|
|
|
|---|---|
|
Den verkar vara hög. Jag har en 318IS som dra närmare 1 liter på ca 250 mil. När jag beklagade mig över detta till ett par märkesbröder som också kör fyror sa dom att dom gjorde likadant. Ska det vara så? Är det normalt? Min bil har gått närmare 20.000 mil, deras har gått mindre. Funderar på att fylla på med delsyntet, tror ni det är ett bra val? Eller ska jag ta mineralolja? Mr C | |
|
Det skiljer ju rätt mycket det där. Behöver inte ha så mycket med sliten motor att göra (även relativt nya kan dra en del olja medan andra ingenting). Du kan ju alltid prova med en annan olja (viskositet) och se om det hjälper, själv skulle jag hellre ha lite oljeförbrukning med en bra olja än ingen förbrukning med sämre olja. Mvh Anders S. |
|
|
Min 320 har gått 18k, men jag märker inte att den drar nån olja alls i princip. (Kör på Castrol SLX, helsyntet). Fast då har ju jag en sexa i min oxå, de kanske drar mindre i allmänhet? //Koffe |
|
|
Koffe, jag hade också en 320 och den drog ingen olja den heller. Skumt. Anders, jag var rädd att min motor var väldigt sliten, men det behöver alltså inte vara så menar du? Det är ju inte oljeförbrukningen i säg som stör mig. Mr C |
|
|
Min 318 har gått 22000 mil och drar ingen olja. /Mats |
|
Aldric |
Min drar ca 1 l på 2-300 mil beroende på hur jag kör. |
| Min drar ca 1 liter på 400 mil skulle jag tippa på. Jag bara fyller på och ser glad ut. Min har för övrigt gått 24,5 k. Så om den inte drog nå olja så skulle man ju misstänka att den blandade ut oljan med bensin. Och det är ju inte bra. Att den drar lite olja bidrar ju även till att man byter ut lite olja pö om pö, och det är ju bra. | |
|
Enligt BMW så ska en BMW 325i E36 dra ca 0.7 liter/100 mil.... det låter mycket men så ska det tydligen vara... Mvh Johan |
|
|
hehe.. min 320 drar inge olja heller... men min gamla sierra -83 drog c:a 1½ liter vid varje tankning (Fulltank) där var det blårök så hette duga. :) King of the road |
|
| Min drar ingen olja alls, har castrol helsyntet. Jag har iallafall aldrig behövt fylla på mellan serviceintervallen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.