|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyligen en BMW 318is Coupé -93. Säljaren uppger att det finns ett DEFA-larm installerat men att han tappat "fjärrkontrollen". Det enda som indikierar att jag har ett larm är en röd lampa framför växelspaken... Hur kollar jag om det är ett DEFA-larm? Var sitter själva larmet? Var detta originalmonterat på de här bilarna? Sist men inte minst. Kan jag köpa till min saknade fjärr, vad kostar denna och behöver den kodas i så fall? Tack på förhand!! | |
| Defafjärren behöver kodas in. Du behöver masterkoden till huvdenheten. | |
|
Defa larm har aldrig varit standard, de är alltid eftermonterade. Var huvudenheten är monterad är därmed svårt att säga, men vanligtvis någonstans under instrumentpanelen, ofta bakom handskfacket eller däromkring. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hur får jag tag på masterkoden då? Jag gissar att den inte står på huvudenheten direkt... | |
|
tja, du får beställa en via en bilradiobutik. Dosorna e rätt dyra och allt som allt brukar det bli dyrare än att köpa ett nytt begagnat larm. Omdu har ett defalarm brukar "tutan" sitta framme under motorhuven och på den finns det två gråa knappar som du kan koda med... mvh Martin |
|
| Står på en kort av kreditkortsstolek som följer med i katongen när man köper larmet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.