|
Sida 25 av 34
|
|
|---|---|
|
Saxat från ovan: "nog vet jag hur det känns att betala 22,000kr för nått som man igentligen inte skulle ha behövt betala, har nämligen själv betalat en skadegörelse på min bil för lite mer än just 22,000kr till just englunds, finns allt på papper mm. trode mitt ärende skulle gå till rätten och därigenom få betalt av killen som slog sönder bilen, men nu hade de på åklagarmyndigheten en anna syn på bilden, villket jag och även polisen tyckte det var konstigt med tanke på de bevisen som fanns tex video film av hela skadegörelsen med personen ifråga på bild." Saxat från Länk "gör som jag gjorde satte upp en videokamera som filmade bilen på p-platsen utanför huset, och hur länge tog det inte innan det kom ett pucko och slogsönder rutor tak skärmar huven mm, gick till polisen med filmen och sen plockade de in killen, blev böter och skadestånd och alla repkostnad på bilen + värdemisnkiningen. Joakim Eriksson" |
|
|
sen xarg kan du ju gå med mitt regnr till vilken bmw återförsäljare och få ut alla papper på min bil , du kanske ska göra det så ser du svart på vitt att allt detta är sant och inget svammel. vilket även jag har gjort på din bil =) |
|
|
Märkligt... |
|
| stämmer bra "andres S" första skadegörelsen fick jag betala då de ansåg att filmen inte kunde styrka vem som varpå bilden (kass kvalla) efter det helförsäkrade jag bilen och satte upp en kamer i fönstret så jag fick med allt på bilen och tog inte länge fören samma kille dök upp igen (sambons x) och gjorde det igen. och denna gång med f-bolaget i ryggen gick det lättare. har salus ansvar ifall du vill kolla | |
|
Vad är det för underbart system ni har där uppe? Bara att ta reg nummer så printar de snällt ut alla rep kvitton på en bil som du ej äger? Detta låter väldigt främmande eller också är detta nåt unikt för er uppe i kallare delen av landet:) |
|
|
nu får ni diskutera dett hur mycket ni vill de som känner mig vet allt, och inte jag som kanske måste betala denna gång utan "xarg" och mig veterligen har inte denna tråd nått med mig att göra. kan bara säga som jag sagt tidigare hade allt stått rätt till från det att xarg köpt, försäkrat bilen och repat den hade denna situation aldrig varit på tapeten, men vill man försöka mygla på andras bekostnad så straffar det sig i slutet. inte konstigt att premierna är höga om folk gör som xarg, är ju kanske ren tur att han inte fick bilen stulen för vad hade han sagt då??? |
|
|
Joakim E, :)) Du är för underbar ! |
|
|
ppeellee det är ju för att om du tex vill köpa en begad bil tex på blocket eller dylikt ska kunna kolla vad som är gjort åt bilen mm. är inget specifikt för norrland det kan även du göra. tex du hittar en kanonfin bil på blocket och säljaren sger att den är i toppskick men du vill veta närmare om det är bytt nått större eller om den varit med om ett motor haveri om nu ett sådant rep är gjrot hoss bmw så kan det kollas upp, villket i mina ögon ses som bra |
|
|
Haha, jag är inte det minsta intresserad av vad du har gjort med din bil eller inte. Jag och många andra har redan förstått att du är en ända stor snackpåse. Känns tungt att du har kollat upp, förövrigt är detta första och sista gången sen den kom till sverige den inne på Englunds/bmw så det är inte så hemligt vad som har "gjorts", eller? =/ |
|
|
En liten tanke bara? hur i helvete lyckas du få bilen vandaliserat c:a 5 ggr? Du kan inte vara speciellt omtyckt i dina trakter i så fall... Om jag orkade sitta och copy/paste hela natten skulle jag kunna hitta 100 liknande grejjer som den Anders S. skrev ovan! Säg nåt vettigt istället, T.EX ENGLUNDS SYN PÅ DET HÄR ÄRENDET?! |
|
|
Joakim; Jag minns mycket väl ditt skryt i andra inlägg där du var bmws dieselmek i hela norra Sverige..plus att du på fritiden lagade fartygsdieslar under gång..då skröt du ju om att du hade en lön som de flesta skulle vara avundsjuka på, och kan det väl inte vart några problem att betala en helförsäkring på din tds..för du skrev ju samtidigt att du köpte en ny 745i kontant av Englunds..men den gav du ju till din tjej efter ett tag då du köpte en ny 740D och kontant av Englunds..ändå åker du tds Man hittar mycket om man skriver joakim e i sökrutan..serebus går också bra det är ju samma |
|
|
Hittade det här skrivet av Joakim E på en annan tråd: "740d finns kvar men ägs inte numera av mig utan av min far då han har betydligt billigare försäkring på den än jag har" Sen om jag inte har väldiga lässvårigheter står det såhär ett par inlägg upp, skrivet av samma person Joakim E: "inte konstigt att premierna är höga om folk gör som xarg, är ju kanske ren tur att han inte fick bilen stulen för vad hade han sagt då???" Lite dubbelmoral där? eller kanske ett av påståendena som är 100% skitsnack? Jag vet inte hur man länkar till trådar men den aktuella tråden heter iaf "Ny Lack" och startades av Razor_x om ngn vill kolla upp. |
|
| Länk | |
|
Tack Mackan! En till kul grej, du skryter i olika inlägg om hur du beställer svart-jobb från Englunds i Luleå, det kanske inte hjälper deras redan befläckade rykte? |
|
735 |
Har inte kommenterat tråden innan, men hoppas det går väl för dig xarg om det är som du skrivit (och vad skulle du tjäna på motsatsen??) Jocke E: I tidigare tråd: jadu staffan känner jag genom jobbet, så nog vet han vem jag är om han ser mig. så fråga du lackeraren om du vill (0920251075) markus. eller någon på bmw i luleå så vet de mycket väl vem jag är. 740d finns kvar men ägs inte numera av mig utan av min far då han har betydligt billigare försäkring på den än jag har, och jag skulle aldrig i livet parkera den där jag nu har tds då varenda lite ungjäkel inte kan skillja på mitt och ditt, 2 innbrott på en vecka. Och nu:kan bara säga som jag sagt tidigare hade allt stått rätt till från det att xarg köpt, försäkrat bilen och repat den hade denna situation aldrig varit på tapeten, men vill man försöka mygla på andras bekostnad så straffar det sig i slutet. inte konstigt att premierna är höga om folk gör som xarg, är ju kanske ren tur att han inte fick bilen stulen för vad hade han sagt då??? Och om du har så mycket pengar att du kan köpa en 740d och en 745. Varför flyttar du då inte från ett område där ungarna inte kan hålla händerna från mitt och ditt? Väldigt nyfiken! |
735 |
Är lite svårt att hänga med i logiken... I en annan tråd skriver du att din motor gått 2900, mil och sen har du bytt den... Iofs får alla skriva vad de tycker, men det är lite svårt att hänga med i svängarna här. |
|
hmm "schnee" skulle vara kul att se var jag sagt att jag har beställt svart jobb? att lacken kostade 8000kr kan bero på att den blivit omlackad x antal ggr pga av fel i antingen lacken eller lackeraren, lacken har klarlacken har släppt på den vid flera tillfällen så lackeraren har lackat om allt eftersom det släppt på den, och då jag frågade vad han ville ha för att lacka om hela bilen för att få en och samma färg utan nyanskillnader så kunde han göra et för just 8000kr kanske ville göra det billigare pga allt besvär med släppande klalack och lack. och sen om det är bmw´s egen lackerare har ju inte med saken att göra. fast schnee, som budbilsförare kanske det är svårt att skillja på saker, om lackeraren vill göra jobb på kvällen har ju inte med bmw att göra. sen lille erik så om du såg mig skulle du mycket väl veta vem jag är då vit träffat ett flertal tillfällen men det har inet emd saken att göra såg det bara då jag kikade upp vem som döljde sig bakom namnet. tack och adjö för mig. |
|
| Finns även ett inlägg där han säger sig ha köpt sin tds ny från tyskland..men kollar man den på bilreg.så står det 5 ägare | |
|
"735" bilen har gått 35tusen men motorn är bytt och motorn som sattes in hade gått 2900mil och min gammal hade gått då kanske 25tusen. så om du tänker till litye så har motorn nu gått ca 12,900mil. bytte pga av en sprucken topp, och fick tag på en krockad bil i tyskland med just mätarställning 2900mil var en 93 krockad mitten av 94 enligt pappren. var inte så lätta att att hita en begad topp på skroten som var hel. och för det prset jag fick hela bilen för är vad en ny topp kostar på bmw, plus att jag nu har en hel reservdelsbil av det nu som återstår av konservburken |
|
| Ha ha ha ha joakim E sluta för gudsskull inte och skriv,så här roligt har jag inte haft på mycket länge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.