|
|
|
|---|---|
|
Nybliven ägare till en 530ia-93,problemet är att farthållaren ej funkar,har haft den hos BMW för felsökning men de kunde ej hitta felet (krävdes en manuell sökning,enligt dem, till en kostnad av 1100kr/tim) är det nån som kan hjälpa mig??? | |
|
Kolla alla kontakter till att börja med, finns en stor en som ska låsas fast på wajermotorn under motorhuven, en storkontakt på farthållarens databox som sitter i samma låda som motorns styrbox. Sen finns det en kontakt för bromsen, och en för koppling, men då du inte har koppling så ska det sitta en bygel på den platsen istället. Annars kan det vara kabel brott, eller så kan motorn ha lagt av. Kolla säkrningar! //Mvh Simon |
|
|
andersr66! Styrboxen sitter troligen i vänster framdörrstolpe. I alla fall sitter den där på min 540 årgång 93. Min box hade blivit full med vatten. kan vara värt att kolla det är en aluminiumbox med blått plastlock. mvh BLJ |
|
|
Då är det ändrat i nyare e34:or alltså, i min sitter den där vart jag skrev. //Simon |
|
|
Tack för tipsen,ska kolla i helgen. |
|
| "bengts" tips om vatten i styrboxen bör vara det första du kollar för det verkar vara ett av de vanligaste felen på farthållare.. Har själv varit ute för det. | |
|
Jag känner två som haft vatten i boxen till farthållaren som sitter vid vänster dörrstolpe. Den ena en 540 -94 och den andra en 530 -95, båda E34 touring. PÅ 530:in så märktes det inte förren styrboxen till automaten oxå slogs ut pga kortslutning som orsakats av "akvariet" till farthållaren. Kostnad med fortfarande kass farthållare, 6500:-! Mitt tips blir alltså att kolla det SNARAST! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Verkar onekligen vara ett vanligt fel Dandelue på forumet har samma fel på sin 540iA E34 Touring på honom lät det som felaktigt monterade sidoblinkers var orsaken till detta vilket kändes utmärkt för egen del eftersom från 1995 årsmodell sitter dom på från fabrik men nu gäller inte detta längre när felet uppkommit på en 95:a blir att kolla i vår på min ännu en sak att göra;) tur att det är mindre att göra på VW ingen lyx alls. Mvh Stephan |
|
|
Jepp, Danne var en av dom jag menade och det var troligen personen som bytt till vita sidoblinkers som slarvat med gummitätningen inne i skärmen. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.