|
|
|
|---|---|
marre86 |
Hej hej! jag har en bmw 740ia-94 e38,an vilka tändstift är bäst till den? bosch nummer= ngk nummer= eller några andra hjälp mig gärna med vad de är för nummer på dom stiftet som jag ska ha. Mvh |
| Jag satte in NGK BKR6EK i min förra veckan. Fungerar klockrent. | |
|
Samma här. Jag valde NGK V-Line 20 som tydligen ersätter BKR6EK. Jag skall ju igentligen ha Platina Longlife (10000mil) i min E38. Men då jag tycker gott att man kan kosta på sig nya tänstift vid varje inspection. Om inte för att få se hur förbränningen ser ut samt kolla efter ev. oljeläkage i ventilkåps packningen. Litar inte riktigt på de sk. "longlife produkterna" än. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
| vad får man ge för ett tändstift i dag.har kört diesel så många år att jag vet ta me fan inte | |
|
NGK BKR6EK kostar ca 80-90kr/st Du kan även använda NGK BKR6EQUP, som är ett fyrelektrodstift med mittelektrod i platina. Det gör att du inte behöver byta stift mer än var 10 000:e mil. Dessa stift sitter monterade i de flesta nya BMW-bilarna from -98/99. Kostar ca 160-170kr/st Motsvarande stift från Bosch kostar ungefär lika mycket, kanske en tia mindre per styck. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| NGK V-line 20 kostade 300 pistoler/4-pack | |
| Där var Johan B snabbare! | |
| tack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.