|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
marre86 |
Hej hej! Har haft min bmw 740ia-94 e38,an ute på annons länge nu men ej några svar bara lustiga bytesförslag min bmw har rullat 18700mil fullservicebok massvis med dokumentation mycket utrustning fungerar felfritt överallt har haft ute den för 74900kr men inte ett riktigt svar är de så svårt att sälja sin 7 nu men de är väl att min färg på bilen inte är så vanlig den är navriottimettalic ska sänka priset rejält å se om de finns någon som vill köpa en mkt bra välfungerande bil de bli sista försöket annars så behåller jag den. Mvh |
|
Marknaden är rätt död nu, och det finns gott om E38:or. Då återstår att sänka priset, eller som du själv säger - behålla bilen. /// Olof Länk |
|
|
Svårt att sälja E38a. Fråga mig bara... Vad har du för utr. i bilen? MVH |
|
|
Hmm verkar inte bara vara 7:or som är svårsålda.. min 525i Touring går sekt med... |
|
|
E36 med automat också... Automat är bekvämt |
|
|
Alla bilar verkar mer el mindre svårsålda nuförtiden. MVH |
|
marre86 |
ok jag kommer sänka priset till ca,65-70 å gå de inte då så får den vara kvar. verkar vara svårt nu för tiden å sälja sin bil verkade lättare bara för några år sen. Mvh |
marre86 |
någon som vill byta kanske är på jakt efter en mindre bil. |
|
Jag hade behållt e38 an , får ju ingenting som läget är nu. vänta till våren kanske ? tycker ärligt att vare sig e32 eller e38 ens är värda att sälja om man haft dom ett tag och kostat på bilarna... de få som begriper sig på 7-serien och har vett att betala för en bra bil har redan en 7-serie tror jag. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
kilroy |
Folk springer väl inte som vilda hästar efter 7-serien direkt...tålamod är det som gäller. Rätt var det är så dyker rätt köpare upp. Nån som plötsligt blir av med sin bil, kanske någon som har goda erfarenheter av 7-serien... Låt annonsen ligga inne...flagga gärna för att priset är förhandlingsbart. Vill du gärna bli av med bilen...slå till om du hittar någon seriös köpare...övriga kan du be dra åt skogen...Mvh kilroy |
marre86 |
ok! de får bli så, jag är nöjd med den och vet vad jag har så den får vara kvar är inte panik slagen att sälja den är bara sugen på nåt nytt gillar byta bil ofta. |
| Jag släppte min för 48.000:- med oljeläckage, slitna däck och bromsskivor, inget skinn, 21000 mil och dåliga bussningar fram...annars var den mkt fin, fungerande AC, fina 18" fälgar, PDC mm.. | |
marre86 |
Har sänkt den kraftigt men ingen respons är! de så dåligt att sälga en storslagen bil med prestanda å komfort nu denna årstid. |
|
Hmm, jag har granskat mycket annonser senaste månaden eller så, letat E38 (8:an eller 12:an) men jag sätter ganska höga krav på bilen i och med att utbudet är så pass stort.. De allra, allra flesta bilarna som sätts ut saknar oftast navi/tv eller komfortstolarna/skinn. Ur min synvinkel så är inte dessa bilar intressanta, allra mest för att jag vet att jag får samma problem som nuvarande ägaren när jag väl kommer försöka sälja bilen. Jag tror utbudet av E38 är för stort för att det skall vara enkelt att sälja. |
|
marre86 |
Hej hej! de verkar så ja, fick ett bud på 65000kr av en som va och kollade men då tackade jag nej har ju betalt massvis för bilen, men men vi få se kanske ringer upp han om de inte händer nåt snart eller så få man köra med den över vintern bli ju en hyffsad vinter bil. Mvh |
|
O.T Hej marre86 jag har tyvärr ej kunnat kontakta dig ang. bilbyte pga problem med min hotmail. Hur som helst hoppar jag över affären jag tycker det är för mycket mellanskillnad mot min 750 du vill ha. Jag skall försöka satsa på en 750 E38 istället. BMW CS #5139 |
|
|
Skall man köpa E38:an idag måste det vara billigt annars blir det en stor ekonomisk förlust räknat på ett år. Min personliga åsikt är ett man knappast kommer få ut mer än max 50k för en 740 -94 -95a om ett år. Någon som vågar sätta i mot? BMW CS #5139 |
|
marre86 |
ok då vet jag mvh |
|
J.L, håller med till 100%. Ska man köpa e38 i nuläget måste det vara riktigt billigt. Surt för de som "sitter fast" med en e38. /Simon |
|
| Det exklusiva med BMW, främst 7serie och M-bilar, är ju inte inköpspriset, utan att ha råd att dra runt dom underhållsmässigt. | |
|
pistolas: Därför jag som oftast tvekat inför tankar om M och lyxsedaner! Synd på sätt och vis.. men det kostar ju att ligga på topp så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.