|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har ett problem med nån konstig hinna på vindrutan. Den syns inte alltid, men då solen skiner i vissa vinklar och då det regnar ser jag knappt nåt genom framrutan. Har testat byta bilschampoo, testat avfettning, olika fönsterputsmedel och t.om. Thinner, men inget hjälper. Farsan är billackerare och har en massa olika "avfettare" som jag också testat, men lik förbannat är fettlagret kvar på rutan. Har nån nåt bra fönsterputsmedel att rekommendera, eller tips på vad som orsakar det hela? Tack! | |
|
Funkar klockrent i alla väder. ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Prova och vaa rutan med maskin? Kan ju knappast bli värre. mvh Kristian |
|
|
Skriver som idiot, menar prova vaxa rutan. Med något bra hårdvax typ Sonax Hårdvax. Mvh Kristian |
|
|
Jag har använt ett medel som heter "Vax- och silikonborttagare", inköpt på Clas Ohlson för många år sedan. Verkar tyvärr ha utgått ur sortimenet nu. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
BMW säljer också silikonborttagningsmedel för 50 kr flaskan. Billigt och mycket drygt, Artnr 83199407906 /D |
|
|
Hej, dum fråga kanske men har du testat att göra rent _insidan_ av rutan? /M Min bil: Länk |
|
|
skulle inte ett läckage i värmepaketet kunna ge en hinna på insidan av vindrutan som är fet och ger lite skumma fenomen i solljus eller är jag helt ute och cyklar? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Dominik: Farsan är som sagt lackerare så jag har testat alla möjliga kemikalier, bland annat silikonborttagning. Har naturligtvis också tvättat insidan. Rutan ser ren och fin ut så länge inte solen lyser mot i vissa vinklar.. Inte så stort problem nu i vinter, solen tittar sällan upp, men sommartid är det besvärligt. |
|
|
Jag är inne på samma linje som Johan att ett läckande värmepaket kan ge den effekten. Har haft samma fenomen på en Peugot boxer på jobbet, och då var det värmepaketet som läckte. ///Johan |
|
|
Hur ser hinnan ut, är det på utsidan? Bildas hinnan när du kör med torkarna, och sedan försvinnner den efter någon sekund? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.