|
Sida 4 av 34
|
|
|---|---|
|
joakim E: Det var garanterat fler än jag som upplevde "din åsikt" som negativ i detta sammanhang... |
|
| joakim<< Sluta leka någon jävla besserwisser!!! | |
| Skärpning nu, grabbar! Joakim säger bara vad han tycker och i slutändan kanske det visade sig vara det bästa rådet(rätt eller orätt). Det kan bli förbaskat dyrt för xarg om han inte får rättshjälp och förlorar. | |
|
har inte sagt att jag är eller vill vara någon besserwisser, utan bara min åsikt som tydligen stötte endel. men jag står fortfarande på f-bolagets sida och verkstadens och om det varit mig det handlade om så hade jag betalat och sett glad ut oavsett om jag kanske skulle ha fått rätt i en rättegång. Rätt eller fel?? tja beror på hur man ser det jag skulle iaf ha funderat på om det är värt det, vet inte vad en sådan rättegång skulle sluta på men säg för skojj skull 10,000kr + repet på bilen 32,000kr nackdelen med en rättegång är ju att man inte vet hur det slutar, vist om det slutar på killens sida är det ju bra för han = "billigt" men går det andra vägen så blir det DYRT då får han ju stå för alla kostnader för bilrepet och alla kostnadet för advokaten sin och tex verkstadens och de är inte billigt, har själv råkat ut för det en gång och kan lungt säga att en advokats timmpris är dyrt. skulle tippa på att om inte verkstaden får betlat så lämnar de nog ärendet vidare till typ inkasso eller fogden, och det kan ju ställa till det om man får en bettalnings anmärkning, tex om man ska ta lån mm. "xarg" varför gör du inte upp en avbetalnings plan med verkstan, är nog inte omöjlig. Loctite bra sagt |
|
|
Känns som ett typiskt förlikningsärende tycker jag, ge dem ett bud xarg, om det nu går till domstol. Om/när ärendet går till ett inkassoföretag eller till Kronofogdemyndigheten så bestrider du kravet och berättar att saken är tvistig, då kan de inte fortsätta med indrivningen, så du behöver inte oroa dig för att de instanserna ska ställa till med något, som situationen är nu. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Om nu inte försäkringen täcker detta, är det då inte bedrägeri av försäkringsbolaget att ta betalt för "ingenting"? Naturligtvis skall man få ställa bilen på någon annan på samma adress. Håll ut säger jag! |
|
|
Försäkringsbolaget gör helt rätt som inte betalar. Skenförsäkringar är ett otyg. Men!!! Jag håller själv på med försäkringskador och om man är så dum så att man som verkstad påbörjar ett arbete innan försäkringsbolaget har godkänt det hela så får man stå sitt kast. Antingen monterar man tillbaka de gamla grejorna eller så får man se om man kan göra en deal med kunden. Man kan inte kräva att kunden ska betala. När en försäkringskalyl kommer tillbaka från försäkringsbolaget så står där uttrycklingen att enbart kunden kan beordra/godkänna att reperation påbörjas och så verkar inte ha skett i detta fallet. |
|
|
Håller tummarna för dig xarg! Låter ju förjävla jobbigt det där. Inte blir de ju att man lämnar in bilen på Englunds när de behövs nå i alla fall! |
|
|
Båda brukar väll bilen?. Både mamma och son, att ingå i en förlikning tycker jag är ett sätt att bara lägga sig ner. Att våga stå emot och kanske få en vinnande dom kanske ger fler mod att stå emot försäkringsbolagen när det blir sådana här fall, och andra. Istället för att bara tacka o ta emot, kan förstå att dom är större en den lilla individen och att man hellre tar det första bästa billigaste men stå på dig istället. Som du har berättat så tycker jag nog att du har rätt. Kämpa lite bara :) Hade jag lätt gjort |
|
|
Det stora problemet är att verkstaden har reparerat innan de har fått klarttecken som jag ser det (hmmm...har inte läst jättenoga). Dvs om ägaren till 325:an hade vetat om att försäkringsbolaget inte skulle reparara skadorna så hade han kanske löst det själv alternativt letat rätt på ngn händig som gör det till en bråkdel av priset, att verkstaden börjar reparera innan beslut för att spara tid är deras problem som jag ser det och inget som slutkunden skall drabbas av även om jag förstår att det ofta är så som själva arbetsgången är. En advokat med y namn....hmmmm....;O) JohnC |
|
|
Joakim E Så om Xarg har begått försäkringsbedrägeri som har bilen försäkrad på sin mor har jag en fråga till dig..... Jag och min fru köper en bil som jag använder till 95% eftersom hon har tjänstebil. Pga att hon är några år äldre än mig och har haft bilar försäkrade längre tillbaka så står försäkringen på henne. Tycker du det också är försäkringsbedrägeri? sw |
|
|
Chefen på englunds ska "hävda" att jag beställt arbetet och att det inte är ett försäkringsjobb trotts att jag har kvitto på betalad självrisk samt i fakturan dom skickat med är det avdraget självrisken. Hans argument är att det står ord mot ord och han har mer pengar och kan driva detta i 10 år utan att det känns... Jag har erbjudit mig en förlikelse, både lämna igen grejjerna och få tillbaka pengarna samt ta bort spoiler etc som jag kan få för halva priset, inget gick han med på. Han kunde därimot tänka sig dra ner lite på priset och fixa mig en avbetalning. Men jag anser inte att det skulle bli ett vettigt pris även om man drog ner det, för t.ex har dom tagit 800 kr för att köra bilen till lackeringen (som ligger 5km bort) fram och tillbaka för min bensin, etc... |
|
| Xarg vet ju inte vilken lackerare du tror de använder men inte ligger den 5km bort iaf snarare 1mil om inte mer. och du skriver nu att du erbjudit dig att lämna tillbaka grejjorna men att de inte gick med på det???? i ett tidigare innlägg skriver du att de erbjöd sig att plocka bort det och återställa bilen som den var då den kom in, vilket av de ska det vara??? | |
|
Om det du nu skriver stämmer, så ska "chefen" ljuga i domstolen alltså? Varför går han inte med på att ta tillbaka delar? Det borde ligga i hans intresse. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Vad oseriöst! Hoppas att det löser sig med FB i första hand och sedan med de på Englunds. | |
|
Joakim E. Jag förstår inte varför du hela tiden misstror på allt det Xarg skriver? Du vänder allt han skrivit till hans nackdel och menar på försäkringsbedrägeri etc.. Det spelar för f-n ingen roll om lackeraren ligger 5km eller 1 mil bort, både du och jag vet att det inte kostar 800 SPÄNN att köra den sträckan!! Du har fortfarande inte svarat på frågan som Wadstedt79 ställde här ovan. Jag tycker personligen att du är ute och cyklar när du påstår försäkringsbedrägeri etc, men som sagt alla får ju ha sin egen åsikt. Det är på tiden att någon sätter hårt mot hårt mot dessa djäkla maffiametoder som både bilfirmor och försäkringbolag kör med. Xarg: Ge dig aldrig, det här kan du inte förlora. Det är en solklar tabbe från Englunds sida och den ska dom stå för. Polarbear |
|
|
Om nu Englunds har så ruskigt mycket pengar som chefen sagt, varför kan dom inte låta xarg slippa betala helt och hållet. Då har dom nog en återkommande kund i allafall??;-) |
|
|
Jag håller med henell till 100% Stå på dig Xarg det är bilfirman som skitigt i det blå skåpet och dom hoppas bara på att ingen ska se det. Länk |
|
|
har då själv betalat transport till lackeraren x antal ggr och kan se en viis skälighet i priset då de måste avstå från annat jobb under den tid och dels köra dit med en av sina egna bilar, finns ju alltid den möjligheten att köra dit den själv om man vill. sen vet jag inte om jag vänder på det, frågade bara hur det kan komma sig att han skrev att de var villiga att ta tilbaka grejjorna och nu skriver han att de inte vill det, måstu ju vara antingen eller tycker jag. sen att jag påstår att det är ett försäkringsbedrägeri är jag inte ensammen om är ju bara vad f_bolaget anser det som. sen om det är en tabbe från verkstaden eller inte spelar nog inte så stor roll, grejjorna ska ju betalas av någon och om inte xarg vill det och om inte f-bolaget vill det så är det ju xarg som hamnar imellan och de är ju på hans bil delarna sitter. tror ju inte verkstaden ger bort grejjorna utan om ingen vill betala det så vill de nog ha tillbaka delarna. Och ser ingen rimlig förklaring i att de inte skulle vara villiga att ta tillbaka delarna. vist kanske inte alla håller med om att det jag säger men i slutändan kanske det visar sig att de hade varit billigare att betala eller få verkstan att ta tilbaka delarna rätt eller fel lämnar jag osagt. men kan ju vara lätt för alla att sitta och säga att xarg ska sätta hårt mot hårt då de inte är ens egna pengar som rycker utan det är xarg som då får stå för hela kalaset, tvivlar på att någon här är villig att hjälpa han ekonomist i en rättslig prövning eller??? maffiametoder?? kanske är bra att f-bolagen är hårdare nu på sina regler, är ju inte kul med allt för höga premier på försäkringar, finns nog säkert många som haft inbrott och blivit av med saker och kanske fixat ett kvitto av någon bekant för att få ut lite mer på försäkringn än de skulle, detta resulterar ju i att försäkringarna blir allt dyrare tror jag. det "Wadstedt79" skriver vet jag inte hur ett f-bolag ser på men och tänker inte utala mig om det, vet bara att detta fallet med "xarg" klassas som ett försäkring bedrägeri inte jag som satt den stämpeln på det utan f-bolaget. |
|
|
Det är väl inte försäkringsbedrägeri om man bor i samma hushåll och båda brukar bilen. Det är bara FB som vill slippa undan sin plikt att betala ut den ersättning man har betalat för med sin premie. Englunds har gjort ett fel och får nu ta konsekvenserna av det, inte mer än rätt. Hoppas alla på AutoPower bojkottar den här skojarfirman. Kanske skulle man bilda en fond för sådana här tvister, så den vanliga konsumenten kan få sin sak prövad rättsligt utan att riskera astronomiska summor. Det är ju skandal att det får vara så här. Joakim E: hoppas att du får känna hur det känns att bli överkörd av ett FB eller ett stort företag. Då känner man sig ganska maktlös. Anklaga inte någon för försäkringsbedrägeri om du inte vet ett skit om det enskillda fallet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.