AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.227

Känner mig lurad...

Sida 9 av 34
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Alltså... jag är mera intresserad av vad som händer i fallet vill inte höra om personligt gnabb!

hört ngt nytt från advokaten? Journalisten? verkstaden? Har FB gjort ngt uttalnde i ärendet?

4 Cylindrar är 2 för lite!
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Kommer information imorgon...
liste: vad fiskar du efter själv?
Kan ingen ta bort den där jocke E,han är ju den största snackpåsen jag sett på ett forum,ta inte illa upp jocke,men man kan inte tas för seriös om man håller på som du,det finns faktiskt personer so kan tro på vad du säger......
civilization
Men...det är ju helt uppenbart att verkstaden gjort en miss genom att reparera bilen innan försäkringsbolaget godkänt eller för den delen fortsätta reparationen utan att meddela kunden då försäkringsbolaget dragit sig ur.
Helt solklart.

Att det sen rör sig om skenförsäkring har inte med saken att göra, verkstaden har gjort fel och 22 000 för reparation av den bil och den skada detta fall gäller är orimligt att utföra utan att informera kunde om kostnaden. Det är för jävligt om verkstäder ska kunna göra så här mot oss små kunder!
civilization
Ur ett samhällsperspektiv kan man ju fråga sig vem det är mest synd om...de "stackars försäkringsbolagen" som betalar ut ersättningar på felaktiga grunder eller yngre förare som tvingas köra runt i gamla rishögar som både förpestar miljön och är livsfarliga att krocka med bara för att försäkringspremien kanske ligger på halva bilens värde eller mer!
civilization
...om man skulle välja en nyare bil alltså =)
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Tyvärr har jag inte kunnat vara i kontakt med advokaten idag eftersom jag varit på arbetsinterjuv, men imorgon kommer en uppdatering.
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Sedan tråden "Har jag avlyssningsutrustning i min bil?" är det här den klart mest underhållande dito i Auto Powers historia! Jag får kramp i magen när jag läser vissa sanslösa inlägg...
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Har varit i kontakt med advokaten idag, lite stressigt just nu men senare ikväll när jag kommer loss skriver jag en fullständig rapport.
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Nu fick jag lite tid över hos en kompis....

obs. kommer inte säga allt eftersom jag vet att en VISS person här på forumet har nära kontakt med VD Arne Nilsson på Englunds.

Jo idag ringde jag advokaten och frågade lite hur det hade gått, han hade haft rätt mycket att göra den senaste tiden, men han hade börjat med mitt fall för någon dag sedan. Jag har som sagt skickat honom ett brev och berättat vad som hänt, kopia på kvitto på betalad självrisk, fakturan, m.m. Han tog då kontakt med Folksam för att kolla upp deras rutiner, t.ex om tjuvstart är vanligt och om frågar hur Folksam ställer sig till det samt om det är någonting Folksam godkänner eller om det är Englunds får stå sitt kast så att säga. Gissa vad deras svar var? :)

Har också kollat upp försäkringen och där ingår rättskydd för mig om det går till tingsrätten, så nu spelar det mig ingen roll om Arne vill gå till rätten eller inte, nu är det upp till honom!

Har fått hem papper idag från advokaten också vad han kommit fram till, mina chanser, etc som Folksam också vill veta för att ge mig rättskydd. Mina chanser är mycket goda, eftersom det inte står ord mot ord för jag har bevisen som talar för mig (kvitto på självrisk, avdrag av självrisk på faktura) samt vittne på hur Arne talar öppet om att ljuga i domstol etc..

Har även snackat med journalisten som säger att om det går vägen för mig i tingsrätten så duger denna historia gott för tidningarna i Luleå, så att fler i Luleå får veta hur denna firma beter sig.

Inkasso är även också inkopplat men har ringt och sagt att jag ska bestrida den, har även skickat detta skriftligt till dom.

Resten vill jag inte berätta, kommer i framtiden bli offentliga uppgifter som jag kan posta här om Arne vill gå till tingsrätten.

Nu ligger bollen i din hand, Arne.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig...

4 Cylindrar är 2 för lite!
Mo
21
MouZer
320i -93
Det här börjar Verkligen bli riktigt spännade att följa...

Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Fyf*n vad bra att det verkar ordna sig, och jag hoppas verkligen att du får med de här i tidningarna...
Arne är nog inte längre lika kaxig, Det är så otroligt korkat att bete sig på det sätt han och verkstan har gjort. Det visar ju solklart att han inte är rädd om sina kunder eller sitt rykte som han byggt upp under åren...
Vad han därimot visar är att han fått en stor släng av STORHETSVANSINNE/låg IQ att bete sig mot en kund på det sätt han gjort. Det kommer kosta honom mkt mer är 22000kr i bort fall av kunder, men förstår väl inte han!
Han förstår säker inte att det finns Forum som detta och att just detta inlägg är läst/visad 9370 ggr(just nu) + mun till mun, och det sprider sig som en löp eld vidare...och det är inte bara ynglingar med tunna plån böcker som läser Autopower.

Nu får han börjar jobba hårt igen, att få tillbax förtroendet till sina kunder. Är huvudet dumt får kroppen/företaget lida.
För det är just företaget enligt mitt tycke som har gjort bort sig mest i detta fall.

Så tänk på det Arne nästa gång en ung kille med skitiga jeans och en collage tröja kommer in på ditt kontor och vill reda upp ett missförstånd!!

JW
Klockrent inlägg Johan1978!

håller med till 100%, förstår inte vad han tänker med.
Så trött på att folk behandlar unga utan respekt bara för att dom antar att dom ändå inte har några pengar och därför inte är en "bra" kund...
De borde tänka några år framåt istället, jag tror inte att xarg kommer köpa sin nästa eller näst-nästa (osv) bil där, och jag VET att jag inte kommer att göra det. Säkert många andra som inte har någon lust heller efter den här soppan.

22 000 kan inte göra stor skillnad för Englunds, men reklam är dyrt och det lär krävas en hel del för att få tillbaks något av sitt anseende efter detta.
Hmm killen med skitiga jeans och collegetröja kan ju mycket
väl vara killen som 10 år senare i kostym kliver in i bilhallen
för att beställa en ny 7-serie tex..........= )

Inte många bilhandlare som tänker på det tyvärr.
Vet en herre som tillvardags har ett "kostymyrke" men som fritidsklädd (Jeans och tröja) åkte ut till Bmw för att titta
på en ny 740 (ett par år sen) . Efter att personalen helt ignorerat honom en bra stund slutade det med att han köpte en ny Audi S8 eftersom dom på Audi bemötte honom väl även utan kostym......

sw
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Xarg, vad jag inte förstår är hur FB kan ställa upp med rättshjälp när de just nekat ersättning för att bilen är din och inte din mors ( enligt deras åsikt). Om de bistår med rättshjälp där så är det ju samma sak som att erkänna att försäkringen visst gäller?

/Christofer
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
De kanske har hemförsäkring hos samma bolag?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Mycket spännande tråd, nu väntar jag med spänning på vad joakim E har att säga..

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.