|
|
|
|---|---|
|
hej. har blivit erbjuden att köpa en uppsättning ronal r7 fälgar för 3000:-, helt nya. tycker det låter som ett bra pris. nån som vet nypriset på dessa? min främsta fråga är dock om ET på fälgarna överensstämmer med min BMW E34. Fälgarnas mått är 17" x 8" med ET 15. vad jag förstått genom sökning på forumet så har e34 ET20 som original. Kommer jag uppleva några nackdelar om jag säter på nämnda fälgar på bilen? att de sticker ut för mkt, eller dåliga vägegenskaper? Undrar även vad ni rekommenderar för däckstorlek? vill inte ha för breda så jag funderar på 225x45 eller 235x45. (Kan jag ha ännu mindre på dessa? och kan jag han lägre profil också?) TACK! | |
|
De passar rakt av, lämplig däckstorlek är 235/45-17. Nackdelarna är som alltid med stora och breda däck: stötigare, bullrigare, mer spårkänslig, sämre prestanda och högre förbrukning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack för svar. men det går att sätta på 225 däck på 7" fälgar om man vill? nån som vet hur smala resp. breda däck man kan ha på 7"-fälgar? tack |
|
| aj skrev fel 8" ska det vara | |
|
Ja, t ex 225/45 går utan problem på 8". BMW brukar dock rekommendera 235/45-17 till E34. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| tack igen erikw! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.