|
|
|
|---|---|
| Hur faan stänger man av allt pipandet i bilen (E39 -02)? Det piper vid +3, det piper 1min innan heltimme, när spolarvätskan är slut osv osv man blir ju livrädd varje gång och tror att nåt allvarligt har hänt... | |
|
Slit ut kablarna till högtalaren. då hörs det garanterat inte. Vissa saker vill man höra varning för. pipet vid heltimme kan du kolla så du inte har högtalarsybolen synlig på färdatorn när klockan syns, är den det tryck en gång på sr eller va knmappen heter så ska det försvinna. Varning för 3+ kommer du nog inte undan, inte heller spolarvätskevarningen heller. Vill du ha bort det plinget är nog det endfa att koppla ur högtalaren. |
|
|
Skall det pipa vid +3 även på den lilla "färddatorn". Det är funktion som jag skulle vilja fungerade på min men den går bara över från att visa klocka till att visa temp vid +3 och man har ju inte blicken på den hela tiden.(Lite utanför tråden men iallafall....) /Peps |
|
|
Peps: Ja det skall plinga till vid +3 när man har "lilla färddatorn" i E34. Min pappa har det i sin 520i -93. /Rickard |
|
| Kan det vara någon inställningsak som gör att den börjar plinga eller har den funktionen pajat. Låter det från "färddatorn" eller skall ljudet komma någon annanstans ifrån? / Peps | |
|
Låter det inte så är troligen gong-gongen trasig, sitter under rattstången på en E34, rund silverfärgad burk. Ska plinga på alla med temp-mätare vid +3 grad. ///Magnus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så länge du inte tar av dig säkerhetsbältet och beställer en drink och jordnötter varje gång det plingar, så är det väl bra om man vaknar till lite. ///MVH Hasso Länk |
| Hur kommer man åt den, vad behövs demonteras, och hur stor är den då? / Peps | |
|
också duktigt trött på plingandet, vart sitter gong-gongen på e39 då? Vet inte om jag skall koppla bort den eller bara linda den i ljudisolering, till mer trivsam nivå:-) |
|
|
Den sitter över gaspedalen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.