AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.163

Hjulsidor replika BMW - göra det själv

Sida 1 av 2
bole
Efter att ha bytt till vinterdäck, o fy va fula de är, så tänkte jag köpa lite hjulsidor så det ser liiiite snyggare ut.. problemet är att jag inte har så mkt cash den här månaden OCH att bMW's e inte så snygga(urvalet är dåligt) dessutom kostar de ca 950Kr för 4 styck. Åkte till biltema köpte 4 styck för 129 Kr (mycket bättre) skrev ut bmw-loggan 5x5cm och laminerade den för att sedan klistra på den kromade hjulsidan med klarlim... resultaten har ni här... MYCKET snyggare

Länk
Förutom att jag inte är mycket för chromade hjulsidor ser dom helt ok ut på bilden. Kul med lite uppfinningsrikedom! Frågan är om BMW-märket tål salt och slask.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
bole
vi får väl se ...laminerat är det hur länge det än håller så kanske man kan klistra på nya sen..tog 10 min att göra det hela...inklusive klippningen
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Snälla, snälla, snälla - säg att detta är ett skämt! :) Om inte - ja då var det likförbaskat det roligaste jag sett på länge!
Varför inte slå på stort och göra laminerade Alpina-loggor istället? :-)

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
bole
varför det? :) att välja mellan att köpa bmw hjulsidor för 1000kr och några som e kanske lite snyggare och ändå bmw-märkta :) för 129:- vad hade du valt? :)
Jag är hemskt ledsen men det där ser verkligen bedrövligt ut :) Betydligt snyggare då med svarta plåtfälgar!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
bole
orka köpa dubbla uppsättningar av alu-fälgar :)
Pi
123
Pinky
E36 325 M
Ett Tips!!

Köp Alu fälgar =)
bole
iofs så kanske d går att byta hjulsidor till nån som kanske liknar bmw men i höstmörkret ser det faktiskt snyggt ut :> :P
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Påminner lite om skojarna i High Chaparall och deras version av pest eller kolera. Två val: Fula orginal (som jag faktiskt tycker ser helt okej ut...) för 1000,- eller hemmamodifierade, kromade, biltema för 129,-... En helt ärlig reaktion: Jag hade sökt upp ett par fräscha orginalhjulsidor på powerbörsen. Såg för inte alls länge sedan fyra orginal alufälgar (15" förvisso) för 1100...

er
375
erc
218i Active Tourer -16
Kikar man närmre kan man nästan vara säker på att allt är ett skämt. Det är ett fotomontage/photoshopjobb. Puh! :)
bole
tycker det e ändå roligt med många inlägg :) såfort jag skaffat en fru att suga ut lr nåt annat sätt att få lite xtra cash ifrån så lovar jag att byta till ALU ;-)
Pi
123
Pinky
E36 325 M
Inte så snygga men en då bara 1000:-
Länk
Pi
123
Pinky
E36 325 M
Bole. Tjänar man så dåligt som IT-konsult?
bole
Pinky :) ibland så blirre kärvt :) tjänar inte så dåligt iafall mer än vad jag e gammal men jag har alldelles för många brudar på G :) (medan jag fortf kan få stånd) ... iaf ... det var ett tips :) men det e kul me reaktioner...ska byta däck till dubb från friktion hos en polare på bmw verkstan samtidigt passa på att flytta fälgarna dit åxå men det kanske finns folk som inte har råd till det :) det gäller jo som sagt bara nåra månader...grejjen är åxå att BMW utbudet e så himla lågt när det häller hjulsidor tyvärr
Bole: Jag vill berömma dig för din uppfinningsrikedom och huvudsaken är väl iaf att du tycker att de blev bra?

Att man har de lite tajt ekonomiskt ibland är fullt förståeligt, och jag tycker att alla orginalfetischister ovan kan visa lite hänsyn för det.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bole
tack wendtan ..huvudsaken är mina herrar att det går att köpa bara 1(enligt min uppgift) sorts hjulsidor från BMW ..och det tycker jag är dåligt i jämförelse med så många val bland alla lättmetallfälgtyper...å andra sidan är det MYCKET enklare att skada fälgen under vintern vilket gör att många väljer att köra med stålfälgar under vintern...jag lägger ut de pengarna hellre på tex en viktigare del i bilen som blivit sliten/skadad
Klart uppfinningsrikt!
Sammanfattningsvis kan man väl säga att ambitionerna var goda, men inte resultatet ;)

/// Olof

Länk
Bole: Nog finns det mer än en slags hjulsida att välja på, kika här tex Länk eller i ETK för full info kring detta.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bole
okej de i vällingby hade bara 1 sorts :) så jag tänkte nä fan ... väntar tills polaren får tag på några fina dubbdäck så off we go me alu-fälgarna..de e lite skrapade ändå(av förra ägaren)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.