AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.238

Känner mig lurad...

Sida 22 av 34
Visa användare
42
Lippen
BMW 325i -92
låt han inte komma undan! 99% av sveriges befolkning kommer stå bakom dej om det blir allmänt känt....

___
Kan inget, så lär mig!
li
1.959
liste
535i -89
Det finns knappast något intresse från media när de får veta att bilen i fråga inte var försäkrad på korrekt sätt. En story är bara en story om det inte finns en parallell story som tar ut den ursprungliga.
Liste: Min far jobbade i drygt 10 år på en av lokaltidningarna här i staden, och det går att ordna intresse men som du säger blir det svårare p.g.a försäkringen men det är ordnat så att om frågan kan avgöras i domstol så kommer det bli en artikel.

Tror ändå det finns ett intresse av att veta om vilka företag som drivs av inbitna lögnare som upprepade gånger kommer med helt påhittade anklagelser, som t.ex att xarg skulle ha godkännt att de får repa bilen oavsett godkännande från försäkringsbolaget eller ej.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Om man nu istället skulle förutsätta att Englunds talar sanning så skulle det vara flera här som dragit förhastade slutsatser samt gjort omogna påpekande ang personers utseende. Det är lite förvånande hur många som älskar att fördömma och smutskasta Englunds och ändå bara hört en sida av historien. Jag skulle kunna tänka mig att Englunds version skiljer sig rätt rejält från den som berättas här. Vill inte säga att denna berättelse är osann men man borde besinna sig lite och vara en aning mer återhållsam i sina fördömmande. Har lite svårt att tro att ett företag som det här utmålas kan vara auktoriserad BMW handlare då det ställs en hel del krav på dem. (Det föreligger dock ej några krav på en viss kroppslängd.)

Detta är ett opartiskt konstaterande och då saken nu troligen avgörs i tingsrätt så lär vi få se vem som har rätt.

Ps: Var snälla att inte idotförklara mig bara för att jag ej ansluter till xargs fan club direkt utan intar en aning mer opartisk inställning, vill inte på nåt sätt reta upp någon eller nåt sånt utan bara få ett lite mer opartiskt perspektiv på saken.
ppeellee visst vore det bäst för alla om man fick höra bägge versionerna det skrev jag på sidan 10.Tidigare så var det en som höll benhårt fast vid att Englunds inte gjort fel jag saknar lite hans "trevliga"inlägg:))Det hade varit bra med ett inlägg av en ansvarit hos Englunds.Hur som helst är det intresannt hur detta kommer att sluta.
Jag har ialla fall haft tur med mitt bemötande av personalen på Englunds stor som liten.
ppeeellelelee : jag har bara en fråga egentligen.. Hur skulle det annars ligga till? Som arne sa först, att xarg lämnat in den för rep och nu skitit i att betala? Varifrån kommer isf kvittot på självrisken?

Nåja alla får väl tro vad dom vill och om bara arne har bollarna att syna och ta det till domstol så får ni läsa själva i tidningen vem som hade rätt.
De som är tveksamma kan ju ringa dit och fråga eller skicka ett mail så får ni kanske höra hans version om han nu har kvar nån, han har en märklig förmåga att byta version varje gång xarg överbevisar hans senaste.

Om någon är intresserad av att maila så sök på Englunds bil i Luleå. Om ni får något svar med fler än 2 meningar så kan ni ju sen gärna posta det här!
li
1.959
liste
535i -89
Bra skrivet Pelle, håller med!
wo
6
wolf_8_3
M5 E39 2000
jag håller med dej schnee helt klart.
jag förstår inte vad ppeellee och liste har här och göra egentligen
har ni ingen annan att tracka på?
mvh henke
li
1.959
liste
535i -89
Nej, du har helt rätt Wolf - jag har inget här att göra eftersom jag inte vill ta Xargs parti i denna EXTREMT onyanserade tråd... *suck*

Varken Pelle eller jag "trackar på" någon, det borde vara helt uppenbart för den som läste Pelles inlägg.
wo
6
wolf_8_3
M5 E39 2000
det handlar ju inte om vems parti man tar han fråga om hjälp då är ju det man ska ge honom annars behöver man ju inte skriva eller?
mvh henke
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Jag förstår om man inte till fullo tror detta, eller tar "parti" för någon. Hade själv varit ganska skeptisk till det innan någonting vore bevisat (som t.ex domstol). Men jag kan ju inte mer än berätta sanningen om jag som med syftet med tråden ska få korrekt hjälp om hur jag skulle bära mig åt. Som tur är fick jag det (evigt tacksam) och det fick mig/andra att se hur mycket s*it denna Arne är fylld med.

wo
6
wolf_8_3
M5 E39 2000
jag tror på dej xarg jag vet hur verkstäder behandlar dom som yngre. och jag hoppas att det snart blir ett slut på det här och att du vinner.
mvh henke
Först och främst tycker jag att alla ska få ha sin åsikt vare sig man är med eller mot eller neutral eller vadsomhelst i frågan.
Men, jag tycker även att man kan förklara sin ståndpunkt!

T.ex om det är något man tvivlar på, så ställ en konkret fråga angående det, så underlättar det för alla att göra en egen bedömning!

Jag vill bara att ingen annan ska behöva råka ut för en sån här situation med en sån här firma igen.
Dessa disskutioner har en tendens att tappa lite fokus he he ja ja .

Xarg: Har du pratat med BMW group Sweden ännu.???

Skulle tippa på att man slipper gå till Tinget om man drar in dessa i leken.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Jag instämmer fullt i vad ppeellee säger.

Schnee, jag skulle dessutom bli förvånad om inte Englunds har vettigare saker att göra än att svara på mail och inlägg i en ensidig flame thread på nätet.

Kan det vara så att BMW Group redan varit inblandad men insett att Englunds har rätt?

Dessutom hoppas jag att Xarg för stå för hela kostnaden själv, så att de BMW-ägare i hans område som betalar korrekta försäkringspremier slipper drabbas av höjd försäkringspremie pga vissa fuskar med försäkringstagare.

…och så bröt vi trådens 12 sidor av ryggdunkande ;)

Jaymz:
Jag skulle bli förvånad om inte Englunds har nog med vett för att försöka försvara sig i den här frågan, eller förresten det skulle jag inte alls bli. Dom har upphört att förvåna mig.
Men att ignorera den här tråden med sina c:a 35000 läsare varav nästan alla (utom du och Joakim E med sina nära kontakter till Englunds) är mycket kritiska till englunds beteende visar väl bara på deras nonchalans och dumhet som präglar deras affärsverksamhet.

Kan det vara så att BMW group Sweden fortfarande är (o)lyckligt ovetande om hur deras nordligaste återförsäljare behandlar sina kunder?

Sen hoppas jag att du får nöjet att hitta en räkning på 22000kr i brevlådan för ett arbete som du aldrig beställt och aldrig skulle beställt.

Sen angående skenförsäkring, vem är det egentligen som bedrar vem? Försäkringsbolaget tar gärna emot premier tills det händer något, då är plötsligt försäkringen ogiltig, trots att de aldrig nämnt att föräldrarnas barn ej får köra bilen.
Vad har man då betalat premie för? De kunde ju ha nekat försäkring direkt, eller sagt att man måste ställa den på barnet om han kommer använda den också.
Men men det här har diskuterats flera gånger tidigare på forumet så det behöver vi väl inte ta upp igen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

suck, med det inlägget tvivlar jag på att du ens läst det första inlägget dvs xargs inlägg om hur det hela började.
"Du hoppas på att han får betala allt själv" för att andra ska få lägre premie ?
Jag hoppas du krockar nån gång och blir blåst av försäkringsbolaget så att andra kan få lägre premie eftersom du då orsakade nån skada som nån annan skulle ha fått betala för.
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Kan bara hålla med Jaymz........bra skrivet
master - Kan du utveckla det där kanske? Vad är det som är "bra skrivet"?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.