|
Sida 10 av 34
|
|
|---|---|
|
Jag håller med, Englunds sitter med skägget i brevlådan, det som Sixten har byggt upp håller nu på att raseras. Min far har köpt tre BMW av Englunds och blev chockad när jag berättade hur VD uppfört sig, och han sa att behandlar de folk på det viset så är det inte aktuellt med någon ytterligare BMW från dem när det är dags nästa gång, så där har de en förlorad kund, och själv tänker jag inte ens köpa så mycket som en skruv av Englunds, är jag i Norrbotten och behöver delar/hjälp nån gång så tar jag hellre en resa till Thylins i Skellefteå, där fick jag ett bra bemötande trots min ringa ålder. Synd, för Sixten var trevlig, han kom fram och talade med mig när jag hade min dåvarande 520iA med mig, och han visade gärna vad de hade i hallen samt berättade lite kort om de olika bilarna, och det trots att jag var 20 år och "bara" hade en 520i, som dessutom var 6 år gammal och inte såld hos dem. Det var bra kundvård, på dagens Englunds ser de inte efter mig ens, trots att jag var lika välklädd som "gubbarna" som gick där. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Har inte varit här inne på forumet på ett bra tag då jag inte längre äger någon BMW. Verkligen underhållande person Joakim är måste jag säga. Tycker inte man kan säga så mycket om försäkringsbolaget då det står med i deras avtal vad som gäller. Att däremot verkstaden har gjort fel är för mej solklart, hoppas det löser sej xarg. /Andreas |
|
| hubbe: tvisten uppstog innan försäkringen slutat gälla. | |
|
ok? då borde väl även skadan ersättas av fb om inte försäkringen slutat gälla förrens efter det var lagat och klart. /Christofer |
|
|
enligt xarg är det ju verkstan som gjort fel och inte fb så hur de skulle kunna ställa upp med rättshjälp fattar jag inte då de inte vinner nått på om du vinner målet. om du inte fått rättshjälp på hemförsäkringen men det framgår inte här Joakim E |
|
bole |
som en trygghet till Arne och Englunds har jag memoriserat hans namn eftrenamn och företagsnamn så nu vet jag vad ja ska undvika för resten av mitt liv på 4 hjul |
|
LF:s villkor: Rättskyddsförsäkringen gäller för det försäkrade fordonets ägare, brukare och förare i denna deras egenskap. Rättsskyddet gäller tvist som kan prövas av tingsrätt, hovrätt eller högsta domstolen. Rättshjälpen har inget att göra med om bolaget vinner något på att du vinner målet, du kan få hjälp ur rättsskyddet i mål mot ditt eget bolag. |
|
bole |
xarg eller lös det på gamla jugoslaviska sättet ... lite bomber lite brand lite si lite så :) |
|
epson: jo men de har ju förklarat försäkringen ogiltig pga att försäkringstagaren inte är den egentliga ägaren, DVS hela försäkringen förklaras ogiltig. Hemförsäkring kan dock täcka sånt här. /Christofer |
|
|
om rättskyddet kan användas mot det egna bolaget så kan väl inte den slopas, hur mycket försäkringsbolage än vill det? Det betyder att försäkringsbolaget kan ogiltigförklara vilken försäkring som helst i dom fall det kan tyckas ofördelaktigt för dom att betala ut ersättning. Då måste försäkringstagaren själv stå för kostnader mot bolaget... Visserligen hörde jag nåt om just detta scenario då ett bolag nekade ersättning. Kontentan blev en lång process vilken i slutändan inte kunde drivas vidare av privatpersonen eftersom rättshjälpen "tog slut", dvs den summa pengar som utgick i rättshjälp. Jag är ingen expert i ämnet så nån som är mera insatt får gärna klargöra detta... |
|
|
Nu är det ju solklart bekräftat,efter det här köper man inte nå bilar/delar till BMW där ialf.,jag kan rekomendera BMW i skelefteå istället,mycket bättre att göra med,och komihåg att om man ska lämna in bilen för rep.så är dom mkt.billigare,det är kollat på samma jobb priser och det diffade nästan på halva summan billigare.(byte airbag kabelmatta E39(ett vanligt fel))ca.2år sedan. Det blir nog en lätt match för xarg att ta hem det här,och advokat fan i luleå som sa att det är ingen ide att strida mot englunds,måste ju vara polare med arne. |
|
| första advokaten visade sig faktiskt ha kontakter med Englunds så du har nog lite rätt där c36get! =) | |
|
Hubbe: Försäkringen vart uppsagd till och med den dag detta hände, inte före. MEN innan man hann göra det beslutet hade denna tvist redan börjat eftersom Arne & co tjuvstartat på bilen. Det ligger ingen vinst för FB men dom vill veta chanser etc, detta för att försäkringen inte är helt ogiltligförklarad som du säger, hubbe så har vi rätt att utnyttja den. |
|
|
Bara att gratulera, då kan du ju processa. Bara så du vet så är jag på din sida när det gäller fajten mot bilfirman, men samtidigt anser jag att det var rätt att FB inte betalade ut reparationen. Men det är nog dyrare att betala din process om du skulle förlora.. Som fb så skulle jag betalt bilen om jag ansåg chanserna små att vinna i rätten. |
|
rogan |
Hehe. Helt underbar följetång. Fick tips av en polare att det hände saker om Englunds på forumet och det kan man ju säga att det gör :) Joakim E: Kul kille. Finns du i gult? :) xarg: Kör hårt! Hoppas du klämmer dit klåparna duktigt. Englunds: Bra jobbat. Ni har Sveriges till ytan absolut största upptagningsområde och säljer världens bästa bil men kommer säkerligen att klanta er hela vägen till konkurs. Vi borde starta en egen tråd om bara Englunds. Det finns mycket att skriva :) / r |
|
är englunds auk BMW försäljare? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Ja det är dom. Återkommer imorgon(idag) med senaste nytt! |
|
|
å f*n! Trodde det var en liten svart verkstad a la blocket juro-style... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
utan att lägga mig i diskussionen som sådan: fy fn vad dåligt bemötande av Englunds, helt otroligt att en VD för en seriös firma argumenterar med hur mycket pengar han har på banken! Det spelar ingen roll vem som har rätt och fel i det fallet, riktigt patetiskt av honom! Jag har fått ett gott intryck av Englunds men det här ar ju helt otroligt... Hoppas iaf att det löser sig på bästa sätt för dig. |
|
|
någon borde skriva till BMW AG och meddela detta... jag tror att Englunds skulle få det hett om öronen... BMW AG lägger ENORMA pengar på att förbättra sitt rykte.. de skulle inte gilla sånthär... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.