|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min bil har följande ljusinställning: I läge "0": ljuset är släckt I läge "parkering": parkeringsljus påslaget, möjlighet att slå på dimljus. I läge "på": halvljuset slås på när bilen startar, är avstängt när bilen är avstängd (startnyckeln till läge "0"). Detta är nog den vanligaste inställningen på E46 i Sverige. Men det går att ställa om ljusmodulen via DIS i ett antal olika alternativ... På E36 är det mer än en omprogramering via DIS som behövs. Antingen får man byta ljusomställaren eller göra någon lösning med relä. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Mirza: Lämna ljusomkopplaren i läge "på" när du stänger av bilen, så slocknar allt ljus. När nyckeln är i radioläge är dock parkeringsljuset fortfarande tänt, men slocknar när du tar ur nyckeln. Håller med de flesta övriga om att detta är betydligt bättre än VAG-koppling, man kan själv välja om man vill ha ljus eller inte. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lyfter en gammal tråd. Jag har en italienimporterad e46 -02. Om jag har omkopplaren i läge A, så tänds ljuset bara om det är mörkt ute. Har jag den längst till höger, så lyser instrumentbelysningen även om jag tar ur nyckeln. Betyder detta att jag behöver programmera om automatiken? Ska in för språkbyte på navin på fredag, så det vore ju fiffigt att passa på då. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.