|
Sida 21 av 34
|
|
|---|---|
|
Jag kan ge en liten uppdatering eftersom jag träffar xarg dagligen.. Det första brevet som xargs advokat skrev till Englunds har blivit besvarat till sist. I svaret fanns dock inte mkt relevant, det ända som xargs advokat ansåg var intressant i fallet var att Arne än en gång hävdade att xarg har beställt jobbet (trots påminnelse om kvitto!). Sen handlade resten av brevet om att Arne påstod att xarg visste att försäkringen inte gällde och därför "lurat" Englunds att repa bilen. (trots gällande praxis att invänta klartecken etc etc...) Xargs advokat har nyligen besvarat brevet och det borde ha kommit fram nu, vet inte exakt vad som stod i det men man kan ju tänka sig.. =) Xarg berättade även att det stod i brevet att Arne var välkommen att höra av sig om han är intresserad av att göra upp i godo, så det kan ju bli intressant att höra. För övrigt kan jag bara säga att jag saknar Joakim E lite här på tråden vars inlägg alltid bjöd på ett gott skratt... |
|
|
Ja men vad bra då vet vi i alla fall att det rör på sig... Peppar peppar |
|
| Jaha nu har det snart gått en vecka till utan ett ljud. Hur går det ? Har xarg fått något svar från Arne ännu. (alltså via sin advokat) | |
| Men fy fan vilka svin det finns...häng ut namnet på firman här! | |
|
mosse: Namnet har väl aldrig varit hemligt... Englunds bil (autk BMW) eller? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Japp det rör sig om Englunds bil Aukt BMW återförsäljare. Finns i Luleå strax bakom gamla delfinen, idag COOP Arena ishocky hallen alltså. Så nu vet alla Mvh Jimmy Carlsson Ps det finns faktiskt killar på golvet som är jättebra att ha och göra med på denna firma. Det är nog ledningen som är lite mindre begåvade. |
|
|
Ni får ursäkta mig att jag inte svarat, jag har inte haft speciellt mycket tid. Jobbar jobbar och jobbar på dagar & kvällar! Sen tyckte jag att Schnee beskrev vad som händer just nu ganska bra. Arne har inte hört av sig ännu, hoppas på svar snart. Jimcar: Jag håller med dig, fullt ut. Finns jättetrevliga killar i garaget, stog och prata ett tag med en kille (kommer inte ihåg hans namn) när jag väntade på att Arne skulle komma tillbaka från vart han nu var. skitmysig kille, värkligen så man vill bli bemött! Men tyvärr går ju inte pengarna ner i dessas fickor :( |
|
|
Nej tyvärr pengarna går nog pengarna rakt ner i ledningens fickor. Ja ja vi håller tummarna och väntar med spänning på resultatet. Har du varit i kontakt med BMW sverige något?? Jag tror att det skulle visa intresse i detta fall till din fördel. Kan vara värt att kolla upp. BMW group Sverige har 08-470 60 00 växel sedan är det ju bara att be om att få prata med någon angående ett klagomål på en återförsäljare. |
|
| Jag har inte varit i kontakt med dom mer än att jag har skickat ett email till dom (på den länk som finns längre bak här på tråden). Men nu när du get mig numret så ska jag absolut ringa. Jag återkommer när jag har ringt! | |
|
Låter bra.... ska bli intressant och höra vad de säger. Du kan ju alltid krydda samtalet med att påpeka antalet intresserade personer på forumet som bara längtar efter att få höra vad de har att säga. Om det skulle visa sig att de är lite tvära villsäga. Lycka till |
|
| Fått svar från Englunds nu. Lite upptagen men jag återkommer imorgon med full rapport! Nästan skrattretande.... | |
| Nu blir man ju bara liiite nyfiken xarg. | |
|
Kan knappt vänta på att få höra vad "fort boyard" dvärgen mr. Englund har skrivit och vad det kommer att bli av det här. Skulle göra honom mer medveten om hur många kunder han har förlorat då han svårligen kunde behärska sig med sin överkörarstil mot dig xarg. Hejja Xarg The light that burns twice as bright, burns half as long. |
|
|
Haha fort boyard dvärgen, den var bra.. :D |
|
|
xarg: väntar på en uppdatering... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Heheh.... börja läsa denna tråd för nån timme sen och var övertygd om att svaret skulle stå 21sidor senare... men inte!! Ja väntar på mer info nu =D Jag skänker gärna en slant om d behövs ja med... allt för en kollega med 325:a! ___ Kan inget, så lär mig! |
|
|
väntar med spänning på resultatet. håller på dig xarg. om d nu skiter sig tycker jag att vi på forumet skulle kunna göra en insamling å assistera i d ekonomiska. ja e ny här,skratta inte... |
|
|
Nu kommer en liten uppdatering... Brevet från Arne som min advokat svarade på (som Schnee beskriver ovanför) hade som sagt inte mycket relevant till "fallet" att göra utom en sak och det var att Arne hävdar att jag skulle ha beställt detta arbete (trotts kvitto på självrisk). Arne Nilsson får som svar från min advokat att han inte är intresserad av annat än själva fallet och tillrättavisar Arne Nilsson till vad det egentligen handlar om. Obs! Till svar medger Arne Nilsson att det är branschpraxis att en skadereparation inte skall påbörjas innnan försäkringsbolaget och/eller beställaren givit igångsättningstillstånd. Han påstår även att jag fått frågan om arbetet kunde påbörjas omgående när bilen lämnades in, och att jag skulle ha godkänt det, vilket är en ren och skär lögn. Oavsett detta menar Arne Nilsson att jag kände till redan vid inlämnadet att jag skulle få stå för reparationerna eftersom jag haft tillgång till försäkringsvillkoren och vetat om att försäkringen inte fick tas i bruk av annan än den verklige brukaren/ägaren. Nu kommer det värsta: Detta (ovanstående) styrks, menar Arne Nilsson, att jag utan protester betalat självrisken. <-- EHH? Det här sista förstår jag inte alls: Hur kan det vara något som helst onormalt i att betala självrisken? vad skulle jag annars ha gjort? Det är väl snarare tvärt om, hade jag vetat att försäkringen inte skulle gälla hade jag ju aldrig i livet betalat självrisken! eller? Arne har också gett ett förslag om att reducera priset med 4000kr av ren "goodwill" från sin sida, om jag betalar inom 7dagar (5 idag) vilket måste betraktas som årets skämt... |
|
|
Dra med honom till rätten... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
ska tidningarna ta upp detta nu? JW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.