|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tvättade min bil idag, och när jag hade spolat av avfettningen så såg jag att lacklagningarna (gjorda av nån av de förra ägarna) blev ljusblå som de brukar ha bli vid avfettning. När jag kom hem och använde Sonaw wax-polish pro. som jag brukar göra, så försvann inte fläckarna! Det har de gjort förr! Måste jag slipa ner lacklagningarna och göra om dem, eller går det att fixa på nåt annat sätt? mvh /Erik | |
|
Hade han köpt färgen på Biltema eller? Jag testade Biltemas lack en gång med samma resultat. Riktig lack ska inte bli missfärgad av avfettning. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Erik Det finns ett trist budskap när det gäller lack. Det enda som jag tycker håller måttet i längden är riktig tvåkomponent billack. Har du metalic (som jag) så blir tvåkomp, klarlack. E |
|
|
Har ingen aning om vart han har köpt lacken. Ska ta och göra om det tror jag, och köpa färg på BMW här i Umeå. Dom borde ha rätt saker tycker jag. Ska man ha nån klarlack även om man inte har metallic? Har marinblå solid (förutom där den är ljusblå). /erik |
|
|
Om du inte har metalic behöver du normalt sett inte ha klarlack. Då använder du tvåkomp lack rakt av. Den kan du måla på med pensen, gärna då utan förtunning. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.