|
|
|
|---|---|
|
I morse när jag kom ut till bilen så gick det inte att låsa upp den... har något strul med larmet i bilen och det verkar som det har dragit ur batteriet...suck! Hur kommer man nu in i bilen för att öppna huven och komma åt batteriet?? Klickar endast lite när jag vrider på nyckeln och det hjälper inte att jag testar på passagerarsidan. Tacksam för hjälp hur man kommer in under huven?? MVH Johan | |
| Lås upp han genom backluckan, på det låset brukar jag göra när skiten strular som det alltid gör.... | |
|
Det gick inte heller?? :-( Först när jag kom till bilen och skulle låsa upp hände ingenting men efter att jag hade öppnat bakluckan så blev det lite mer rörelse när jag vred om i dörren men dock inte tillräckligt för att få upp den! Det sitter väl en centrallåsmotor även i förardörren eftersom larmet öppnade dörrarna tidigare när det funkade... |
|
| hej har du försökt att dra i hantaget och vrida försiktigt med nycklen på passagerar sidan kan vara lite struligt men ska funka,får känna sig fram det funka på min. | |
|
Tack, ska testa det när jag kommer hem från jobbet! Läste precis i en annan tråd att man kunde göra så. Men om det inte funkar hur får man upp huven? |
|
| exakt.. håll ut handtaget och vrid nyckeln åt "fel" håll så att säga.. funkar oftast.. | |
| Jag har nog den fulaste lösningen på detta. Jag fick upp min bagagelucka (på min gamla 520) sedan tog jag bort skisaken och fällde armstödet. Hämtade en minigolfklubba och vevade ner bakrutan med klubban tills rutan var nere så att man fick in armen utifrån och kunde veva ner resten. Sen kröp jag in (eller fick upp bakdörren, minns ej) och öppnade motorhuven. | |
| jag tog o böjde till en gasvetstråd med en u klucka nedersti o sen stoppade jag in den genom gummilisten längstupp på förardörren på min 88 do hakade i låsknappen den gick o öppna på 3 minuter men felet låg i att koferten inte var rätt justerad så därför gick den i baklås. | |
kilroy |
Kul att läsa om alla påhittiga lösningar...! Själv har jag inte råkat ut för detta men har läst här på forumet att dörren går att öppna om man vrider nyckeln åt fel håll, precis som någon i denna tråden skrev... |
|
Tack för alla påhittiga svar!!! :-D Fick till slut upp passagerardörren.... oooh så skönt! Tur att detta är ett sånt kanonforum!! MVH Johan |
|
|
sitter inte batteriet under baksätte??? |
|
| Inte på en 520 -89 .... :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.