AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
923

Vinterdäck till 330iM, vingar och "modellmärke"

Visa användare
10
N1nj4
330i M-sport -01
Har köpt en 330iM (svensksåld) i förra veckan, och undrar hur många tum man minst måste ha på sina vinterfälgar? Skivorna är ju stora som hus =) Sitter 17" sommardäck på nu. Kan man ha 15,16 eller måste man ha 17"?

Sen undrar jag vad ni tycker om en snygg vinge? Ska man ha vinge, eller vad tycker ni? Och i så fall har ni något förslag om en snygg?

Ska man ha 330i märket på luckan eller ha den "ren". Själv är jag lite kluven.

Tack på förhand!

//Danne
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Du måste ha 17" eftersom bromsskivorna är "stora som hus". Mindre hjul får du inte dit.
När det gäller smakfrågorna: Jag skulle hellre vara utan vinge, beträffande 330i-märket är jag lika kluven som du.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
17" måste du ha.
Den enda vinge i mitt tycke som passar är M-läppen.
Jag har inget märke, skulle lika gärna kunna ha ett.

//Player
Mitt tips:
Använd en 17" fälg som är 7 tum bred så du kan köra med 205/50/17 runt om. De blir de mest ekonomiska alternativet.

Jag tycker m3 spoiler "läpp" vingen är den enda vingen som funkar på en e46. Allt annat ser bara vulgärt ut.

Emblemet kan man både ha och mista. I mitt fall så åkte de bort för att få en mer cleen look.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Vingen wendt nämner passar bra, om man nu ska ha någon. Skippa alla vulgära Evo-vingar och liknande :)

Jag hade behållt modellbeteckningen, kanske mest för att alla andra tar bort sina.

/// Olof

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag håller med de ovan, den enda snygga "vingen" är M-läppen (syns kanske lite dåligt på mina bilder : Länk ).

Vad gäller märke har det ju rätt mycket med ego att göra. Ibland känner jag att omvärlden minsann skall veta att jag kör en 330 (och inte en 320 som det lika gärna skulle vara) men oftast tycker jag att det är skönt att slippa omvärldens vetskap om vilken bil det är... (Jag har inte märket på)

Däremot kostar den ju inte så mycket och skall vara lätt att sätta på, så varför inte prova och känna efter?

/bfg
wi
2
wisc
330i-01
ahh.där fick man svaret som inte bilförsäljarna vet?..(inte bmw försäljare asså)..haha..köpte nyss min 330..frågat mängder med försäljare o dyl..går det att ha 16" vinterhjul?..eeeeh..jaaa...eller nej..hmm..joo....ja kanske..osv..=)

Mr
52
MrWeizel
323Ci -00
Som de tidigare talarna tycker även jag att M-läppen, och inget annat, är det man skall ha på bakluckan. Vilket lyft det blev när den åkte på! =)

Jag har modellbeteckningen på min, mest för jag gillar kombinationen. Dock fick det sig en liten törn när någon sa att 323 var en Mazda! (Jag visste om det, men det var ju lättare att förtränga när ingen annan sa något)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.