|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| tja alla undrar bara varför inte mina ljus inte sätts på automatiskt när ja startar bilen har en 325:a coupé e:46 01:a svensksåld det e xenon ljus på den med.. | |
|
Kolla på fabriksspecifikationerna om du har halvljusautomatik... alla bilar har inte det... men att den är svensksåld är ju konstigt... svensksålda bilar ska ha det... men kolla upp det som sagt... ingen nackdel anser jag... ---- Min Bimmer: Länk |
|
| hittar inget i instruktionsboken om det e automatiskt | |
|
nej inte instruktionsboken... har du ingen lista över vad som var fabriksmonterat på bilen? vilken extrautrustning du har? ska stå på den... har du ingen så bara gå in till närmaste BMW och säg att du vill ha en "lista där det står vad som var fabriksmonterat på bilen"... ---- Min Bimmer: Länk |
|
| jaha ja har det.. där det står xenon ljus, chrome line, osv, ?? | |
| har en papper här all fabrik uttrustning står på tyska...vad heter det på tyska?? | |
| ...i vilket läge har du ljuskontrollen? | |
|
Tänk på att ljusvredet måste ändå vara vridit till halvljus hela tiden, det blir inte halv-ljusautomatik (så att säga) om vredet står på 0. Den kan gott lämnas på halv-ljus positionen hela tiden. /bfg |
|
| ja har vredet på 0 ska inte positionslamperna lysa direkt när man startar bilen utan att vrida på nåt?? | |
|
Nej inte om du har vredet i noll läge. Sätt vredet i läget längst till höger dvs "halvljus läge" Nu har du halvljusautomatik och behöver inte bekymra dig mer. Positionsljusen lyser bara med tändning av i mellanläget på ljus vredet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| hmm wendtan undrar bara e det inte så att alla svensksålda bilar så fort man vrider tändningen så lyser halvljuset utan att man behöver vrida på nåt sen när man vrider till halvljus så kommer instrumentbelysningen | |
|
Mirza: Nej, så har de inte varit på någon av mina 3 svensksålda bmw bilar iaf. Du måste ha ljusvredet i läget längst till höger för att få halvljusautomatik. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
SpineKracker |
Men isf har den ju inte riktig "halvljusautomatik".. på vår audi a4 ex när den står på 0 lyser halvljusen när man startar den. Sen finns positionsljusläge samt "halvljusläge". E30, för att man vill. |
| okey killar.. :) Tack för alla era svar.. sköt om er.. BMW4Life | |
|
Det är väl en fördel att automatiken kan stängas av genom att sätta vredet på noll. Inte alla länder har krav på halvljus på dan. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
mirza... varför står det på tyska? var inte bilen svensk? ;) ---- Min Bimmer: Länk |
|
| jo den e svensksåld, hittade bara nån lapp som det stod extrautrustning på tyska.. | |
|
Åk till närmaste BMW-verkstad, så ställer de om ljusmodulen via DIS (dataprogramering) så att du får halvljusautomatik. På E46 är det bara en programeringsfråga! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| För allmän upplysning kan jag sammanfatta hur ljusvredet och belysningen fungerar på min ytterst svensksålda E46 316i av modellår 2004. Läge A, ljusautomatik - dvs halvljuset sätts på i mörker, tunnlar etc. Läge 0 - Svart. Läge parkering - Just det, parkeringsljus. Läge Halvljus. Här är halvljusautomatiken på, dvs halvljus med tändning, stängs av när tändning slås av. I mitt tycke en oslagbar lösning. Jag KAN om jag vill anpassa mig till spanska, portugisiska etc miljöer och köra kolsvart. I Tyskland kan jag smälta in perfekt och låta helautomatiken sköta belysningen. I Sverige lyser halvljuset som tänkt. Betydligt bättre än i mina tidigare VAG-bilar. | |
| Hur är det med E36? Jag har en importerad 318IS från 93 och jag har ingen automatik utan en om jag inte slår av ljuset får jag en varningsignal... Jag vet att det har varit så här på andra E36 jag kört också men är det för att de är importerade och finns det i så fall något enkelt sätt att fixa det så att man har halvljusautomatik? | |
| okey.. men hos mej e det så att när vredet står på 0 och ja startar bilen så sätts inte lamperna på utan ja måste vrida till positionsläge för att sätta på ljus fast min bil e svensk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.