AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
964

Tips på "bygga" Clean E36 Coupe´

Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Har en E36 325 Coupe´ 1993

Idag Är den sänkt 35mm runtom och jag har M3-Speglar
Bilen är Vinrödmettalic och skall lackas om när vintern passerat.

Vad kan jag göra för att få ett Cleant o snyggt stuk? vill att den ska se "fet" ut, dock inga spoilers o vingar, Möjligtvis M3 Optik..

Ge gärna lite tips , Lacka dörrhandtagen? , mer pearl i lacken? , ljustoning runtom? , 18"x10" ?

Tacksam för tips

Tjipptjopp
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tjena Vision, nedan finner du mina personliga åsikter och tips, men detta ju som bekant väldigt olika vad man tycker och vad man har för smak.

Att gå ifrån org. färger när det gäller lack är bland det värsta man kan göra. Sänker bilens värde rejält. Lacka om i någon org.färg ist. Tycker att din org. färg är ganska ovanlig och därmed kul att se på en stylad men clean BMW.

Gällande styling så håll dig till M3-styling eller möjligt Reigers delar.

Fälgar, helt klart 18" om inte 19" men 10" bredd blir inte så snyggt enl. mig. 8,5-9" räcker mer än väl. Får ju lätt på 255 på en 8,5" fälg. Och då ska du tänka på att det tom. är problem att få in dessa hjul utan att valsa skärmarna, om du nu vill ha nån form av sänkning.

mm mm mm...

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Behåll original kulören,möjligen kan man lägga i lite "kameleont"/"pearl" effekt...Köp M3-lister samt M3-kofångare samt "kjolar".Lackade stötfångarlister o sidolister e snyggt på E36.Handtagen liakså:-).Lägg sedan till ett par snygga avgasutblås, säg dubbla 3",ej DTM stuk...Kromribbor i grillen kanske??Man kan även ge sig på o ta bort BMW-märkena o "spackla" igen på lämpligt vis...Snygga till bromsok o skivor o lägg på sedan snygga fälgar...Ska du tona rutor så tona ljust blir för mig "raggarstuk" annars tycker jag...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Mitt tips är att inte göra någonting mer alls, din bil är fin som den är. Dumt att slänga bort pengar på onödig styling, spara pengarna till en bättre bil till framtiden istället.

/// Olof

Länk
Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Jimmyboy och Dawwe

Jag tror vi är på samma plan!! Kändes som du Jimmyboy läste ur Dommarboken när du beskrev, PRECIS vad jag ville höra..:)

8,5" får d bli, inte bredare ,Orginal lacken ska givetvis vara kvar i ny tappning dock med effekt lite tex pearl?! Tror även jag håller mig till M-Optik och om "nödvändigt Riegerstyling.

Grymt Cleant utan emblem, tanken har även slagit mig att lägga igen bakluckan? men jag vet inte...är iofs oxå en smaksak

Tjipptjopp
Ji
2.380
Jimmyboy

Vision79: Kul att man kan vara till hjälp... Håller oxå med Dawwe ang. handtagen och bromsok/bromsksivor gör otroligt mycket när man har ett par snygga fälgar om man vill få ett helhetsintryck av bilen.

Lycka till

Mvh Jimmy

Ji
2.380
Jimmyboy

Vision79: Glömde ju säga att jag har grymt bra kontakter när det gäller köp av styling...maila mig om du är intresserad så ska jag förklara mer.

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.