|
Sida 13 av 34
|
|
|---|---|
|
Att resonera att 18-20 åringar inte är potentiella nybilskunder är bara att lura sig själv, 18-20 åringar blir 25-30 åringar och 30-40 åringar också.... Så om man planerar att vara i branchen mer än ett par år så skall nog samtliga kunder bemötas med respekt. /Christofer |
|
|
jag har nog alldrig blivit ila bemöt på en bilfirma mer ignorerad (20år) men jag kan säja att det är stor skilnad om jag har skjorta eller T-shit |
|
|
"BjörnB" menade att om de gjort ett dåligt jobb är de ju upp till kunden att se till att verkstan fixar detta, och kunden kanske måste be någon som han känner som kan det bätter att kika och se om de ser bra ut, visserligen är det ju svårt att få en krockad bil att bli xakt likand som den var innan blir ju alttid lite små saker som skiljer sig. men tanken är ju att de ska bli så bra som möjligt och om de då har slarvat med nått måste ju kunden reklamera det. Joakim E |
|
|
En missnöjd kund skrämmer bort fler nya kunder än en nöjd tillför... Plus att det är en ovanligt hög procent av nybilsköpande BMW-ägare som pratar med varandra via internet. Fiat, Suzuki, Mercedes-nybilsköparna t.ex. verkar inte på långa vägar ha samma internet-vanor som Bmw-köparna. |
|
|
det kostar 6 gånger så mycket att skaffa en ny kund än det gör att behålla en befintlig kund. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Joakim E kan bara säga att bilen lämnades in för ett litet rep och när den skulle hämtas var den skrot och dessutom saker stulna.. Och vad skulle verkstan ha för nytta med det? jag menar inte att dom stulit det för att sälja i sin verkstad så dumma är inte ens englunds.. däremot är det ganska troligt att någon anställd (som var dom enda med tillgång till nyckeln) har stulit det.. Sen var den självklart försäkrad men ändå tråkigt och inte så mkt som en ursäkt från englunds sida den gången heller.. |
|
|
Joakim E skriver den 23/11 "har själv fått betala rep en gång på ca 25,000kr för en skadegörelse, hade då bara halv försäkring, men grannen filmade det hela så jag var ju rätt säker på att tillbka dessa pengar i en framtida rättegång". Vilken tur att grannen visste vid vilken tidpunkt det skulle filmas! Eftersom du fick inte fick någon ersättning undrar jag varför försäkringsbolaget nekade dig detta när du hade sådan utmärkt bevisning? Joakim E skriver vidare den 24/11 "efter det jag fått veta av f-bolaget". Har inte försäkringsbolaget tystnadsplikt, eller får anställda prata med externa kontakter om pågående försäkringsärenden? |
|
| Finns mycket osannolikt att hitta vid sök på en viss persons namn på detta forum | |
|
"magpie" vad menar du?? hade bara halvförsäkring och på denna får man inte ut nått för det som skedde, sen att grannen filamde det kan ju kanske bero på att han var vaken och hörde en hur någon slog sönder en ruta och tittade ut. knappast jag som var inblandad utan min sambos förra kille. och varinget fb som nekade mig ersättning utan det gick till åklagare somla ner det. och då fick jag betala repet, och var medeveten om den risken då jagh lämnade in bilen. tror att filmen finns kvar hos polisen. Joakim E |
|
|
Bra idé med söktipset. Men jag blir lite förvirrad då Joakim E den 28/5 2002 skriver följande om förhindrande av vandalisering: "gör som jag gjorde satte upp en videokamera som filmade bilen på p-platsen utanför huset, och hur länge tog det inte innan det kom ett pucko och slogsönder rutor tak skärmar huven mm, gick till polisen med filmen och sen plockade de in killen, blev böter och skadestånd och alla repkostnad på bilen + värdemisnkiningen." Har karln max oflyt med bilägande eller fel umgängeskrets? |
|
|
vill du ha ett mail med kvittot på skadegörelsen som jag fick betala? men iaf har ett kvitto +sammantäling från emglunds med allt om du inte tror mig. sen kan jag ju säga att med bilen jag har nu har jag haft max otur, har lagt ner mer pengar i rep och självrisker än vad bilen är värd skulle jag tro, vill inte räkna ihop allt då blir man nog bara tokig. Joakim E |
|
|
Aha, nu jag är med. Okul. Avstår gärna kvittot, har tillräckligt många själv. Hur gick det -02 med filmningen? Borde inte åklagaren sett igenom fingrarna att grannen filmade? Bommade försvaret den detaljen -02? (Jag är road av detaljer och juridik, dålig kombination). |
|
|
Vilken soppa denna tråden har blivit. Xarg: Jag hoppas du lyckas driva detta till sin spets och sätter dit bilfirman riktigt ordentligt. De har i och för sig fått så mycket bad-will genom denna tråd som bör sätta sina spår. Som någon skrev tidigare så har tråden haft 13000 besökare. Dessa berättar för sina vänner som berättar för sina vänner som berättar till sina vänner osv osv..... |
|
|
Joakim E: Såg i förbifarten att du visiterat Rutvik.... Känner du någon där ?? Eller bor du rent av där själv ?? A |
|
| Behövs någon vidare förklaring Länk | |
|
Nu vill jag klargöra att det var kanske inte lika "brutalt" som "Schnee" nu berättar om vad som hände med förra bilen. (kvaddad).... Den var krockad och Englunds säger "den ligger i gränszonen om den ska repas lr skrotas". Sen kommer jag tillbaka en dag och ska höra hur det går, då ser jag att mina lexus lysen som satt på den då var borta, "jaha tänkte jag, dom har säkert tagit in dom för att dom inte ska bli stulna". Frågar då Håkan i verkstaden och han säger att vi har aldrig tagit in några lysen. "vi har ändast skyldighet att bilen ska vara låst och vara på upplyst plats". Tar då med mig min granne benny som är 2 meter lång och bred och återkommer, då ser vi att bilen är upptryckt mot en annan bil så hela förarsidans del är buklig och repig (från framspoiler till bakspoiler). Går och känner och kollar på bilen, inga brytmärken lr nått... kronglar mig in på passargerarsidan av bilen och ser att bilen är olåst. Går in till Håkan med Benny med mig, HELT annat bemötande. "Javisst ska vi ersätta detta.... gå och prata med (kommer inte ihåg vad hon heter) som är ekonomi ansvarig. Får ersättning för det.... Benny påpekar att dom har tryckt upp bilen mot en annan. "Nej det har vi absolut inte gjort"... "DU.... följ med ut!"!!!!!" .. Håkan, jag och Benny går ut och tittar på det. "ojdå jahaa... öhhhh så här får det givetvis inte gå till... öhhhhh"... Kort efter ringer försäkringsbolaget till mig och säger att den ska lösas in, vill då se om dom tagit men denna "incident" i kalkylen, försäkringsbolaget ber mig kontakta Englunds för den. Jag gör det och får som svar, "Det finns ingen exakt.... behövdes bara uppskatta för det översteg bilens värde (75% lr vad det är, då löser man in den?) .. Får jag veta vilka delar du har räknat in i denna? "kommer inte ihåg." Så var det med den historian......... Jag förstår inte hur du orkar ljuga mer Joakim, det finns svart på vitt t.ex på denna sida hur du ljuger, snälla nån..... Min advokat har knåpat ihop ett brev som är skickat till Englunds, Lyder som följande: Arne Nilsson Englunds Bil- & Motorverkstad AB Hummergatan 8 973 34 Luleå Angående ert krav mot Carl Larsson Som ombud för Carl Larsson vill jag anföra följande. Carl Larsson bestrider ert krav på ersättning av 18 123 kr avseende reparation av bil med reg.nr XXX XXX. Carl Larsson yrkar att företaget betalar tillbaka den av honom erlagda självrisken av 4 000 kr. Grunden för bestridandet är följande; Carl Larsson anmälde per telefon till Folksam 24 juni 2004 att han råkat ut för en bilskada. Han fick av Folksam ett skadenummer och en anmodan att kontakta Englunds Bil- & Motorverkstad AB samt lämna in en skriftlig skadeanmälan. Carl Larsson uppsökte Englunds Bil- & Motorverkstad, lämnar skadenummer och personal från företaget undersöker bilen och tar också några kort och ber Carl Larsson komma tillbaka några dagar senare, vilket han gör och får beskedet att man ringer när bilen är klar. Carl Larsson lämnar in en skriftlig skadeanmälan, vilken ankommer till Folksam 2 juli 2004. Englunds Bil- & Motorverkstad skickar en kalkyl avseende reparationen till Folksam den 28 juni 2004. Folksam påbörjar skaderegleringen, men lämnar inget klartecken till Englunds Bil- & Motorverkstad att påbörja reparationen av bilen. 4 dagar efter att Carl Larsson lämnat bilen till Englunds Bil- & Motorverkstad AB, ringer man från företaget och meddelar att bilen är klar och kan hämtas. Carl Larsson åker och hämtar bilen och betalar samtidigt sin självrisk av 4 000 kr. Några veckor därefter kontaktar Folksam Carl Larsson och meddelar att bolaget inte avser att ersätta honom för skadan, enär försäkringen var tecknad av hans mor och Folksam ansåg att Carl Larsson var den rätte ägaren och skulle själv ha tecknat försäkringen. Carl Larsson tar omedelbart kontakt med Englunds Bil- & Motorverkstad AB som då till Carl Larssons förvåning uppger att det inte var ett försäkringsjobb, utan var beställt av honom själv. Carl Larsson har hela tiden handlat enligt de instruktioner han fått. De handlingar som finns på försäkringsbolaget styrker detta. Han har anmält skadan till försäkringsbolaget och lämnat bilen enligt bolagets instruktioner. Englunds Bil- & Motorverkstad AB har på eget initiativ reparerat bilen utan, att som praxis skall vara inhämta Folksam eller Carl Larssons godkännande. Carl Larsson skulle aldrig ha godkänt en reparation av bilen för 22 123 kr. Carl Larsson har vid besök hos Arne Nilsson fått beskedet att han kommer att hävda att han beställt och godkänt jobbet. Till detta samtal finns det vittne. Carl Larsson avvaktar snarast ert svar. Stockholm 8 december 2004 Har nu tagit ett extra jobb utöver det jag har för att ha råd och driva detta till domstol, jobbar 14 timmar / dag, men det är det värt, varenda krona....... =) h-vete att jag lägger mig ner och ser glad ut för att det KAN kosta pengar.... |
|
|
Gto80, ingen förklaring nödvändig. En del har det, andra inte :) |
|
|
Fy fan säger jag bara! Jag lider verkligen med dig! Hoppas att de ger sig nu! Har Folksam (inte ngn på forumet) sagt om huruvida du är berättigad till rättsskyddet du får med på försäkringen? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
| Kan ingen vänlig själ starta en insamling så xarg inte behöver jobba ihjäl sig för att en inkompetenr verkstad hargjort bort sig. Tråden är läst snart 14000 ggr, t ex om 500 pers lägger en tia var... | |
rogan |
Xarg: Starta ett postgiro eller annat konto så lovar jag att du frå en slant av mig iaf. / r |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.