AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
208.256

Känner mig lurad...

Sida 11 av 34
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
xarg: Är du medlem i BMWCS?
Kontakta mig isåfall på magnus.mortling@telia.com

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag håller med (igen), BMW arbetar på att bygga upp något och så kommer det såna där typer som tagit över en av BMW auktoriserad anläggning och vill sätta dit en 19-åring för att kunna visa sig stor och tuff som person, och dessutom använder hot om lögner i domstol m.m, oacceptabelt!

-M5 E34 Limousine register Länk
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Har mailat dig nu, Magnus.

Ringde advokaten idag. Han skulle ringa Arne och jag satt glatt och väntade på nästa lögn, vilket också kom. Nu är argumentet ändrat från "jag ska hävda att du beställt arbetet" till "du har lämnat in bilen fast du vet att försäkringen inte gäller" "han har fått varningar om detta från folksam". Jag har aldrig fått någon varning? samma säger min handläggare på folksam.

Vad kommer härnäst?
omnicron
[Qoute]
Om Englunds Bil AB
Från " stampat jordgolv" till spetsteknik med BMW.

Året 1961 övertog Sixten Nilsson Englunds Bil, en av Luleås äldsta bilverkstäder. Englunds har därpå stegvis utvecklats till ett av Luleås större bilföretag inom familjekostymen. Nu med Arne Nilsson som VD.

Ett stort lyft blev samarbetet med BMW som inleddes 1974. BMW-symbolen som utgör en stiliserad propeller ger Englunds extra medvind i form av glada och nöjda kunder. Företaget har nu norra Europas nordligaste BMW-center vässat med en serviceavdelning med all modern datateknik och erkänt duktig personal.

Över 40 år inom bilbranschen har skapat en stabil grund av kunskap och erfarenheter där kundens bästa står i centrum som en ledfyr bland alla BMW:s olika flaggskepp.

Varmt välkommen in och testa Englunds och BMW.
[/Qoute]

Länk
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
man kan ju inte säga att alla på englunds är "skit" bara för att vd´n kanske gjort nått fel, är mer folk än vd´på det företage.
sen har vi ju bara hört xargs version och det finns alltid två sidor, skulle vara kul om xarg kunde bevisa att vd sagt detta, och inte bara hävda att detta sa han.

Joakim E
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Allt jag har är ett vittne. Inte precis så att man har en bandspelare i fickan. Jag ser heller ingen anledning till att ljuga om detta, trots allt är det ju inte de det handlar om....
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ett varumärke kostar enorma summor att bygga upp! Englunds har jobbat på det i 40 år verkar det som. För att totalt rasera varumärket kan det räcka med ett uttalande. Det är helt otroligt att VDn på bygget inte kan behärska sig och tänker på vad han vräker ur sig, firman är ju trots allt hans levebröd.
Joakim E ... eller ska man kalla dig "Kamelionten" mästare på allt

Nu är det så att det är ingen som tar dig på allvar och ju mer du försöker ju värre blir det.

omnicron...

Ni på Englund är säkert duktiga på bmw osv Men ni har ett stort problem, och det är eran attityd imot "vissa" kunder.

Hade varit mkt mer seriöst av er på Englunds att visa lite goodwill och reda upp det snyggt och prydligt. Hade ni vunnit på i längden eller hur ??
Ni /Verkmästaren m.m har vetat att Xarg har varit helt inne på att det ÄR ett försäkrings jobb (har bet. självrisk , m.m)Och ni har även ringt honom och bett om att han lämnar in bilen till verkstan.
Men ni har inte inväntat svar från FB utan börjat i förtid med jobbet för att få utnyttja kapaciteten på verkstan bättre.

Istället för att vara helt omöjliga, otrevliga, och ljuga till kunder
Varför inte reda upp det?? bjud på rubbet!, och visa på det sättet att "Vi på Englund vi är mån om våra kunder och vill att alla kunder ska vara nöjda och belåtna" och kunna erkänna att även vi kan göra misstag ibland. Fler Återkommande kunder är bättre för eran verksamhet.

Detta sätt som ni nu kör med är helt och skogen, helt tvärtom hur den "seriöse" bilhandlare hade redigt upp det hela.

Folk är rädda om sina pengar, köper ingen dyr bmw av er för 50000-1miljon kr om dom hört att ni på Englund ställer er på tvären Direkt det blir nån typ av missförstånd i vilket fall de nu
är...Det är inte långt till närmaste BMW handlare söder om luleå.

Det är Inte bara Xarg som missnjöd med er.
Allså... ni har redan tappat kunder.
Varför??
Finns problem??

Skärp er för gudskull!
Trist för både anställda(hos er) och Bmw intresserad ifall ni en vacker dag blir tvungna att säga upp anställda eller lägga ner helt.
Bara för att ni tappat så många kunder så verksamheten inte längre bär sig.

Arne du är VD och ansvarig se till att det blir ändring på det hela.
Åk på charm och kundmottagnings kurs och ta med dina medarbetare oxå.
Det är ett bra tips.
Så Sixten blir nöjd och glad med dig.

JW
mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Tänk om xarg`s mamma krockar med hans bil när han står för försäkringen...
Hoppas inte hans mamma är snäll nog o står för kontakterna med fb och verkstad, dom kanske inte får ut ersättning!

En helt annan tanke, kan Joakim E vara en Englund tro...?
Sorry omnicron...

Du kanske bara hade tänkt att visa länken till BMW Englunds
Om det var så du menade så ber jag om ursäkt.

En eftertanke av mig =)

JW
omnicron
johan1978...

Kanske ska förtydliga lite....mitt inlägg var menat ironiskt.
he
193
henell
535i E34 -90 (TIC)
För 1:a gången och förmodligen enda gången under denna långa
följetång måste jag hålla med Joakim E!?

Man kan inte dra hela Englunds över en kam, alla är inte rötägg som jobbar där.

Jag har varit/är kund hos Englunds och har ALDRIG blivit illa bemött, varken på kundmottagningen, verkstan och reservdelar.
Jag har alltid fått hjälp och support till 100%
Däremot så kunde delar av bilförsäljningen behöva gå på en charmkurs!

Dock lider jag med Xarg, jag vet hur det känns att ligga i tvist med företag, man känner sig väldigt hjälplös.

Polarbear
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Arne kunde kanske erkänt sitt misstag och säga -ok, vi gjorde ett misstag och det är föragligt. Jobbet kostade 22000kr men om du betalar 10 så nöjer vi oss, eller nåt i den stilen. Då kanske det hade löst sig på ett bättre sätt.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tycker inte att xarg ska betala något alls, det är inte han som beställt jobbet. Tanken var att Fb skulle göra det men backade ur. Det hela är Englunds fel helt och hållet.

Min far har varit med om exakt samma scenario, dock gällde det inte en bil, utan en sönderbackad markis. Ägaren till byggnaden ringde själv till en firma som kom och fixade markisen, sen kontaktade han Fb. Det skulle gå på farsans försäkring. Markisen (vid ett varuintag) hade blivit sönderbackad 6 gånger det senaste året! Fb vägrade betala då man hade tänkt bygga om det hela för att undvika att det händer igen. Konsum-handlaren i det här fallet fick betala, eftersom han beställt jobbet.
Håller med dig Henell både vad gäller deras bemötande mot mig som alltid varit positivt speciellt reservdelsfolket och någon verkstadsansvarig (glömmer alltid namn)som tog in min bil sent en fredag em när min airbaglampa plötsigt började lysa.
En av bilförsäljarna har alltid kommit fram och varit trevlig vid mina få besök på bilhallen.

Nu är jag inte insatt i detta fall mer än det som skrivits här tyvärr så har vi bara hört ena sidan och det räcker inte för mig för att få en helt klar bild av vad som har hänt.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Kan intyga att omnicron inte har det minsta med Englunds Bil att göra.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
civilization
Vet inte om det beror på min ålder men själv upplever jag med några få undantag att otrevligt bemötande är standard på många många bilfirmor
Alla på Englund är givitvis inte röt ägg men nog kan man fundera på hur det igentligen står till med cheferna där ??!!

JW
Till alla er som tycker att Englunds är ok eftersom de behandlat er ok... Fråga er själva hur det hade varit om ni hade varit 18-20 år gamla istället.. Hade de behandlat er på samma sätt? tror knappast det.
Jag vet inte om alla på englunds är rötägg, jag vet bara att alla jag träffat på där är det.

bayern münchen - "tyvärr så har vi bara hört ena sidan och det räcker inte för mig..."

Det beror på att det finns bara en sida av den här historien som fastnar på papper.
Be Arne om hans version och se om han kan styrka någon del av den. Det skulle vara ett skämt, därför har inte Joakim E bla brytt sig om att dela med sig av sin version.

xarg:

Först vill jag bara säga att jag känner med dig. Har varit med om samma sak, i mitt fall var det bara att betala eftersom jag inte orkade med krångel. Dock handlade det inte om något problem vid försäkringen utan det handlade om en vanlig reperation men d bytte en del prylar som jag ej godkänt.

Offtopic:

Känns lite som att bmw inte riktigt kan behandla sina kunder. Har själv haft en massa problem och talat med många chefer under min tid som bmw ägare. Vissa bättre andra sämre. Nu kör jag ett helt annat märke och behandlas med respekt av verkstäderna. Att ha en bra verkstad att göra med är enligt mig halva bilägandet.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.