AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
499

Filter på bakhögtalarna?

bu
7
budi
528i -96
Sitter där något filter på de bakre högtalarna i en 525i touring -01.
Buisness CD. Bytade nämligen ut orginalhögtalarna och satte dit
två-vägs. Det lät jäkligt konstigt.
Robsarve
I proffessional sitter det filter, men inte i buisness så vitt jag vet.

Men bakhögtalarna i e39 touringen låter inget vidare oavsett vad man gör eller stoppar in där.
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Måste säga att det låter skit där bak, hur göra för att få det att låta mindre dåligt ?? någon som har någon ide ??

Sen en till fråga. Om man byter ut framsystemet byter man ut delningsfiltret oxå då ?? Vart monteras det isåfall ?? kanske något Robsarve kan svara på??
Robsarve
Det jag gjorde var att dämpa plåten, i med dämpull och täta ordentligt. Då blev det något bättre.

Har du Buisness så tar man signalen från midbasen (som är ofiltererad) och sätter filtret på den och sen vidare till tvåvägsystemet. Har man Pro så är det lite pyssligare, då får man gå in it slutsteget och koppla förbi en kondensator per sida.
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Ok, tackar för det. vad för hötalare rekomenderas bak, jag har ett par Pioneer TS-H 1302 och dom låter inte alls bra, blir det bättre med ett par 2-vägs element??
Robsarve
Har provat ett par olika, med lika dåligt resultat oavsett vilken högtalare jag använt. Slutade med att jag satte tillbaka orginalen och koncentrerade mig på framhögtalarna istället.
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Ok, då får jag nog göra så jag oxå, visst hade du något vettigt paket har jag för mig läst tidigare..
Robsarve
Det folk har varit nöjda med är ZR5.0 comp, som har mycket bättre dynamik än orginalsystemet, så är det mer sånt du är ute efter kan det vara ett alternativ.
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Robsarve du har mail.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.