|
|
|
|---|---|
SpineKracker |
Hej! Jag undrar som ni förstår lite om ägandekostnader för M5 E34. Funderar på om service, reservdelar mm är lika dyra som försäkring? MVH E30, för att man vill. |
|
Behöver inte bli så dyrt men när jag hade min touring -94 och åkte på 4 st edc dämpare nytt grenrör+ en inspection II så drar det iväg....... Sök på forumet det står hur mkt som helst. |
|
|
För mycket! Mvh Jojje |
|
Darmur |
Allt är relativt, men generellt sett kan man ju inte säga att den är direkt billig... Har ägt min M5 Touring i 4 månader och lagt ut knappa 20 kSEK; Inspection II = 8.700:- Ny reglerventil nivåreglering= ca 5.000:- Motorvärmare = 4.000:- (billigt enligt BMW..) Ny pinjongpackning bakaxelklumpen= 1.700:- Visst e service lite dyrare än andra BMW, men tro mig, det är värt varje krona! Det är en fröjd att sätta sig i bilen varje gång och att köra den är helt enkelt mkt mkt mkt mkt mkt mkt mkt trevligt! Det ultimata beviset är att frugan inte längre gärna vill köra E38:an. Jag har föreslagit att byta den mot en M5T till, men inser nog att så mkt pengar är inte bra att använda på bilägande - barnen måste ha kläder också;-D |
SpineKracker |
Ok! Jo det låter onekligen som ganska mycket pengar.. Å andra sidan är M5E34 väldigt billiga nu så det känns som köpläge.. Tacksam för fler svar om service, reservdelar mm mm Tack! E30, för att man vill. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.