|
|
|
|---|---|
|
..den prisuppgiften fick jag på BMW. Är det någon som nyligen bytt sin och isf vad kostade era?Är den verkligen så dyr, läste i någon tidigare tråd, där pratades det om 3000... | |
|
Tror att priset stämmer...har själv bytt en gång i tiden. Display för checkkontrollen brukar vara billigare dock. MVH |
|
|
...det är ju alltid en tröst! Ligger checkkontrollen på ca 3000 eller, ngn som vet eller bytt? Man kanske kan få tag i en fungerande klimadisplay på annat sätt... |
|
| Kolla på någon bildemontering? | |
|
Till en E36:a kostar den dryga 3000 så 5000 till en E38 låter ju inte orimligt... Kolla annars skroten som sagt. |
|
|
Ingen idé att köpa på skroten...hittar du en gammal fungerande så är det bara en tidsfråga innan pixelbortfallet kommer. /Lazze Länk |
|
|
köp en av de nya typen 97 och efter titta på "delar säljes" och sök AC kontrol module finns för 2000:- jag bytt min funka som de ska Noah Brown |
|
|
eller barra AC kontrol sorry Noah Brown |
|
| Noah, säljer du sådana? Det verkar som du har flera enl din annons...!?Om du har köper jag gärna en som du säkert förstår... | |
| Checkkontroll displayen som sitter i instrumenthuset, kan bara ersättas med ett nytt instrumenthus som kostar 6800kr (kollade för 2v sedan) på bmw. Sedan tillkommer en avgift på ca 1000kr för omkodning så mätarställningen stämmer. med undantag för dom gamla instrumenthusen som har "ryggsäcken" som man kan skifta mellan instrumenten. Jag provade även mek tipset att tvätta med elektronikrengöring, fick tillbaka ca:30procent mer. | |
| Byt i Tyskland om Du har vägarna förbi nu eller till semestern/sommaren. Sparar säkert runt 2.000:- på det....... | |
|
Det är nu tre månader sedan jag lagade min klimadisplay Länk och den fungerar fortfarande perfekt. En kille som läst mina tidigare inlägg i ämnet på forumet har sänt mig en trasig display och jag håller på att laga även den och samtidigt fotografera för att kunna göra ett mektips. Jag har hunnit ungefär halvvägs. Förresten, hur lägger man in ett mektips? Jag har ingen egen server, så materialet måste in på autopowers. A A |
|
|
Jag kolla i veckan till min 728 -99 då den inbyggda fläkten till tempregleringen strular och det finns två varianter ! Om du har REST funktionen så kostar modulen drygt 3000:- men om du inte har den så kostar det drygt 5000:- ??? Tillkommer byte och initiering av den nya modulen. Mvh Björn |
|
|
Jag har REST funktionen, då måste BMW killen kollat på fel panel. 3000 är ju betydligt mindre än 5000... Vilken BMW verkstad kollade du med Björn? |
|
|
Hackefors Bil i Linköping |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.