AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.222

Känner mig lurad...

Sida 34 av 34
Mi
8
Mistoj Z3
BMW Z3 Cab 2,8 -98
Jag jobbar med biluthyrning, såg inte inslaget förrän nu.
Undrar hur det har gått.
Har man fått ett skadenr så är det en bekräftelse att skadan är anmäld och att den är godkännd, annrs vad f-n ska man med ett skadenr till.
Svara gärna , nyfiken.

Skadenummret är bara ett referensnummer för en viss skada och betyder itne att den automatiskt är ersättningsbar utan endast att den är anmäld och finns inne i "systemet".
Fr
118
FreakPutte
Alpina B10 Bi-Turbo #077
praktiserar som bilskaderep. och bilverkstaden som får in en krockad bil ska dokumentera skadan i form av bilder via mail och eventuellt pratas vid över telefon och verkstaden ska givetvis få ett godkännande INNAN en reparation påbörjas.
I detta fall kan det antingen vara ett missförstånd mellan mekaniker o verkstadschef hos englunds eller kanske enbart mekanikern som utförde jobbet som kanske trodde allt var klart för att påbörja repet. Men det brukar alltid vara Verkstadsmekanikern som ringer o berättar när bilen är klar osv. Så om inte englunds gjort detta med vilje kan det bara vara ett misstag mellan englunds o f-bolaget eller mellan de arbetande hos englunds.
När väl englunds inser att de gjort fel vill de inte tvista med försäkringsbolaget för att de vill fortfarande "hålla kontaken" med dem för o få framtida jobb. Därför är det MYCKET lättare att försöka få kunden att betala.
Även om xarg gått vidare och vunnit i domstol hade ju säkert Englunds överklagat vilket xarg inte alls skulle hat råd med. Så hur xartg än gjort hade han förlorat enligt det svenska rättsystemet men inte i "verkligheten".

Speed limits are for pussies
Inser att det är c.a 2 månader sedan någon skrev i denna tråd...Men iaf så har jag läst igenom de flesta inlägg här (vem orkar sitta o läsa flera timmar?) och jag vill tacka Joakim för roliga inlägg.
Sen vill jag också "beklaga sorgen" för Xarg, belopp över 1.000:- är mycket anser jag...Och att då behöva betala c.a 16.000(?) för något man inte skulle behövt är ju skit rent ut sagt...

Tjejer kan
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jaaa, vad säger man? Jag skulle lägga mig i hyfsad tid men hittade den här tråden. Och nu blev klockan 04:45...

Det var en stor besvikelse att du inte gick vidare i alla fall. Visst - det hade kunnat blivit dyrt men jag tror att måååånga, liksom jag, hade ställt upp ekonomiskt. Men å andra sidan - om det hade blivit dyrt så hade det ju betytt att du i lagens mening hade fel.

Men, måste beundra allas (speciellt xarg's förstås) engegemang i frågan! Och så mycket tid och energi som finns samlat i den här tråden. Fantastiskt!

Och den här Jocke verkar vara en riktig pajsare! Han har tydligen ( i många trådar) ett oerhört behov av att åberopa vittnen, kvitton och allt möjligt! "Om du inte tror mig kan jag maila kvitto på att jag HAR klippt mig och skaffat ett jobb!" kan bli nästa, kanske?
BM
27
BMW760
745ia -02
Sanslöst att du orkade stå emot så länge xarg, heder åt dig.

Att vissa ej verkar förstå att du ej orkar mer och viker dig efter den långa tid av fysisk/psykisk stress som detta måste ha inneburit för dig är häpnadsväckande.

Att en del sedan rakt av pekar ut dig som bedragare säger mer om dom själva, kom ihåg det!

För att inte tala om de som nu efter låååång tid indirekt skriver om vad du borde gjort inom en veckas tid, även fast de redan från början var med o skrev i tråden.

Joakim E, utan dig hade denna tråd nog inte blivit så fascinerande, tack ska du ha!

Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
k1mzo: hehe årets skämt

-Har du lust att förklara dig ?

///Mvh
Sibbe
Länk
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Har en släkting där uppe som ska köpa en ny 335 och hade tänkt göra de på Englunds.

Han har nu ångrat sig och köper den någon annanstans... :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.