|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Snyggt va! Hittade bilden i galleriet och funderar nu på att köpa in lite ädelträ och börja fila och såga lite =) Risken är väl att det blir skit av allting men det där vid växelspaken verkar ju inte så svårt att göra själv tycker jag. | |
| Finns att köpa på BMW | |
| Snyggt? Måste fråga om du är ironisk? :) | |
|
Jag gillar det! 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
SpineKracker |
Får nog säga att jag tycker det ser lite tacky ut. E30 ska åttiotal, dvs massa plast! =) E30, för att man vill. |
|
borstad alminium eller kolfiber annars kan de kvitta, trä = Gubbig Mersa .... ___ låter mer än de går :D |
|
|
Jasså ni tycker att mitt ädelträ är fult ;) Tycker att det är ganska kul att ha ädelträ då det är ovanligt på E30. Sedan kan jag hålla med om att det kunde sett snyggare ut men fult tycker jag inte att det är. Sedan är det ju orginal Alpina också så ta bort det kan man ju inte. Men smaken är som baken... /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
nej, jag tycker det är snyggt faktiskt och har seriösa planer på att fixa och dona lite själv. Blir det fult så e det ju bara att byta plasten. Måste säga att ja tycker det ser exklusivt ut, lite åt veteranbilshållet. En e30 är ju absolut ingen ny racer så ja tycker träet gör sig bra. Man kanske kan få tag i en sån där Alpinaknopp oxå. |
|
| iofs, det negativa med att göra det själv e väl att det inte är original... | |
|
det var väl bara på b6 3.5 som det var orginal, annars vet jag inte vart det har tagit vägen på min 2.8:)? Alpina Power! |
|
|
Jag hade faktiskt det i min 318 när jag köpte den... Behöver jag säga att det åkte ut illa kvickt... Dom kanske gillar sånt i tyskland... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Yes, det är bara B6 3.5 som har det orginal vad jag vet... /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Ähum, bilderna är ju som bekant från en Alpina B6 3.5, något helt annat än en vanlig bruks-E30. Jag säger; I en standard 325? Nej tack, fanns ej som originalutrustning och ger därmed en Biltema-känsla. I en exklusiv och ovanlig Alpina? Självfallet! /// Olof Länk |
|
|
Äkta original träpaneler är alltid snyggt! Speciellt i en Alpina är det ett måste, för att visa på märkets exklusiva image. Eftermarknadskit i plast är däremot allt annat än snyggt :( Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Olof: Träpaneler fanns faktiskt som tillval orginal till E30, men som sagt ganska ovanligt. /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Jag har aldrig sett det originalmonterat från fabrik, men det finns tydligen i ETK som tillbehör: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Visst fanns trä som original i E30. Jag hade en kompis som hade det i sin 325 cab från fabrik för 10 år sedan. Men det kostade extra omkring 4000-5000 kr i slutet av 80-talet om jag inte minns fel. Det gick också att köpa på BMW och eftermontera. |
|
|
På något sätt vill jag försöka höja kvalitetskänslan i kupen som jag tycker är ganska bedrövlig. Dålig plast som knakar och knastrar och man får känslan av att mittkonsolen inte riktigt sitter fast (speciellt där vid växelspaken). Trä eller borstad aluminium kanske skulle vara på sin plats och jag har även planer på att bygga ett mittarmstöd =) |
|
| man får se till att det blir enkelt och stilrent bara...kanske lätt hänt att det blir lite overkill? | |
|
Jens, om det knakar från mitt konsolen så sitter den garanterat lite löst! Mvh Abbe Länk |
|
|
DJ- har du kvar träbitarna? ska ha snik/gubbstuk på min 4d turboräser tänkte jag.. ;0D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.