|
Sida 24 av 34
|
|
|---|---|
|
Ojdå du är kvar trots allt... "sen hade ju englunds vid ett tidigt skede gett xarg en mycket bra avbetalningsplan men xarg tackade tydligen nej till det." En mycket bra avbetalningsplan säger du? Det var inte ens i närheten av ett konkret förslag. Joakim E vi vet alla vilken väg du hoppas att det ska gå och alla vet även vad det innebär. Det är inte speciellt intressant, vad som vore intressant är om du kan säga vad deras version är istället? |
|
|
det här forumet är till för att hjälpa inte själpa! Daniel |
|
|
Joakim E: "betydligt större summor än 22.000:-" Joakim använd hjärnan för helvete (rent ut sagt) visst 22.000:- är kanske inte så mycket pengar när det kommer till en entreprenad firma, men du kanske skulle tänka steget längre och tänka på att det är en ung kille och hans privatekonomi. Då kanske 22.000:- är en ordetlig summa pengar. Försök åtminstånde förstå LITE |
|
|
328CIA" Det du menar med att hjälpa är att klappa Xarg i ryggen och säga, klart du har rätt kör hårt bara. Du måste väl förstå att det finns mer än ett sätt att se på saken, alla tänker ju inte som du. Alla måste ju ha rätt till en åsikt utan att bli ombedda att sluta skriva eller som nån sa knipa igen. Tål du inte att det finns andra åsikter så är det nog du som ska sluta med dina inlägg och ingen annan. |
|
|
Lugna er lite nu! Säger som jag sagt tidigare: "Har hört att det kostar 6 gånger så mycket att skaffa en ny kund som att behålla en befintlig!" Sen spelar det inte så stor roll vem som har rätt eller fel i sak. |
|
|
jag tror inte att xarg ljuger, om man inte kan hjälpa någon behöver man tex inte skriva att hoppas att xarg skall få betala allt själv. då är det bättre att sluta skriva. Men va f*n, vissa kanske tycker att det är roligt att hacka på folk, retas lite extra när någon hammnar taskigt till. Daniel |
|
|
För det första, en väldigt tråkig historia det här. Tänker inte ta någons sida här men följande gäller för reperationer av skador för skadeverkstäder (jobbar själv på en Jarls Bilservice). När en bil kommer in med en skada får kunden ta fram ett skadenummer då vi får göra en skadekalkyl som skickas till försäkringbolaget ,vanligen med bilder, sedan först när vi får ett godkännande av bolaget får vi påbörja reperationen. Här verkar det på vad jag läst som att detta helt enkelt uteblivit. Vidare står det på alla svar från försäkringsbolagen att "endast kunden kan beordra arbetet". Eftersom xarg har ett kvitto på en självrisk påvisar detta att företaget i fråga har utfört en reperation till försäkringsbolaget för kundens räkning. Eftersom försäkringsbolaget sedamera inte godkänt kalkylen tvår de därmed sina händer helt. Med andra ord denna tvist kan hålla på i evighet då det blir lite moment 21. Håller tummarna för att det löser sig till det bästa. Martin |
|
|
Eftersom det står så på papperen från försäkringsbolaget "endast kunden kan beordra arbetet". Så är ju den saken nästan ur världen. I alla fall på papper. Då är det ju xarg som har beställt arbetet. Men kan då Englunds komma och begära mer betalt efter att xarg har löst ut bilen mot självrisken????? Det är väll samma sak som om jag skulle gå och beställa en bil med en viss utrustningslista. Kommer överens med försäljaren om ett pris. Hämtar bilen efter några månader betalar och allt är frid och fröjd. 1 vecka senare så dimper det ner en räkning i brevlådan där det står att jag måste betala 22.000:- för ett M-schassi som jag hade beställt men försäljaren hade glömt ta betalt för det.......... Känn dig blåst skulle min reaktion bli till försäljaren. Det är ju bara att stå sitt kast |
|
|
Martin_Jarl, Det stämmer att Englunds inte fått ett godkännande. "Eftersom försäkringsbolaget sedamera inte godkänt kalkylen tvår de därmed sina händer helt." Detta har jag försökt förklara för andra på forumet, Folksam har inget ansvar i frågan och är därmed inte inblandade i fortsättningen. Jimcar / Martin_Jarl, kunden, dvs Xarg har ju inte beordrat något jobb? Definitivt inte ett som skulle landa på 22.000. Vill bara lugnt och fint förklara en sak som diskuterades tidigare. Det roligaste med kvittot på självrisken är att det bevisar att Arne personligen och skriftligen ljugit då han påstått att Xarg aldrig lämnade in som ett försäkringsjobb, utan som vanligt rep. Detta är ett exempel på ett konkret bevis som styrker xargs version. |
|
|
nog vet jag hur det känns att betala 22,000kr för nått som man igentligen inte skulle ha behövt betala, har nämligen själv betalat en skadegörelse på min bil för lite mer än just 22,000kr till just englunds, finns allt på papper mm. trode mitt ärende skulle gå till rätten och därigenom få betalt av killen som slog sönder bilen, men nu hade de på åklagarmyndigheten en anna syn på bilden, villket jag och även polisen tyckte det var konstigt med tanke på de bevisen som fanns tex video film av hela skadegörelsen med personen ifråga på bild. men inget man kan göra nått åt, vist överklaga i alla oänlighet då jag som lite person har mycket lita att säga till om i myndighetsfråger eller mot stora bolag. |
|
|
Schnee: Självklart så förstår jag att xarg inte har beställt jobbet så. Men Englunds kan ju hävda att xarg har beställt jobbet. Där står det ju i sådana fall ord mot ord eller ? rätta mig om jag har fel. Ja förutom kvittot på självrisken som då ter sig lite underligt Ska bli synnerligen intressant att se hur detta går. |
|
|
Jimcar - Joo precis, det är ju det dom gör också, hävdar att han beställt jobbet, men där kommer ju kvittot in som styrker att xarg inte beställt en vanlig reparation för 22.000 utan ett försäkringsjobb för 4.000. |
|
|
Vilket försäkringsbolag ville inte betala för en skadegörelse? Med tanke på dina tidigare trådar (och mail) Joakim så undrar jag om inte denna story går under dina mytomaniska påhitt... |
|
|
Konstigt Joakim. Bläddra tillbaka lite då hade du inga som helst problem med skadegörslse/stöld även fast det hänt 3ggr på kort tid. Även om man söker på skadegörlse så finner man ditt namn där du berättar hur du tar dom på film och senare blir dömd att pröjsa dig varje öre + värdeminskningen på bilen om jag inte minns helt fel... rätta mig om jag har fel? |
|
| jag finner inga ord... | |
|
Jag har bläddrat igenom denna tråd och vad jag förstått(??) är min bild ganska identisk med Martin_Jarls. Hoppas det får en lösning till det bästa men jag är rädd för att detta kan ta tid (och pengar). Vad beträffar herrn som verkar leva i "fablernas värld" så begriper jag inte varför f-bolaget nekar ersättning för skadegörelse när det finns självrisker. Kan du inte bara hålla dig till EN story nästa gång? Men det kanske var Rödluvan och de sju små dvärgarna som vandaliserat 745:an (eller var det 525tds) som fick F-bolaget att dra öronen åt sig :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
vid tillfället vid skadegörelesen hade jag bara trafik försäkring, hade inte råd att ha den helförsäkrad, och vill inte göra som endel andra försäkra på mamma eller pappa. sen om ni vill kan ni mycket väl få kvitton på det repet. sen har jag nämligen råkar ut för massor med andra skadegörelser och inbrott mm. bilen min är helomlackad minst 4ggr (tappat räkningen) och allt finns dokumenterat på kvitton mm från englunds samt på de delar där försäkringen varit innblandad. och allt är även polis anmält så där kan ni kolla om ni vill. eller bara gå in på englunds och fråga så ska ni få svart på vitt. det jag lagt på självriser överstiger lungt det englunds kräver "xarg" på (22,000) men då har jag ju en hög premie på försäkringen ca 9,000kr/år |
|
|
sen har jag aldrig haft det minsta bekymmer med f-bolaget mitt. kan kanske bero på att man inte försöker lura dem som vissa andra gör, utan uppget xakt vad som blivit stulet och vad som gått sönder och aldrig klagat på deras beslut i ersättningar mm. så det lönar sig att vara ärlig mot f-bolaget, iaf för mig |
|
| joakim E: e det här ett av nya hystoria?? | |
| "criser-x" du har mail med kvitto på skadegörelsen jag pratade om, och en sammanställing på jobbet. allt med firmans som gjorde jobbet och med alla detaljer om bilen, då kanske du ändrar uppfattning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.