AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.081

Färgval E60

Sida 1 av 2
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Funderar på en ny E60, vad tycks om olivmet? Jag avskyr grön, tyvärr kallas färgen olivgrön...
Men den är väldigt mycket beige met också eller? Bara sett bilder men vill ha en ljus vil som ej är grå!
Inte dum, men heller inte vad jag valt. Jag hade antingen köpt en Alpinvit trots att den blir omöjlig att sälja i efterhand, eller lagt till de sura pengarna för att få individual-lack!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Äsch, jag såg nu att man inte kan ha sportpaket och olivmet, är det sant? Vart kan man hitta bilder på individual färgerna?
Kolla här: Länk

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Den olivfärgade är riktigt snygg, speciellt som Touring då den passar kanonfint.
Klädsel invändigt är väl en smaksak om man vill ha den mörk eller ljus.

Solidsvart med lackbehandling är snyggt på E60.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Ja, jag har svart som alternativ, men allvarligt. Vad är det för skillnad på solidsvart och svartmetallic (förutom 7900 mer att köpa utrustning för?) Synd att svart blir så skitig!

Tyckte inte individual färgerna var så speciellt revolutionerande...
Min förra 530iaT -01 hade dock gult skinn, det var fräkt på en mörkblå met, med kolsvarta rutor och shadowline. Antracittak och svart inredning. Mycket trevlig färgklick med det gula.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Skall du ha det nya sportpaketet skulle jag valt titansilver eftersom det blir lite murrigt med svarta sidolister till mörka färger. Men det är ju en smaksak. Annars (utan sportpaket) är olivinmet (ljus gröngrå) och Amethyst (ljus kopparfärg) två favoriter.
Mvh
PS Solidsvart är icke metallic
Jag håller med Herr Hansen om Alpinweiss, fast lockas även lite smått av någon snygg beigemetallic. En Individual 535D touring med Hartge splitfälgar hade inte varit fel :)

MVH,
E38B12
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Ja, så långt är jag med...ej metallic men vad är skillnaden med det? Hur yttrar sig skillnaden med och utan metallic? Syns det? tål metallicen stenskott lättare? Är det lättare att tvätta en metallic? Är det lättare att laga stenskott utan metallic? Jag har alltid haft metallic och förstår därmed ej skillnaden.

Körde BMW Mölndals 525t, svart med sportpaket. Upplevde inte den som murrig!?!
Jag instämmer med Kalle. En vit E60 är väldigt passande på dessa Bangle former. Här finns några bra exempel på hur en E60 kan se ut Länk

Annars är Solidsvart ett säkert kort.

(Kalle, jag varnar dig från att klicka på länken :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

skulle aldrig i hela mitt liv fundera på en vit, men de var snygga. Särkillt de rena i länken

Länk

Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nej, lägg ner vit och olivmetallic. Svart,orientblå eller stålgrå ska det vara tycker jag.E 60 glr sig bäst i mörka kulörer.
Gillade färgen och fälgarna på den översta bilen i wendtans länk. E60 har verkligen potensial, det gäller bara att ha tillräckligt stora fälgar. 17" är absolut minimum. Plastkiten hade de dock gärna fått avlägsna till förmån för M-paket :)

/// Olof

Länk
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Nu har jag hittat en ny favorit som passar med sportpaketet!

Länk

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Titan grå metallic =) riktigt fin färg när den är nytvättat!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
735
Håller med Sim, Titan grå....

Har sett några vita som jag tycker vart snygga oxå, men frågan är förstås hur lättsåld den blir...

Mörka färger passar egentligen bäst på "stora" bilar som denna, dock så finns det problem med dessa, såsom;
1.Blir "skitiga" fort.
2. Repor syns förbannat väl (farsans redan repad av ngn avundsjuk f-n)
3 På en e60 så kräver designen tillsammans med mörk färg minst 18´enligt mig, detta ok på sommaren, men gör att (om man ska hålla sig till 18´) man får en praktiskt taget okörbar bil på vintern (även om man bor i en större stad...)
li
1.959
liste
535i -89
Amethystgrå eller Oxfordgrön med Auburn- eller Tryffelläder. Mycket snyggare blir det nog inte. :)
Ovenholm,

Så är det ju med alla Bangles bilar; E63, E65, E61, E60 och Z4 ser alla fåniga ut med små fälgar tack vara deras höga midjelinje, håller helt med om att 17-tum är minimum.

Förr var det andra grejer, kolla bara på alla BMW innan 2000-talet... då kunde f*n i mig även en välpolerad 518 vara riktigt läcker. E60 med små skitfälgar ser bara skrattretande ut :P

MVH,
E38B12
Oxford Green el Mystic Blue!

/Lazze
Länk
Med M-paket begränsas färgvalet något bland standardfärgerna blir valet lätt Carbonsvart med dakotaläder grå,beige eller svart i den ordningen och trälister ahorn antrazit gäller det en Touring beställ utan takreling den gör inte någon nytta annat en sänka toppfarten och höja bränsleförbrukningen den passar dessutom sällsynt illa med M-Paket tar bort sportlooken väljer man en Oxfordgrön utan M-Paket och Chromeline tryffelbrunt dakotaskinn passar takreling mycket bättre.

Individual har en färg som är min nr1 aldrig sett någon E60/E61 i den ännu nämligen Estorilblå Länk här är några bilder på en X5:a.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.