|
|
|
|---|---|
| hej har just fått igång min e30 efter en total renovering....har bytt de mesta i motorn!!!nu ryker den som ett ånglok....vad kan vara fel!!!den tar inte olja!!!! | |
|
vad är det för färg på röken? vit, grå, svart, blå? |
|
|
Eftersom den inte drar olja är tydligen röken vit, då undrar man om topplockspackningen tätar riktigt eller toppen är dragen rätt. Eller har du kanske timmat för hårt och filat hål i insugskanalerna. Nisse |
|
| det är svårt att säga va de e för färg,men antagligen vit...men var skulle vattnet komma ut isåfall???tycker inte den drar nämnvärt mycke vatten.... | |
|
renoverade motorn i min alpina i somras och den rök vit så mycket så jag trodde den gick på vatten men efter ett tag så slutade det att ryka. och det försvann inte vatten!! så vad jag förstår så rycker det mycket efter motorrenovering. kan ju ha varit kvar vatten nånstans? Alpina Power! |
|
| ur avgasröret kanske? | |
| hej...har luskat ut,att den drar olja.....ca 4 liter på 100km!!!! | |
|
har fått igång motorn igen......samma fel...så nu har ja uteslutit oljeringarna...bytte dom igen!!!!!!! |
|
|
kollade du ventiltätningarna ? vevhusventilationen är inte tät ? |
|
|
Det kan ryka endel efter motorrenoveringar, speciellt när nya ventiltätningar är monterade. Men däremot tycker jag 4liter/100km är lite i överkant. |
|
|
har ju kört upp ca 25 liter olja...så man börjar tröttna.....hade topplocket till en verkstad å där sa dom att styrningarna BÖRJADE vara slut....men dom bytte inte dom,har börjat fundera om de kan va styrningarna som e slut??? |
|
|
Troligen inte... OM styrningarna inte är helt slut så fyller ventiltätningarna sin funktion. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.