AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.149

hastighetsmätare i Z3

Som några av er vet så har jag förra vintern installerat Mhv's blåa mätare i min bil som under sommaren bubblade up sig av värmen. Det var alltså en folie som jag satte över ordinarie mätare. Som ni förstår blev jag riktigt besviken. Speciellt som jag tyckte att det så grymt bra ut så länge det varade.
Hur som hälst: det leder till ett annat projekt. och därför undrar jag om någon här har prövat att byta ut hela skivan med mätarna i stället för att bara sätta på en folie?

Alternativt så undrar jag om denna produkt är något att ha? Länk
Hur drar man elen då?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Hej, synd att folien bubblade upp sig. Angående plasmatavlorna så är det lite olika beroende på bilmodell, på Honda så kopplas en del tavlor till mätarbelysningskontakten medans en del modeller kräver sepparat strömmatning. Maila sanituning så han får svara för hur denna modell kopplas in.

Mvh Henrik
soda: jag mailade honom. vi får se vad han säger

någon som vet om montering av "utbyttes" satserna som sådana här:
Länk lite neråt på sidan.
och
Länk

det verkar lite skumt att man inte behöver ta bort nållar för att det ser ju ut som att man måste komma i underifrån...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

OK, nu har jag varit i kontakt med Sani. Plasmamätarna är relativt enkla i sin montering. dessutom blev jag varse att det jag trodde var "utbytesmätare" inte alls är det utan det är exakt samma som plasmamätarna! jag ska definitivt ha dessa!
Sani tar 129 euro för plasmasatsen. plus porto.
Men jag har hittat hans källa och kontaktade dem. där fick jag efter lite förhandlingar MYCKET bättre pris på 60Euro! med dagens kurs är det alltså endast 535 kr. portot är 15euro och leveransen utlovas inom några dagar.

vill någon annan ha så kan vi beställa tillsammans spara på portot
om någon med annan biltyp än Z3 är intresserad så går även det till samma pris nog.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.