AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.246

Känner mig lurad...

Sida 29 av 34
735
jocke is back....
joakim E du själv måste ju ha 150 olika versioner och personligheter av dig själv. Så ta bara och håll igen ******

JW
Jag tycker det är komiskt att han fortfarande hänger kvar.
Mytomani kan ses som en sjuklig drift att ljuga och överdriva vilket även omfattar oförmåga att skilja på fantasi och verklighet :-)
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Jag måste faktiskt försvara joakim E nu, läs vad han skriver för en gångs skull och särskilj det från hans övriga uttalanden.

Det måste finnas en anledning till att en tråd på 29 sidor plötsligt får ett abrupt slut...när allt varit så glasklart innan. Jag tror joakim E sammanfattar hela tråden så nära sanningen man kan komma.

Jaymz: Jag håller med dig om att detta fall känns betydligt diffusare nu än vad "xarg" tidigare angivit, vilket jag även påpekat i mitt tidigare inlägg.
Dock ser jag det som komiskt att "jE" fortfarande hänger kvar i tråden, trots att han stått med brallorna nere ett antal gånger :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
jE är pinsammast på detta forum, ja om inte på hela WWW. Förstår inte hur karln kan fortsätta att uttala sig.

Vad gäller xargs ärende så är det inte alltid svart på vitt. Det enda som är helt säkert är att Englunds har gjort bort sig oavsett vem som har rätt i detta ärende. Skulle jag vara marknadsförare på Englunds hade jag sagt upp mig.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
ml99

Tycker du verkligen att Englunds ska lägga sig platt om de nu har rätt i frågan? Låt säga att xarg har beställt jobbet och tycker det blev för dyrt, ska då Englunds ge vika för påtryckningar i stil med smutskastning på webben?

Ps: Som jag skivit tidigare så vet jag ej vem som har rätt i frågan men jag tycker att smutskastning av Englunds gått totalt överstyr. Det är endast ett fåtal personer som känner till sanningen och vi har bara hört en sida av historien. De rätta vore att ta bort hela tråden då inget utslag har fallit i frågan och i Sverige är vi oskyldiga tills annat är bevisat.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Ml99: om joakim E är den pinsammaste på detta forum har jag ingen aning om, och det bryr mig föga heller.

Det enda säkra är att Xarg har berättat en historia över vad han påstår är sant angående Englunds och som slutar med att han ger upp och betalar. Hur kan du döma Englunds (och dessutom hävda ”helt säkert”!) baserat på de uppgifter du fått av en källa som absolut inte är objektiv och som i slutändan visar sig inte ha tillräckligt med kött på benen och ger upp?! Det tycker jag är pinsamt…

li
1.959
liste
535i -89
Utan att spekulera allt för mycket så kan man ändå konstatera att en handlare skulle kunna stämma en person som svartmålar eller för med osanning kring denne på nätet... Ett sånt hot skulle nog stoppa de flesta.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
liste

Ang stämning så förutsätter detta att personen talar osanning så detta kan ju ej kallas hot i ordets rätta mening. Kan nästan mer liknas vid en sorts påföljd, (låter inte lika oseriöst).
ne
165
nedde
320i -06
Joakim E: Heh, innan du ens börjar öppna din egen mun igen kan du börja med att besvara frågorna som har ställts till dig här, du har hållit tyst. Tänkte sorligt nog skriva en rad just om att du skulle börja drälla här igen men du han ju göra det innan jag sa ett ord.

MVH //Nedde
z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
>>liste, det verkar ju inte speciellt smart av en handlare att stämma f d kunder, tror inte det förbättrar en bilfirmas rykte.

Utan att säga vem som har rätt eller fel borde du väl dessutom, rent logiskt, även tveka på Englunds version i detta fall eftersom de inte stämmer xarg eller någon annan här för förtal. Xarg gick ju inte vidare till domstol och då var ju hans version inte trovärdig längre enligt dig. Eller?!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ni vet om att för ett förtalsåtal så krävs det att man talat illa om en fysisk person va? Du får i alla högsta grad påstå att Englunds är ett skitföretag utan att du för den skull kan bli stämd för det. Vi har en generös uttrandefrihet i detta land.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Ett aktiebolag är en fysisk person :)
Har väldigt svårt att tro att det är tillåtet att säga eller skriva rent förtal om företag utan att på nåt sätt riskera påföljd. Yttrandefriheten gäller väl inte när man sprider osanning.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ett aktiebolag är en juridisk person vilket är stor skillnad.

Detta är taget ur ett mål som jag hittade där justitiekanslern tagit ställning:

"När det gäller förtalsbrott kan detta endast rikta sig mot fysiska personer och inte mot kollektiva enheter [...] Föreningen Fågel Fenix kan således i rättslig mening inte förtalas. Anmälan i denna del föranleder därför inte någon åtgärd"

Detta mål gällde en chattavdelning på aftonbladet där någon talat illa om en förening (som juridiskt sett är precis samma sak som Englunds) och föreningen försökt väcka åtal. Situationen är väldigt lik det vi har på Autopower.

Osanning eller inte har ingen större betydelse, hur tror ni annars aftonbladet skulle kunna publicera rubriker som "Sony Ericssons telefoner är livsfarliga" utan några belägg? (En artikel om strålning för ganska länge sedan)

//Lövet

li
1.959
liste
535i -89
pelle - jag säger som sagt inte att det ÄR så, bara att det skulle förklara det plöstliga slutet. :)
z3cab - har inte sagt något av det du antyder. Inte alls.
li
1.959
liste
535i -89
Glömde: angående att det krävs att det talas skit om en PERSON (vilket inte stämmer) så har även detta gjorts. Det är flera stycken som kallat VD:n vid företaget för diverse okvädesord.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
andreas_lofgren

Så om man ex skriver att VD XX på föreaget X är ett stort svin och en lögnare då är det alltså förtal ?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja, det är ett förtal. Däremot att säga att exempelvis företag X är fullt av svin är per definition inget förtal.

//Lövet

z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
>> liste, då har jag väl missuppfattat dina senaste inlägg, typ "Så du menar att du lagt ner så mycket tid och så mycket pengar på att bara ge upp? Nånting stämmer inte riktigt, känns det som... "
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.