AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.214

Separerat Sarek däck..

Em
121
Emilioh
320iM -01
Jag har ett separerat Sarek däck.

Har kollat me alla däckförsäljare i trollhättan o runt om, men ingen hade Sarek (!)
Tycker ni att jag ska köpa 2 däck med ett annat märke som jag kan ha på fram hjulen? Eller blir det inte bra? Funderar även på om jag ska beställa ett Sarek däck från nätet, om de nu går..
Tack på förhand
Em
121
Emilioh
320iM -01
kan någon svara? tips???
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Det är väl som att leta efter det sämsta.
Varför ska du ha AGI Sarek för, är dom såå bra??

Köp nåt kvalitetsdäck istället o bytt alla fyra!
Eller åtminstonde bytt båda på samma axel fram.

///Magnus
Tjacka nytt hela vägen runt, vinterdäck är det sista man ska snika med och du har en fin bil. Om Sarek inte finns att köpa finns det nog en anledning till det.

Tips, dahlin däck i göteborg, skitbilliga!
Em
121
Emilioh
320iM -01
Va säger ni :S Bilmekanikern som jag var hos sa att dom AGI Sarek är riktigt bra däck. Är det fel?

CFH: Kan man inte göra som E21 säger, nämligen att byta dom två där fram?
Har ingen koll på om det går att köra på olika däck, misstänker att DSC:n kan bli lite skum om det är olika egenskaper hos däcken. Kolla med nått däcksproffs.

/CF
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Är det AGI Sarek 2 som du letar efter, finns de i Göteborg. Men det kanske är för långt bort?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ring tillverkaren och fråga efter närmaste återförsäljare.
Är däcket hyfsat nytt så kan du kanske få rabatterat pris på ett nytt, efersom det finns nått som heter garantiregummering ??
Länk

///MVH Hasso
Länk
Em
121
Emilioh
320iM -01
Kollat med alla i Trollhättan och runt om, INGEN hade AGI Sarek 2... Jag har köpt två andra däck te framaxeln, dom heter Na nånting.. Lät som Japanskt =) Jaja, får hoppas att det blir nu då
andha45
Är det Sarek dubbfria el dubbade?
Enl. tester är de dubbade ok som lågprisdäck men de dubbfria inte alls bra. Helt enkelt säkert för att de är dubbdäck med hål och allt som ej blivit dubbade, alltså inte ens en lågpriskonstruktion utan dubbdäck utan dubb.

La på nya GY500 häromdagen. Blev åter påmind om att man inte ska snåla med vinterdäck, de har fantastiskt grepp jämfört med alla dåliga tyska v-däck jag har kört på tidigare...
andha45
CFH: jag tror också DSC:n fungerar bäst med likadana däck (nu är det iofs osäkert om 320iM-01 har DSC, det blev std under modellåret och de flesta tidiga har nog inte), vilket f ö bilar alltid gör..., men systemet är kalibrerat för att vara rätt flexibelt. En 520 e60 t ex får ha 205/60/16 men kan också ha 235/35/18 - och allt ska rymmas inom systemets tolerans. Likaså är 3 mm däck fram och 8 mm bak tänkbart att man har samtidigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.