jag vet inte, men efter deutschland är det faktiskt ett frågetecken, så det var en fråga robert |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.