|
|
|
|---|---|
m-king |
För ett par dagr sen la en cylinder av, den började gå ryckigt, jag kollade och kom fram till att 3 cylindern inte tände..kollade på tändstiftet, men den verkade ok. Nu undrar jag vad tror ni det kan vara..kanske tänkabeln eller nåt annat? Det gäller en 318is -16V 90:a |
|
Har haft likadant fel på min gamla e30 318 då va det fördelarlocket som det hade börjat rosta i en av anslutnings piggarna till en av tändkablarna. |
|
|
Om du kollar kompressionen på den cylindern så får du i alla fall veta om det är ett dyrt eller billigt och enkelt fel. Nisse |
|
|
Då 318is (M42) inte har något fördelarlock så blir det svårt att kolla det. Kolla om tändspolen till gällande cylinder är ok. Tändkablen är också vital i sammanhanget och bör kollas upp. /Anton |
|
|
dum fråga kanske... men hur vet man om bilen inte går på alla cylindrar, bortset från att den går ryckigt o så... hur låter de då tex??? ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Stan, satte igång min E36a med M42 idag, och bemöttes med samma problem... Den gick på tre...Känner det, hör det både i cupén men speciellt vid utblåset. M-King eftersom du fortfarande kör den, hur löste du problemet? =) Har inte kollat vilken det är än, Ser ifs att någon föredetta ägare har gått loss med eltejp i systemet... Så felet kan väl ligga här... Farsan glömde lägga på motorolje-locket... kanske någon ventil sket ner sig pga dåligt oljetryck.... Vetifasen... eller så dog bara ett tändstift // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.