|
Sida 28 av 34
|
|
|---|---|
| Så du menar att du lagt ner så mycket tid och så mycket pengar på att bara ge upp? Nånting stämmer inte riktigt, känns det som... | |
| Förresten - krävde inte Englunds dig på 22.000 från början? Och nu är det bara 12.000? Har de alltså gått ner 10.000? Eller? | |
|
Lite mysko är det allt! Det känns som att inte allt i fallet är redovisat i forumet... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja, det känns VÄLDIGT dåligt rapporterat. De senaste veckorna har ju mest varit "Hur går det Xarg?", "Håller på dig!" och absolut noll matnyttigt i nyhetsväg. Hade JAG råkat ut får en sån här grej så hade jag varit i kontakt med både advokat och BMW Group Sverige veckan efter det hände. Advokaten dröjde och BMW Group har du fortfarande inte pratat med, om jag förstår det hela rätt. Och innan nån hoppar på mig med diverse "Du hatar Xarg!" och "Svikare!" och dylikt - LÄS vad jag skriver. |
|
|
Konstigt konstigt att det tar slut så där på någon sekund. Har han gått ner på notan med 10 000 så tycker man att man lika gärna kan slänga dom pengarna på advokaten och sätta dit han om Xargs historia stämmer... vill säga. MVH //Nedde |
|
|
ge inte upp... samla in pengar... folk är ju beredda att ge dig lite pengar för att du ska kunna driva det vidare till domstol.... varför gör du inte det? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Varför tror ni killen lägger ner allt? Knappast för att han har ett vattentätt case men har lessnat. På 5 månader har han t ex inte lyckats kontakta BMW Group för hjälp, och då en person är sjukskriven i en vecka så ger man upp. Ni som sympatiserar med Xarg och driver på honom, fundera på följande tänkvärda mening och dess innebörd. "Because it’s on the Internet it has to be true." |
|
|
Jag måste också erkänna att det känns lite märkligt att bara hoppa av OM caset är vattentätt för "xargs" del. 16 lakan är mycket pengar för de flesta och inget jag skulle finna mig i att betala om verkstaden gjort fel och påbörjat en reparation innan F-bolaget givit klartecken...om det nu inte är en hund begraven någonstans. Nu känns det lite som en slags förlikning eller kompromiss mellan "xarg" och Englunds. Själv fick jag kämpa med Länsförsäkringar för att få igen självrisken+ränta jag legat ute med i över 1 år efter att en smitare som kört på min bil blivit fälld i tingsrätten. Det kan alltså ta tid att få igenom sådant men väl värt det i slutändan! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
För det första har jag inte påstått att jag hade ett vattentät case, inte heller har Englunds gått ner 10.000 om du läst vad jag skrivit. 22.000 - 16.000 får jag till 6.000. Min advokat tyckte jag hade goda chanser, men sa även att sådana fall som dessa får sällan någon "vinnare", dvs att man i slutändan står för sina egna utgifter samt att man brukar jämka(stavning?) beloppet till en mer rimlig summa för mig som 19 skulle kunna tänkas betala. Så att förhandla sig fram till ett mer rimligt pris utanför rättegången var ett gott alternativ de också, då jag är väldigt less på detta valde jag det. Sen liste så var jag i kontakt med Advokat när jag vart medveten om detta, advokat sjöberg. Men det dröjde dock innan jag fick tag på min nuvarande advokat. Kontakta BMW Sverige hade jag inte tänkt på innan Jimcar tippsade mig. Nu provade jag också ringa igen igår men han var fortfarande inte tillbaka, är det mitt fel? |
|
|
Är det hela så skottsäkert som det har beskrivits här så är jag förvånad över att Xarg ger sig, har man väl börjat med advokater mm är det väl rätt bortkastat att inte gå till botten med det hela... |
|
|
Du skrev att Englunds krävde dig på 22.000 kr och nu skrev du att notan hamnade på 16.000 varav 12.000 var kvar att betala - det får iaf JAG till en skillnad på 10.000 kr. Men strunt samma... Hur hamnade ni på 16.000 då? Sen tror jag väl knappast att det var IGÅR du försökte ringa BMW Group, med tanke på att det var söndag. Oavsett - det är något du borde gjort för längesen. Du verkar ha haft att göra med rätt dåliga advokater, Xarg. Bara att beklaga. |
|
|
Tråkigt att du ger dig Xarg... jag hade inte gett upp... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
12.000 till att betala. Sen har jag redan betalat 4.000 i självrisk. Hur den hamnade på 12.000:- var att Arne gav flera bud, tills han gick ner sig till 12.000. Ursäkta, menade givetvis inte igår utan idag. Den första, advokat Sjöberg var tyvärr inte speciellt bra eller ska jag säga insatt i ärenden gällande bilar. Sen vet jag inte vad det skulle vara för fel på min nuvarande? |
|
| Om allt du sagt till oss är saker som stämmer och saker som du talat om för advokaten så borde han ha lyckats bättre än en förlikning på 12.000 kr. Men visst - jag förstår att det är skönt att slippa fundera längre. | |
|
mitt tips!! ha du rent mjöl i påsen fortsätt!!! om inte låt bli då,,för då blire dyrt! Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!! |
|
|
Xarg Tycker att det är tråkigt att du ger upp men jag har faktiskt viss förståelse för det. MEN jag tycker att du ska hålla ut tills du har fått tag i BMW Group och hört vad de har att säga. Om det nu inte redan är för sent. När det kommer till sådana här saker så är jag så jävla tjurig att jag aldrig hade gett mig. Men det är ju jag det..... Vi andra kanske skulle ta och försöka peppa mer än beskylla "ALLA" inblandade vid minsta felskrivning eller tveksamheter.... Bara en tanke Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Jag är beredd att hålla med om vad xarg skriver om förlikningen,visst chanserna är stora att få rätt i ett sånt här fall men domen kan mycket väl ändå bli så att xarg får betala en del av kostnaden då han faktiskt fått ut något av deras affär, den går ju inte att häva eftersom lagningen redan är gjord. Tråkigt att behöva betala men bilen är ju iaf lagad och fixad och det är ju värt en del. /Christofer |
|
| liste verkar tro att allt är svart eller vitt, det är det sällan när det gäller tvister. Dessutom kan det ju vara svårt att läggar ut t o m mer i advokatkostnader än beloppet som tvisten rör sig om, men det kanske är för svårt att "liste ut"... | |
|
xarg: Ring BMW G och be och få tala med någon annan, dom måste ha någon som kan ta detta i a f. Du får lägga an en mogen direktörsröst och läsa lusen av dom :-) Lycka till!!! |
|
|
vad var det jag sa att du skulle få betala och att det alltid finns två versioner av allt, och mycket riktigt du "gav upp" kan bero på att du inte hade helt rent mjöl i påsen. Och bilen är ju repad så dy har ju fått nått för pengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.