|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag ska sälja Coupén till förmån för nya projekt. Vilket prisläge bör jag hålla mig inom? Bilen är en 2800 -70 som blev helrenoverad för tolv år sedan och har hållit sig mycket bra. Jag har bytt motor till en blueprintad 3,0-maskin med L-jetronic. Gått ca 500 mil efter ren. Växellåda är bytt till en Getrag 265 med femte växeln lägre utväxlad (0,81). Baxaxeln är diffbromsad 25%. Inredningen är från en e36 cab med bakstolarna omsydda hos tapetsör. Inredningen är bytt efter fototillfället till blå (dörrsidor, mitten bak etc.). Fälgarna är BBS 16" split med bra däck. Nackdelar: Vindrutan har en spricka, Bilen går lite fett, Hög tomgång vid kall motor. Motorstrulet beror på tillsatsluftsliden som inte fungerar som den ska, men jag har inte orkat byta till rätt prylar (tack Per L). Golvmattan behöver lite mer omsorg för att passa in ordentligt då jag fick bygga om underredet för att få in e36-stolarna med alla funktioner. Bilder: Länk Värderingshjälp önskas :-) | |
| Ingen som har några tankar? | |
Scheckheft |
Hej Väldigt svårt att ge en värdering. Modellen är inte lättsåld i SE och det gäller att hitta en entusiast som är beredd att köpa bilen. Men kanske någonstans mellan 50 -70 tkr? Vad har du själv för föreställning om priset? Mvh Scheckheft |
|
Hej! Beror ganska mycket på hur den är karossmässigt mht rost...Iofs så verkar den vara så fin man kan begära av bilderna att döma.. Såg ju kanonfin ut inredningsmässigt också,men problemet är att många spekulanter(misstänker jag) till denna modell vill ha originalskinnet... Vad rutan kostar att få utbytt vet jag inte...Kan kanske för vissa vara ett problem vid affär,vet ej hur svårt det är att hitta en ny t.ex. Min gissning med det jag vet/sett nu>>>60'-75'. Vet att det finns de som vill ha över 100' för ett fint ex. men det ser jag i dagsläget som orealistiskt...Men,du kan ju prova :) Mvh Janne. |
|
|
Rosten är inget problem på den, det var en lite utbuktning vid bakrutan i nederkant, men jag fick det åtgärdat hos Chip away. Rutan kostar 2000 hos Veterania, men jag kan ta den på försäkringen för 1700, så den är nog ett mindre problem. Min största fundering är hur stor prisskillnad det blir när det ej är original. Jag har gjort de saker som har gjort bilen till det exemplar jag vill ha, men det är ju givetvis högre värderat om bilen är original. När jag köpte bilen satt det en 3 liters motor och växellådan var bytt till manuell. Då ansåg jag att det var för mycket jobb att återställa och beslöt mig för att göra bilen till det jag ville ha.(femväxlad, skinn, fräsch motor.) Jag hade tänkt mig runt 70". Kanske man får lägga in en annons på Mobile, där ligger ju priserna betydligt högre. |
|
|
Tja...Bilen ser ju betydligt mera modern ut med dessa BBS + E36 skinnet. Bra att det nu enligt dig inte finns märkbar rost...Dvs MYCKET bra. Finns säkert vissa som gillar det MERA än strikt original också,men de kanske inte är maximalt "BMW fixerade" då och kanske hittar bilen via slump och gillar vad de ser... Men som jag också skrev>>>Prova sätt ut för vad du själv tycker bilen är värd. Slutar kanske upp mot 100' till slut..Den var ju enligt dig i princip rostfri,vilket är extremt ovanligt nu.. Mobile är nog inget dumt val... Mvh Janne. |
|
|
Som gammelbilsgubbe tror jag att den blir svårsåld till någon som funkar som mig, dvs den skall vara originalutrustad för att överhuvudtaget vara intressant. Sen finns det sannolikt spekulanter som uppskattar den som den är utan originalkrav. Min gissning är att den då kan gå för mellan 55000 till 70000 Mats |
|
-BeeMWe- |
Ligger inte en fin orginalare på 50 papp typ nu? |
Scheckheft |
-BeeMWe-: 50 papp? Dream on, säger jag bara. Mvh Scheckheft |
-BeeMWe- |
Kanske blandar ihop modellerna |
|
Jag skulle vilja säga att en fin originalare absolut inte går under 100. En csi ligger nog upp mot 120. Scheckheft, du har ju en mycket fin originalbil, jag kan gärna köpa den för 50 ;-) |
|
Scheckheft |
Hej Pompe: its a deal ;). Att värdera entusiastbilar är j-kt svårt. Att återställa en E9 i ett fint originalskick är dyrt. De pengarna får man sällan igen. Pompe: för dig gäller det att hitta en entusiast som uppskattar den rostfria karossen samtidigt som han kan leva med de avsteg du gjort från originalskicket. Lägg ut en annons på mobile eller här: Länk Riktigt fina E9 i originalskick är sällsynta. Jag letade länge efter en. Priserna i Tyskland är stigande enligt tyska Motor Klassik. I Sverige verkar denna modell dock svårsåld. Lycka till Mvh Scheckheft |
|
Jaha, då blir det väl en annons med 70 som pris. Jag tänkte sätta in här och på blocket, funderingar på det? |
|
Scheckheft |
Hej Glöm inte tidskrifter som Classic Motor, Nostalgica, Klassiker. Och bmwcs Länk Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.