|
|
|
|---|---|
| hej,finns det någon som vet om de är krångligt att byta lampor för blinkers i instrumentet+att byta lampa för fläkt reglaget den utan ac är det.någon som vet var givaren för varvräknaren sitter på en 518 snik.någon har sagt mig att den sitter vid bakaxeln,stämmer det och om är det krångligt att byta. | |
|
För att byta lampa vid fläktreglaget behöver du ta bort stereon och den stålkåpa som sitter runt den för att komma åt bättre. sedan tar du bort knappen för elbakrutan, den sitter bara snäppad fast framifrån, inga problem. Till vänster i det hålet som den knappen satt i trycker du lite försiktigt i klämman som håller fast frontplasten i instrumentbrädan mot mitten och dra ut den vänstra sidan så lossar hela fronten som fläktreglaget sitter i. Ta bort "färdatorn", den lossar du med en arm som sitter på vänster sida om den och för att komma åt att dra den mot dig måste stereons monteringsplåt bort. Nu kommer du åt att lossa vajrarna som reglerar värmen, de sitter färgmärkta bakom så du behöver inte hålla reda på dem var de satt. Lossa plast-klipsen och lirka ur var vajer för sig. Den vajer som går till själva fläktreglaget får du trycka in klipsen på för att den skall lossna från sitt fäste. Ta bort de bägge kontaktstyckena som sitter på manöverenheten och nu kan du ta ut den. Nästa steg är att lossa de stjärnskruvar som håller i frontstycket från själva manöverenheten, det är fem stycken har jag för mig.När detta är gjort ser du den lilla glödlampan, den skall dras rakt ut annars smulas den sönder i sockeln. Sätt i den nya glödlampan och anslut kontaktstyckena innan du monterar tillbaka allt för att se att lampan fått kontakt ordentligt. Vidare som ovan fast i bakvänd ordning. Tog mig ungefär 35-40 min. Lycka till! / Peps |
|
| tackar för hjälpen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.