AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
586

535iA -99 - törs man importera?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En udda modell som ni vet. Men vi har hittat en riktig godbit (sedan) som lockar. Mycket välutrustad med bl.a. minnesstolar (komfort), tv/navi, pdc, dubbelglas, gardiner, M-ratt, telefon, DSP, lucka osv. Färg svart och 14900 mil på mätaren. Pris diskuteras för närvarande och bör landa någonstans mellan 125-135, som det ser ut. Nå, törs man, jag är väldigt osäker eftersom det är en udda modell - kommentarer tack!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ä finns en del sådana redan i Sverige är bara "udda" modell här.
Är väl bara roligt att vara lite "udda" den är rätt lagom och går något billigare än 540 men försäkringspremien är den samma.
Priset är nog lite för högt för en 99 bör ligga runt 110-115 då V8 maskiner är "iskalla" i Tyskland pga högt bensinpris bla.och det knappast är nån tysk som köper en 5 år "gammal" V8 maskin med 15.000 mil på mätaren utan de brukar bli hyllvärmare som min 540-01. Gör en sökning och se vad motsvarande kostar i Sverige.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tack för bra kommentarer!

Hasso: Jo, jag har väl jämfört med det som finns och kan konstatera att det inte finns så mycket att jämföra med, tyvärr. Det blir väl närmast 540 som jag får jämföra med och nog tycker jag att priserna på de bilarna ligger väl så högt - låt vara att det faktiska priset kanske landar lägre (du hade ju "tur" och fick en 01:a för ett mycket bra pris ;)).

Robban: Din bil har jag tittat på och kan konstatera att utrustningen skiljer en hel del. Sport istället för komfort (vilket jag ogillar). Manuella stolar. Manuell låda (vilket jag ogillar). Och så vidare. Inget personligt, jag kan bara konstatera att det inte är det jag söker. Hmm, söker vidare (som vanligt) och stärker mig med att havet är fullt av fiskar. Såvida man inte skall lägga ett bud på 110. Tror inte att det går hem ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.