AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.474

Bilen låser upp sig själv när jag låser... ?

mr
37
mrgizzo
535iA -90
jag och en polare testade deadlock på min Bmw 535 ia -90. han satta sig i bilen och jag larmade med dosan, han öppnade senare förardörren och larmet satt i gång... sen när jag larmat av och han klivit ur och jag skulle larma den för att sen gå, så gick den inte att låsa eller larma.. efter flera försök så tryckte vi in knappen på dörren (som känner om dörren är öppen) och då gick den larma tillsut... men istället för att jag kunda larma av å låsa upp dörren igen så fastnade låset! jag stog där med en låst Bmw å en öppen förardörr som inte gick få igen!

vi fick till det tillslut med jag har inte kunnat larma/låsa bilen med dosan längre.. på förardörren så har låsspaken som hamnat längre ner än alla andra. och när jag ska låsa med nyckeln så vrider jag om helt (till "larm läget! också), då låser bilen upp sig igen och först när jag vrider 2:a gången så låser den sig helt å larmet går på! ? ?

nu var jag ute och skulle se om jag kunde göra något åt detta och rev dörrsidan till en viss del, för det satt en oåtkomlig skruv som jag inte kom åt på nått sätt... men jag jobbade bara i en kvart så...
för att kunna se varför låsspaken i dörren glidit ner, den går inte dra upp heller... förut gick den inte rubba.. men nu fick jag den att gå ner i läge iaf så den låser dom andre dörrarna, men den är fortfarande för långt ner...

sen skulle jag koda om nyckeln, å det gick inte alls...

å nu låste jag bilen innan jag jag in å då började inte larm lampan lysa! å det gjorde den innan jag började!

vad har hänt? fattar inget

Mvh Gustav
När bilen låser upp sig själv efter första försöket och sedan låser sig på den andra, visar väl bilen att en centrallåsmotor gått sönder.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Är det bara låset/larmet som krånglar? Inte taklucka, elhissar etc?

Två bilar är fler än en..
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla säkringarna under baksätet och försök synkronisera låset: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Har du kollat så att bagaget funkar klockrent. Det är väldigt känsligt, låskolven måste vara helt ute annars börjar den som din.
Fråga hur jag vet.

Mackan
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hur kunde din kompis dra upp knappen om du "deadlockat"???

*BAWORAK*
mr
37
mrgizzo
535iA -90
nä asså min polare öppnade med dörrhandtaget! så jag vet inte om deadlocken är aktiverad!? Ska kolla om bagage luckan funkar då! Hoppas det är något lítet bara!

Om det är centrallåsmotorn vad kan en sån kosta då?

Och säkringarna! Kan det bara ha gått en säkring tro?
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Kan mycket väl vara en av de tre säkringarna under baksätet som pajat (7,5 amp) eller kabelbrott i stammen till bakluckan. / Peps
Du ska inte kunna öppna dörrarna på något sätt när deadlockläge är aktiverat, på min bil kan jag inte heller aktivera larmet i annat än deadlockläge. Så hur kunde ni få upp en dörr när bilen var larmad?

____
Reach the door with a breath and a scream.
mr
37
mrgizzo
535iA -90
jo men det är det jag inte vet om deadlock var aktiverat, men det var bara förardörren som gick att öppna innefrån!

ska kolla säkringarna och se om det blitt nått kabelbrott, för lampan har varit glapp när man öppnar bakluckan, bara i vissa lägen som den funkat!

Men det blir nog att ställa av den i vinter!
för nu tar den 2.2-2.4 stads körning! :| Blir Dyyrt! =)
Ör
24
Örjan Olsson
530IA Touring-02
Hej!
Det kan ha fastnat lim från dörrsidan på pinnen till knappen det råkade jag utför.
mr
37
mrgizzo
535iA -90
ok! lim säger du! vart exakt kan det ha fastnat och hur fick du bort det?

/gustav
Ör
24
Örjan Olsson
530IA Touring-02
Hej Gustav!

om du tar bort insidan av dörren så ser du pinnen som går till knappen genom ett hål i plåten, i närheten av det hålet sitter vindskyddet det är fäst med någon typ av lim eller fogmassa det är bara att pilla bort det och se till att det inte kommer dit igen.

/örjan
Har ett liknande problem, ofta sätter larmet igång av sig självt o står o tjuter ett tag (grannarna börjar nog bli ganska trötta på mig). I de flesta fall låser den även upp. Larmet är kollat av firman som installerade det, men dom påstår att felet ligger hos bilen. Kan nåt av ovanstående hjälpa mig tros? Kan tillägga att det blir aning värre vid fuktigt väder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.