AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.221

Känner mig lurad...

Sida 30 av 34
Tu
16
Turbo_diesel
M51TD Motor -95
Joakim E skrev:

jadu staffan känner jag genom jobbet, så nog vet han vem jag är om han ser mig.
så fråga du lackeraren om du vill (0920251075) markus.
eller någon på bmw i luleå så vet de mycket väl vem jag är.

egnom bmw sen vet jag inte vad de har för lackerare men jobbet är då de finaste jag sett finns inte en skarv eller nått annat som man ser att den är lackad

Joakim Eriksson

Tyckte han skrev att han visste vem lackeraren var!!

Tack för mig
tycker ändå lite synd om "xarg" , jag tror iaf att han inte ljög.....

Billy B-10
Länk
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Tror inte heller att xarg ljög, men kanske inte berättade allt?
Det är ingen idé att skriva saker om Joakim E. Alla vet att han har gjort bort sig. Låt nu han va!

Daniel
PPelle: Ja, i detta fall tycker jag nästan det. Om det nu inte är så att xarg har helt fel. Det är småsummor jämfört med den skada som deras rykte fått.

Jayms: Läs inlägget en gång till! Du fattar ju fel. Jag skriver inte att det är säkert att Englunds har gjort fel utan att det är helt säkert att de gjort bort sig oavsett vem som har rätt i ärendet.

Visst det är kanske så att xarg inte har redovisat allt men jag får ändå en känsla av att Englunds inte hanterat denna situation så smidigt.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
ml99:
Uppenbarligen läste du mitt inlägg, men förstod inte innebörden.

Jag ifrågasätter hur du kan döma Englunds som du gör med uttalanden som ”Det enda som är helt säkert är att Englunds har gjort bort sig” & ”Skulle jag vara marknadsförare på Englunds hade jag sagt upp mig” baserat på info från en källa som uppenbart inte har tillräckligt torrt på fötterna för att gå vidare i ärendet. Ingen här har en aning om hur Englunds har agerat i ärendet förutom att vi tagit del av den information som Xarg och hans kamrat postat här…vilken är tämligen värdelös.

Because it’s on the Internet, it has to be true!
li
1.959
liste
535i -89
z3cab - jag tror inte att Xarg ljuger och jag tror inte heller att Englunds är utan skuld. Jag har aldrig hävdat något av det. "Nånting stämmer inte riktigt, känns det som" som du citerade innebär just det: det känns som att det finns info som vi inte fått ta del av. Det innebär INTE att jag anser att Xarg ljuger.
Jaymz: Tänk till en gång till! Jag tycker ju så och jag är säkert inte ensam. Förutsatt att inte xarg är helt ute och reser så är det osmidigt agerat av Englunds.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
ml99:
För att förtydliga mig ännu en gång…

Jag kan förstå att man blir fundersam på vad Englunds håller på med om man läser det som Xarg skrivit. Men att döma ut Englunds utan förbehåll efter det att Xarg hoppat av processen och inte driver vidare det han hävdat i 25+ sidor är för mig ofattbart.

Säg att jag av någon orsak/syfte hittar på en snyfthistoria om någon återförsäljare/verkstad/person i en tråd som resulterar i 46 000+ visningar, och benhårt hävdar min ståndpunkt och sedan bara försvinner. Vad blir resultatet för den anklagade? Förmodligen en hel del uteblivna intäkter pga. att många trott på min uppdiktade historia och sedan bidragit till negativ ryktesspridning (+ att historien förändras drastiskt då den går från person till person). Krasst sett kan man säkert sänka ett helt företag genom negativ PR på nätet (förutsatt att företaget är väldigt beroende av nätet, typ Internetbutik som säljer datorer).

Med tillägget i din sista mening kan jag förstå ditt resonemang, inte annars.

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Till er som anser er behöva 100% tillförlitlig information och källhänvisningar till allt ni läser:

Varför vistas ni på detta forum?

Det här är ett diskussionsforum, inget akademiskt forskningsarbete. Xarg kan väl inget annat än skriva om det han varit med om. F.ö. verkar det vara det väldigt många som anar en hund begraven bara för att killen nu ger upp fallet. Det är lätt att sitta framför tangentbordet och tycka, men har ni själva ödslat tid, arbete och pengar under flera månader på en tvist som inte tycks leda någon vart så kanske ni själva inte är så stöddiga längre. Det blir automatiskt så.

Ifrågasättandet bottnar troligtvis i att ni som läsare känner er lurade på lösningen ni väntat på, nån sorts dom till firmans nackdel, tillplattandet av Arne och att Xarg får sina pengar tillbaka.

Men visst, det hade varit roligast, det tycker jag också
li
1.959
liste
535i -89
Jag känner mig inte det minsta lurad, dock är jag förundrad över upplösningen. Söker inte heller "100% tillförlitlig information och källhänvisningar", men Xarg har inte riktigt förklarat varför han gav upp och det känns som en rätt vital del i tråden.
Det är lätt att säga att xarg ska fortsätta, men hans ekonomi hade stått och fallit med detta om han hade tagit det till domstol.

Även fast chanserna för en ren förlust var minimala, så var det stor risk att det bara skulle bli ett jämkat belopp som xarg skrev, vilket skulle leda till samma sak som en förlikning i princip, betala sina egna kostnader och göra upp om ett pris.

Från den utgångspunkten var det nog lika bra att förhandla ett pris istället, eftersom advokat kostnaderna började skena iväg, och det inte var 100% säkert att få igen de i domstol.

Dessutom fick Xarg en bra avbetalning med 1000kr/månad ist för eventuellt 20.000 (jämkat pris + egen advokat) på en gång eller kanske 50.000 om fallet hade fått ett negativt utslag.

Detta tror jag är anledningen, även jag har försökt få Xarg att ändra sig men det är svårt att motivera när det inte handlar om ens egen ekonomi.

Till alla ni som insinuerar att Xarg ljuger här så vet jag inte längre vad jag ska säga.
Jag vet inte vad ni letar efter för bevis, men fråga efter det så finns det säkert.

Jag kan bara säga att jag har alltid trott att detta skulle gå Xargs väg och att Englunds skulle ge sig, men detta verkar ha blivit en enorm prestige-grej för Arne.
Tydligen har prestigen varit mer värd än det företag han fått av sin far, för nu har han dragit namnet Englunds djupare i skiten än han brukar.
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Behöver väl knappast påpeka vilket inlägg som visats flest gånger här på Autopower.

47.233 gånger står det nu på mätaren.

Svårslaget. Ser fram emot nästa saga, i denna kategori =)

6a - för det är du värd
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Så nu är denna tråd över alltså?.
Mvh Danne

Never feel sorry for yourself.
Personligen hade jag aldrig klarat denna smutskastingen som privatperson utan att ta till med handskarna.

Men där separeras jag väll från allmänheten också?
Man undrar om Englunds läst det här som skrivits.
Vore kul att veta hur dom tänker.

ska det åkas ska det låtas 2 som 4 hjul
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Försvunnit har jag inte gjort, därimot jobbat och inte varit hemma. Jag och Schnee har pratat om detta så mycket av det han skriver är hur det ligger till.

Skrivit det förr och skriver det igen. Det är sällan att någon går vinnande ur en sådan här tvist. Oftast blir det jämkning av beloppet och var & en står för deras kostnader som t.ex. advokat. Det kunde mycket väl efter en rättegång blivit samma uppgörelse som nu sket, fast med nackdelen för kostnader av advokat, domstol, m.m. Hur kan det då i dina ögon vara 'ofattbart' att jag väljer att förhandla fram ett bättre pris?

Sen är det inte den enda anledningen. 5 månader tar även på krafterna och det finns en VISS tendens till att man bli less, sen att man fortfarande står kvar på samma ruta gör det inte bättre.

Anledningen till att denna tråd startades var för att få råd om hurvida jag skulle gå tillväga med Englunds, kalla det snyfttråd om du vill. Då kanske du liste kunnat tipsa mig om BMWsverige som du väl påpekat att jag skulle ha gjort tidigare.
Hur Englunds redan dåliga rykte skadats av denna tråd har dom bara sig själv att skylla. Jag kan inte minnas att Englunds hade vittne vid inlämning/uthämtning/snack med Arne vilket JAG har? Och precis som Schnee säger, anser Arne att prestige är någonting som är viktigare än sitt ärvda företag är det hans ensak.

Men som sagt, jag är minst lika intresserad av Englunds version.(jag har bara hört 3 olika än så länge...haha) och om jag inte minns fel hade Joakim E tagit del av den senaste. Berätta gärna.
bmw,m3
Hej!

varför inte skicka hela historien som berättats här på forumet direkt til englunds å se om man kan få nått svar frå dom.

är de någon som har deras mail,adress?

Mvh

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
info@englundsbil.se
bmw,m3
va bra du få dom ju lite läsning å kanske tänker sig för.

bmw,m3
så då vart de skickat med upplysning att han får uttala sig sin version, men de bli väl inget mail rån hans sida kan jag tänka mig.

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.