|
|
|
|---|---|
|
tänkte uppgradera vägegenskaperna under vintern, lite tips å trick önskas. har köpt på mig 750 skivor, huvudbromscylinder samt 4kolvs ok, vad för belägg finns det till dess ok? verrera justerbara kränghämmare tänkte ja köpa, vad kostar dessa fram å bak? vilka fjädrar/dämpare ska man ha? vill ha justerbart där med! trodde bildelsimporten hade weitec justerbara men d hade de visst inte? bussningar, var kan man köpa ett komplett kitt med hårdare saker? annat å tänka på? tack på förhand! | |
| hmm ingen som svänger här? | |
|
Du är på helt rätt spår! När det gäller dämpare och fjädrar så kan jag rekomendera gula Koni fram (justerbara) och Bilstein Sprint bak. Fjädrar som lirar bra med dessa dämpare är H&R. Bussningar är lite svårare att hitta i Sverige, men det går att förstärka dom befintliga eller svarava egna. Länk Casterstagsbussningarna går att byta ut mot 750-bussningar, men måske kortas av en bit för att passa. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| danke schön vars hittar man dämparna du talar om? vilka fjädrar skall man ha till dessa? | |
|
Använd H&R fjädrar som jag skrev ovan. Dämparna och fjädrarna hittar du bla på Stötdämparexperten på Kungsholmen Länk Det var där jag köpte mina prylar. Gick på runt 8000:- runt om. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Här finns hårdare bussningar till casterstag och bärarmar Länk Det borde finnas lämpliga belägg från någon mercedes modell (minns inte vilken, tror det har varit uppe förut) /// Kristian |
|
| finns fortfarande lite obesvarade frågor i första inlägget | |
|
Vererrapriset är väl bara o ring ao höra med Tord själv, skulle tippa på c:a 3500kr Spax är väl ett alternativ till justerbara dämpare, eller Avo, Leda, eller nåt annat märke! ///Magnus |
|
|
3500kr styck eller för både fram å bak? dom har ju aldrig öppet? var finns svenska ÅF till dämparna du talar om. |
|
|
För komplett sats då, han svarar på mail om inte annat, annars tis. o tors 18-20 på kvällen via omoderna telefonen...... Kolla med Kjell på BCT om Koni eller Leda dämpare: Länk Snabb google på Spax ger: Länk Sök så hittar du...... ///Magnus |
|
| ok tack nu gjorde du mig glad, hade räknat på 3500styck =) | |
| Nån som vet var man kan köpa 2 komponents urethane? | |
|
Rutlim skall tydligen fungera bra som ersättare för urethane. Åk till närmsta bilglas-nisse. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| det är ingen som är med på att gjuta upp alla lämpliga bussningar i urethane då? Länk dom här utför sånt! | |
| Ska testa och beställa en burk flytande urethane från mcmaster i usa, och göra själv. | |
| sälj ett kitt till mig då?;) | |
|
någon som testat flytande urethane och isf vilken hårdhet? |
|
|
Länk Han använde shore 94A han tyckte att 80A var för mjukt /// Kristian |
|
| Har egentligen inget vettigt att komma med, men det får mig att tänka tillbaka på tiden som skatare. Körde med uretanhjul på en hårdhet av 95A och även 98A (Durometer?). 98A ansågs vara "stenhårda" i alla fall :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.