AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.249

Känner mig lurad...

Sida 20 av 34
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Varför inte vänta på utgången av det juridiska spelet? Vi har defacto bara hört ena sidans argument ännu!

Kommer det ett domstolsutslag, lär det vara lite mer balanserat i sin syn på saken än vad en uppretad "mob" på forumet har...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Vi har fått den rätta versionen...han har ju berättat att Englund VDn hadde ändrat sin version av händelsen....visserligen så kan xarg ljuga....men varför i h****e skulle han göra något sånt...den enda personen som talar osanning o massa blajja är Jocke E....
Jag fattar inte er som inte tror på d xarg säger...han delar med sig här för att få stöd o råd från likasinnade, osså kommer några o bara trackar ner på honom...låt honom va...Hjälpa inte stjälpa! och ifall ni inte kan bistå med stöd eller råd så skriv inte alls...(om ni inte har en fråga förståss)

Annons i tidning i Kairo:
"Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Lethal:kim, det var något av det dummaste jag sett någon skriva!

Vi har fått ena sidans version rakt av. Jag säger inte att Xarg ljuger, men jag kan garantera att hans version inte är helt faktaneutral!
Han har faktiskt ganska mycket att vinna på att ljuga i detta fallet (därmed inte sagt att han gjort det)!

Jag hävdar fortfarande att vi bör låta det juridiska spelet få visa vem som har rätt eller fel i frågan.

Mvh

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag tror inte heller att xarg ljuger men det betyder ju inte heller att han säger precis som det är. Han säger ju bara vad han anser ha hänt... Är du med på skillnaden ?
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Johan B, vem säger att det juridiska spelet alltid säger vem som har gjort rätt och fel? Trist men sant att det alltför ofta döms för ofta i näringsidkarens favör.

Jag har dock ingen mer åsikt mer i fallet än att jag som jag sagt i inledningen av den här tråden tycker att verkstaden har begått ett stort misstag som har börjat reparera trots att det inte har varit klart med försäkringsbolaget. Om det anses som kutym inom branschen så kan Xarg få det svårt dock.

JohnC
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
JohnC, det finns inga garantier för att det blir en helt rättvis bedömning.
Men det är ändå en mer neutral instans än ett forum som bara delges ena partens syn på frågan!

Mvh

Jag förstår dom som vill ha en oberoende tolkning av en domstol innan dom vet vad dom ska tro, det är svårt att förstå att en "seriös" och dessutom aukt. bmw-verkstad skulle kunna beté sig såhär.
Jag har följt xarg sen detta började och var med han och pratade med VDn så jag kan intyga med mitt ord att som xarg har beskrivit det är hur det gått till.

Jag kan ärligt talat inte förstå hur Englunds skulle kunna vinna i en rättegång där inte Arnes far är domare eller nåt liknande... hans argument är skrattretande så jag skulle bli förvånad om de är korkade nog att dra detta till domstol, men om Englunds lägger ner det istället får ni väl tolka det som att xarg hade rätt iaf!

Det där med att börja repa innan ngn beställare finns är kontrollerat av advokaten och det är som alla trodde av förståeliga skäl praxis i branchen som det kallas juridiskt att inte röra en bil som man har inne för försäkringsjobb förrän försäkringsbolaget har godkänt. Annars är det helt enkelt ingen som beställt jobbet!
Har hört att det kostar 6 gånger så mycket att skaffa en ny kund som att behålla en befintlig!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
ml99:
Det jag fick lära mig i gymnasiet var att om kunden var nöjd sa man det till 1 person och om det motsatta rådde så sa kunden det till 8st (en s k skrivbordslära)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Kan mycket väl tänka mig det så jag förstår inte varför Englund gör så stor sak av sitt misstag och försöker skylla ifrån sig på alla sätt och vis.

Ett bra rykte tar åratal att bygga upp men går snabbt att förstöra...
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Jag vet inte vad jag skulle kunna tillägga, Schnee har sagt det ganska bra. Förstår till fullo att det låter otroligt, men tyvärr sant. Blev själv chockad när Arne började prata om hur mycket pengar han hade m.m. Satt bara som ett frågetecken, helst mållös.

Ska samtala med advokaten imorgon för sista förberedelserna inför eventuell rättegång, återkommer med mer information senare.

Stephan: Inte riktigt samma sak men det gäller nog även det du säger.

Marknadsföringschefen på Englunds kanske inte har gått på gymnasitet.
Mycket spänd på att se resultatet av detta.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
wo
6
wolf_8_3
M5 E39 2000
Englunds har verkligen förstört BMW's ryckte otroligt mycke
xarg: jag hoppas att du vinner det här
mvh wolf
Hej

Har följt denna tråd ett bra tag nu lite i sjumundan. Har själv bott i Luleå under fem år och haft en del med Englunds att göra. Och jag tycker det hela låter som en saga. Förstår inte riktigt att det är samma Englunds vi snackar om. Jag kan bara ge dig mitt fulla stöd och att Englunds inte kommer att få mina vitsord i framtiden.

1 Kund mindre.

Stå på dig

Är det någon som har tänkt på att ta upp detta med BMW Sverige.

De vill säkert ha ett ord med i spelet och jag skulle nästan tänka mig att de ställer sig på kundens sida. Ur deras synvinkel så är nog anseendet betydligt värdefullare än den "lilla" summa det ändock rör sig om ur deras perspektiv. Oavsett vem ansvaret vilar på.

Mvh Jimmy Carlsson
Hehehe riktigt roligt att läsa den här tråden.. men det tog ett bra tag kan jag säga men det va så intressant så jag kunde inte sluta! =) Förstår inte hur vissa personer här orkar hålla på att tjafsa hela tiden.. Hoppas du vinner iaf!
Lycka till!
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Själv tycker jag man ska vänta tills de hela blir löst!! O yttra mej riktigt sen!!!

Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!!
Jaha nu har det gått 6 dagar sedans senaste inlägget...

Hur går det xarg ?

Väntar med spänning på en upplösning
ne
165
nedde
320i -06
Mmm alla väntar på utgången. Det är inte bra att jag
är så ivrig som jag är, men det går inte att låta bli.

MVH //Nedde
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Lång och spännande läsning måste jag säga. Lycka till Xarg. Lider verkligen med dig.

/K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.