AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.162

Hjulsidor replika BMW - göra det själv

Sida 2 av 2
Ok, är de 15" eller 16" stålfälg du har?
Här fanns annars ett tips som du kanske kunde pruta på lite Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bole
mm tack de jättefina problemet är att jag har 15" stålfälg :( annars hade jag valt precis såna där... har redan annonserat efter dem men men :-) får väl hålla mig fram till lördagen...förresten mejlar om en grej...
bole
fan ... tagit bort ditt mail av misstag ... iaf ... jag har TIS 2004 (på tyska) och TIS 2002(på eng) men ingen på svenska ... du har inte det möjligen? EBA från 2001 och HTK har jag ...
bole
ETK så klart 2004 på swe
Resultatet kan man diskutera, själv tycker jag det ser bedrövligt ut...!
Vilken som helst av kapslarna på wendtans länk ser ju mycket bättre ut.
Men saknas pengarna, hade jag hellre föredragit nakna stålfälgar, än Biltemakapslar.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
hehe... underbart gör-det-själv tips. Maila detta till www.hejbillist.nu det platsar garanterat.

BMW CS #5139
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Tack för länken wendtan, de till E46 ser hyfsare ut.
Någon som vet andra icke-original som är snygga?
Jag har till någon tidigare bil köpt lite dyrare hjulsidor som delvis var av plåt, men i övrigt plast och hade ett litet "djup" (minns dock inte namnet).
I vilket fall är de dyrare hjulsidorna vanligen överlägsna då de är av andra plaster (tex nylon) som gör dem tåliga och inte bräckliga i kall väderlek och dessutom är lackering betydligt tåligare.

Skall hämta vinterhjul snart - så dags att leta hjulsidor - jag uppskattar INTE svarta plåtfälgar. Men gillar å andra sidan inte Biltemas plastskräp heller...
Tyckte det såg helt ok ut...

// Jim Profit
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Tyckte också att det såg ok ut. Däremot så tycker jag att man bör välja lite "tätare" mönster så att man inte ser plåtfäljarna så tydligt, själva poängen med att sätta på fälgsidor är ju att dölja fälgarna.
bole: alvarligt talat, det var det värsta jag sett. Biltema kapslar...urk! Rostiga plåtfälgar är snyggare!
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Håller med några av föregående talare!!!
Pirat kapslar!!! okej utan logga från biltema!!
men klistra dit ett hemmaklippt märke va riktigt fattigt!
För övrigt va valet av kapslarna mkt B (plåtisrana syns ändå)
O till sist, har du inte råd en mån vänta till nästa.

Ps. kunde du inte ha frågat mor o far om de kunde höja månadspengen just denna månad!!!
PT
351
PTR
I mitt fall blir det ett par originalkapslar om nu inte några extremt snygga pirathjulsidor hittas! De pirat jag kollat på hittills hade en taskig finish (skägg i plasten, missad lackering, en känslig lackering som inte tålde skarp med nageln! och en tunn, spröd plast av "fel" plastmaterial för kall väderlek)

BMWs verkar ha en bra kvalitet och till E46 fanns ju ett par riktigt snygga. Tillhör man de som aldrig (peppar, peppar...) kör mot kanter så kan dyra och tåliga hjulsidor hålla LÄNGE. Kanske inte så länge att det lönar sig med 1000 kr vs Biltemas 129 kr. Men börjar mantänka så så skulle man kanske inte ha en BMW som andrabil...? Då finns ju tex Fiat Panda!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fasiken inga original navkapslar till 17" som 330 kräver. Illa! :)
PT
351
PTR
Finns det 17" hjulsidor att finna? Kanske någonstans, men inte överallt.

Mekonomen mfl har sällan större dimensioner - det verkar som om hjulsidorstillverkarna inte hänger med i "utvecklingen". Om nu stora, breda däck till vintern är mycket av utveckling - jämför gärna rallybilars vinter- och sommardäck! Då gäller smala, smala med mycket dubb.

Skidor är ett mer passande namn för breda vinterdäck. Men har man stora bromsar så har man!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.