AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.230

Känner mig lurad...

Sida 16 av 34
Fel forum jag vet men....

Pernilsavägen 8 Rutvik, där bor det en kille jag sökt med ljus o lykta i 2 år... Känner du dem ??

A

DU kan ju maila mig isåfall och tala om på vilket sätt..
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
du har mail

Joakim E
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som sagt, jag förväntar mig att pengarna går till någon annan välbehövande om det är så att xarg får upprättning och inte själv behöver pengarna. Behöver han själv stå för några fioler för att det inte går så bra som tänkt är jag villig att sponsra på dessa. Detta eftersom jag tycker att motparten gjort fel enligt dom uppgifter som kommit fram.
För info; tror det är dags att sluta klanka alltför mycket på Joakim E. Han förefaller vara en kille med koll på en hel del. Dock behöver detta inte innebära att jag håller med honom i tråden ovan. Känner honom inte och bor inte ens i samma del av landet.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag resonerar precis som Anders S.. Ställer gärna upp med en slant om det visar sig behövas.

-M5 E34 Limousine register Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Pratade med advokaten idag och berättade vad som hänt nu här t.ex och han tyckte att de va strålande. Idag har jag även varit och öppnat ett postgiro konto, men väntar med att lämna ut av den anledningen att Englunds måste först svara på brevet jag postade här igår så att man får en tvist svart på vitt så att säga.... Så jag avvaktar tills det verkligen är 100% att gå till rättegång.

Även om jag har rättshjälp hubbe, så om man förlorar är man skyldig att betala folksam 25% av rättegången, de kan bli endel... Men om jag vinner så står ju som sagt inte jag för nått och då kan ni som sponsrat med en slant ha en liten omröstning om vad ni vill att pengarna ska gå till!
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Behövs det pengar så är jag helt klart på att sponsra med en liten slant...

Och den "lilla" incidenten med din förra bil som blev knosad av deras traktor var ju nästan lika j-vligt som det här. Ju mer man hör om Englunds, ju mer förbannad blir man....

xarg: Hur går det med att få med det här i tidningarna??

M3 Coupe -96
Min farsa har varit journalist i över 10 år på en av tidningarna i Luleå, och det är ordnat så att om carl vinner i rättegång så blir det definitivt artikel, annars inte säkert. Men om denna fantastiska story kan styrkas i domstol så blir det garanterat tryckt sen!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tack för mailet xarg,

Måste bara kommentera Joakim E:s mail till dig och ställer mig frågan.
Hur i h-lvete kan man sitta o skriva nåt dylikt !? Det måste ha brunnit ordentligt....
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
alltså det nu xarg påstår om mail får stå för han har inte fått eller mailat denne kille bara ett ynka mail till en annan på forumet i denna tråd "magpie"

men tydligen är det ju så att xarg tror att han fått mail från mig vilket han inte gjort, men han kanske lever på en annan planet än jag. eller så gillar han att ljuga om folk.

skiter i denna tråd nu

Joakim E
Jag fick ett uttömmande mail från Joakim E igår, men läste det först idag, dock efter mitt senaste inlägg. Mailet innehöll en kopia på kvittot, vilket han erbjöd mig tidigare i tråden. Jag besvarade mailet strax efter jag läste det .

Börjar misstänka att någon som hyser agg mot Joakim E antagit en liknande e-post identitet eller liknande. Aja baja!
Magpie kan bara säga att mailen kom från den adress som Joakim E hade uppgett på sin profil, när xarg sen gjorde det offentligt så ändrade han plötsligt e-post adress på sin profil, det verkar ju jävligt märkligt.. Det vore bra om autopower har nån logg över detta isf är det där svart på vitt så kanske Joakim E har dragit sin sista lögn i denna tråd till slut..
Jag kan be xarg posta några bevis senare ikväll om ni inte är övertygade redan..
Xarg jag vill ochså ha ett mail från denna kuf som iallafall håller igång så att man inte vill missa något i denna tråd.
Hoppas nu allt löser sig för dig.
Kan inte någon starta en tråd för urspårade trådar? En s k tråd-lös (hehe).

Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Xarg: Kan inte du slänga i väg ett mail till mig också!

Ifall allt ståmmer i detta fall så är det nog det värsta jag har hört talas om,kan också sponsra med lite pengar om det skulle behövas,översittare som tror dom kan komma undan med vad som helst är det värsta som finns. men det är roligt att sätta ditt dom:-) lycka tilll Xarg

///Johan
Xarg ser att det kan se ut som om jag menar att du är kufen men jag syftar naturligtvis på någon annan.
civilization
Går knappast att bevisa vem som skrivit vad eller när eller från vilken adress...men tycker nog xarg verkar mer trovärdig efter att ha läst länkar till JE:s tidigare inlägg i andra trådar.
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Jag såg oxå att Joakim E har ändrat sin e-mail som han har under sin profil så det är nog han själv som har mailat xarg...

M3 Coupe -96
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Med den aktuella utvecklingen av denna tråd framstår forumet ha reducerats till en infantil chatt-sida för ”fjortisar”.

Efter att ha läst xarg:s advokatbrev sid. 13 i denna tråd, så går det väl bara att säga… touche!

Bakgrund
Här har vi en 19-åring som tydligen varit inblandad i flera skador på kort tid. Detta går att läsa in i det förhållandet att xarg relativt nyligen har fått en bil inlöst av sitt (mammas) försäkringsbolag. Det framgår dock inte om också den inlösta Bmw-turbon var skenförsäkrad, dvs. försäkringen felaktigt stod på xarg:s mamma även denna gång.

Den Bmw som skadan gäller nu är uppenbarligen turbo-trimmad. Bilen kan således förmodas vara försäkrad i fel försäkringsklass vad gäller bilens motoreffekt, men därtill finns starka skäll att tro att bilen är skenförsäkrad då försäkringen tydligen står på xarg:s mamma. Läses tidigare inlägg av xarg här på forumet, så framgår det tydligt att bilen är just xarg:s.

Resumé av händelseförlopp
Efter en ny skada lämnar den otursförföljde xarg in bilen på en auktoriserad Bmw-verkstad och vill ha bilen återställd (lagad). Xarg uppger vid överlämnandet av bilen till verkstaden att den är försäkrad och anger ett skadenummer, vilket är kopplat till den felaktiga försäkringen. Verkstaden som kan förväntas anta att kunden har sina papper i ordning börjar reparerar bilen. Verkstaden ringer efter bara ett par dagar och meddelar att bilen är färdig. Xarg hämtar ut bilen utan att lämna några anmärkningar på den utförda reparationen. Xarg betalar vid avhämtandet av bilen från verkstaden endast en självrisk – baserad på den felaktiga försäkringen. Först ett par veckor efter det att xarg hämtat bilen från verkstaden och fortfarande endast betalat den felaktiga självrisken, så hör försäkringsbolaget av sig till xarg. Bolaget meddelar xarg att de inte tänker göra någon utbetalning för att täcka försäkringstagarens kostnader i samband med den aktuella skadan. Detta motiveras med att försäkringsbolaget anser att bilen har varit felförsäkrad vid skadetillfället. Först i detta skede meddelar xarg verkstaden sitt missnöje med såväl utförd reparation som priset på denna. Xarg tänker med hänvisning till sitt nyupptäcka missnöje inte betala verkstaden för material och utfört arbete.

Slutsats
Det går nog bara att hålla med Bosse J:s tidigare bedömningen. Du har tyvärr ett dåligt "case". Gränsdragningarna vid benhandlingen av försäkringsärenden är nog aldrig helt knivskarp, men vi har nog i detta fall åtminstone ett fel för mycket (trim/skenförsäkring + tidigare skador).

Men tråden påstås nu mycket märkligt gälla verkstadens agerande mot kund. Jag har då svårt att tro att Bmw-verkstadens agerande mot en ”kund” som lämnat in bilen under falska premisser för reparation, i detta fall med ogiltig/felaktig försäkring, skulle skada verkstadens anseende. Verkstaden har väl närmast gjort vad som kan förväntas och kanske lite till. De har t.o.m visat Goodwill genom att erbjuda sig dra av något på priset samt eventuellt erbjuda betalningsplan. Det oaktat att xarg troligen bara orsakat verkstaden merkostnad.

Xarg tycks ju inte heller ha reagerat eller visat missnöje mot verkstaden, så länge han var förvissad om att någon ”annan” skulle stå för kostnaderna. Om xarg inte specifikt bad verkstaden att vänta med att utföra reparation förrän försäkringsdelen var färdig (en försäkring han rimligen borde veta var en chansning), så förstår jag än mindre problemet. Det går nog milt att påstå att xarg:s förhandlingsposition inte framstår som särskilt starkt, så som det presenterats här.

Att i efterhand försöka påstå att det endast fanns en form av kontrakt mellan den aktuella verkstaden och försäkringsbolag tror jag knappast lär hålla juridiskt. Det är xarg som lämnat in bilen till verkstaden för reparation och ingen annan. Sedan att ”någon”, i det här fallet försäkringsbolaget, så att säga rekommenderat verkstaden är väl inte verkstadens fel. Inte heller lär priset vara helt orimligt (läs hassos inlägg).

Kontentan av denna tråd i likhet med flera tidigare trådar genom åren i detta ämne är,

Det är VIKTIGT att förvissa sig om att bilen är rätt försäkrad, om nu försäkringsbolag skall blandas in vid eventuell skada. Det vore tämligen naivt att förutsätta att försäkringsbolagens verksamhet bedrivs utifrån någon form av altruism. Kan bolaget neka ersättning (kostnader) lär de försöka göra det.

Jag önskar Dig lycka till med ditt processande mot verkstaden. Så länge vi håller oss till materiella "plåt"-skador går det mesta nog dessutom att lösa tillslut, antingen man väljer den svåra eller lätta vägen.

Ps.
Xarg:s skador är kanske beroende av ren otur, men det är samtidigt denna sannolikhet för otur som styr försäkringsbolagens premiesättning. Det är därtill bara trafikdelen som är obligatorisk. Ds.

Nu kan ni lugnt lunarStorma vidare…….
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Hoppas du klarar dig. Hoppas INGEN åker till den verkstaden.

Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.