|
Sida 8 av 34
|
|
|---|---|
|
Citat från folksams försäkringsvillkor: "Vem försäkringen gäller för!! 13 Försäkringen avser endast ditt eget lagliga ekonomiska intresse som försäkringstagare och ägare till den försäkrade egendomen. Skulle det visa sig att det är någon annan än du som äger bilen gäller inte egendomsskyddet och någon ersättning kan inte betalas vid inträffad skada." Ok vad menas med detta; Jo, den som lider den ekonomiska risken skall stå på försäkringen. (citat folksams skadereglerare vid samtal efter mc olycka) Om X´s mor lånat ut pengar eller gått i borgen är det hon som lider den ekonomiska risken, sen vem som undertecknat köpavtalet är enligt mig egalt lika lite som vem som är förare. Förare försäkrar inte egendom, det gör verklig ägare, dvs den som lider ekonomisk risk. Ofta är det faktiskt så att föräldrar faktiskt borgar för lån till son eller dotter när de skall till och köpa kapitalkrävande egendom, inget konstigt med det, varför skall då inte de stå för försäkringen ?? det är ju de som lider risken. Det finns inget likhetstecken emellan ägare och brukare. R |
|
|
Jag måste bara hålla med om att Englunds verkar vara en riktig skitfirma och sedan så förstår inte jag heller vad joakim E håller på med egentligen...... Klart är iaf att Englunds gjort fel när de påbörjat rep utan klartecken ifrån förs. bolaget och därmed ska de stå sitt kast. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
har x antal ggr använt min försäkring och anmält detta per telefon till mitt f-bolag och kan säga att jag aldrig fått ett skade nr av dem per telefon, de har bara sagt att jag ska åka till en verkstad och få det repat villket jag gjort i efterhand har jag fått skdenr då de skickat ut papper på det, men nu sist gången jag använt f-bolaget har jag inte fått nått papper på det eller något skadenr fast bilen är repad och jag fått ut pengar + grejjor på försäkringen. fast mitt sista ärende är avslutat hos dem så har jag inte fått nått skade nr på det och inte firman jag hämtat ut grejjer från. och det f-bolaget har betalat för min bil totalt är mer än den är värd idag, skulle tippa på att det hamnar mellan 60,000-80,000kr sen vet jag inte vem ni mailat med men mig är det inte och jag jobbar så långt ifrån englunds man kan komma, lär min pres så ser di vad jag jobbar med, eller om du bor i norrbotten kan du alltt kika i fredagens idning så ser du att jag jobbar som maskinförare och inte på englunds eller nått f-bolag. sen om englunds gjort ett fel är ju mellan xarg och dem att tvista om, och turbo frågan kan ju vist f-bolaget säga att de vet att den är monterad innan repet om verkstaden sett att det satt en turbo när den kom in och medelat detta till f-bolaget. Joakim E |
|
| Joakim; man behöver inte söka länge på forumet för att komma på att du byter jobb efter vad det behövs för stunden bara för några veckor sen så var det Mek på Engson innan så har det vart Stor taxi åkare i Luleå sen skogsmaskiner sen entreprenadmaskiner,och inte att förglömma du har ju även fått en mycket påkostad utbildning som dieselmek på Bosch i Tyskland du gjorde ju alla dieseljobb åt BMW i Norra Sverige..sen var det fartygsmotor mek osv.osv..sen måste du väl ändå ha lite med Englunds att göra du säger ju att du bara repat din bil där ibland..men du har ju skrivit i inlägg du köpt en ny 745i av 02 och förra året så köpte du ju deras visningsex 740d.. | |
|
gto, du glömde att han jobbat åt folksam men bytt till salus ansvar, samma firma duvet ;) Jag vet inte varför mina inlägg om det vart borttagna, tycker dom är högst relevanta till tråden eftersom joakim har uppgett sig vara från folksam/saluansvar vilket sjävlklart inte stämnde. Kan bara gissa vem det är som suttit och tryckt "rapportera svar" ... haha. |
|
| Glömde tillägga att i detta inlägg från 02 så är han licenssvetsare också.. Länk | |
| Vad är det för stördperson som håller på så? Joakim E årets mytoman? | |
|
Hah skön kille :) Mvh Per |
|
|
Mailen som joakim E säger att han aldrig skickat kommer från samma email adress som joakim hade tills igår på profilen. Ändrade den när han började förneka mailen av någon konstig anledning. :) Förstår verkligen inte varför han beter sig på Englunds manér om han inte hade någonting att göra med dom. Beteendet är riktigt snarlikt. |
|
| Tror nog att det bara är en avundsjuk looser som gillar att jävlas med folk...Bara att ignorerar hans inlägg i fortsättningen,om in webmastern kan stryka honom... | |
|
xarg: Sanningen brukar visa sig till slut eller hur. Detta forum ventileras åsikter och sen drar läsarna sina egna slutsatser. Sanningen är inte alltid bekväm eller hur? Personangrepp från oavsett var det kommer från tycker jag är HELFEL och de går bort! Vem som har rätt eller fel i detta fall vet bara de inblandade men de som skall skämas ör göra det rätteligen! Jag vet vilka. Ha en bra dag! Asken |
|
| Så att ljuga och skriva påhittade mail är OK enligt Autopowercrew? | |
|
Ny i tråden men efter att ha läst hela så måste man fråga sig (vilket flera andra också gjort). Varför diskutera detta med skenförsäkring eller inte. Hade bilverkstaden ringt och kollat med försäkringsbolaget så hade väl denna situation aldrig inträffat! Då hade de väl fått till svar att inte påbörja reparationen innan allt var ok vilket det inte verkar vara i detta fall. Sedan kan man väl tillägga att hade olyckan inträffat i Stockholm hade denna situation aldrig inträffat då väntetiderna på verkstäderna är minst 2 månader... /Rickard |
|
|
"Så att ljuga och skriva påhittade mail är OK enligt Autopowercrew?" Det är väl knappast något som Powercrew har något ansvar för?? |
|
| liste: Men Asken tycker jag försvarar Joakim E trots att han skickar falska mail där han anger sig att vara någon han inte är och försöker genom detta påverka ett försäkrings ärende som han inte har någon ting med att göra. Att göra så går bort i mina ögon! | |
| Håller med, men det spelar ingen roll längre. Jag vet vem han är nu/adress/personnummer/etc. Ringde ännu en gång till folksam och gav dessa uppgifter och det jobbade självklart ingen sådan där. Nu vet vi alla att det är bara lögn han bidragit med. | |
|
xarga om du så gärna vill veta så bor jag på mjölkudden några hundra meter från pizzerian, har en parkering och ett garage, två ungar, två bilar, skruvar i deutz motorer och kör entreprenadmaskiner just nu på porsön och kommer att vara där hela vintern. har verkstan i rutvik där jag har mitt föräldra hem där vi även har en bya såg+div maskiner. nu vet du och om du vill xarga kan jag ju skriva ut vem som står som ägare på din bil och var den finns och person nr om du vill det fast vi kanske ska låta bli det då tjuvarna kan vara ifarten och de vill ju ingen Joakim E |
|
|
Man skall nog passa sig om man försöker dra fb vid näsan och sen börja med personundersökningar på andra... Speciellt om ens reg-nr funnits tillgängligt, kan ju finnas de som blir sura och kontaktar fb och då är det nog än mer rökt om de börjar läsa tråden här... Bara ett tips.... /Christofer |
|
|
Efter att ha följt denna tråd i ett par dagar så kan jag inte annat än förundras över det engagemang som Joakim E visar i en diskussion rörande ett försäkringsärende som han, enligt egen utsago, inte har något intresse i. Menar inte att det BEHÖVER vara något skumt, eller personliga trauman inblandade, men visst SER det udda ut? Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
| M femman - Asken försvarar såvitt jag kan se ingen enskild person. Dessutom, om så vore fallet så är väl Asken först och främst en egen och självständig människa, inte medlem av Powercrew...? Jag förstår faktiskt inte vad du fiskar efter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.