|
Sida 4 av 15
|
|
|---|---|
|
Flåklypa, acceptabelt om man tänker på vad jag hade fått betala, acceptabelt är det väl egentligen inte men man vill ju ha den helförsäkrad så vad gör man! MVH |
|
|
Köper en bil man har råd att äga så klart... Flåklypa |
|
hogbergs |
Varför V70 t5 har så dålig 0-100 tid(8.1), beror på har jag för mig att den inte når 100 på tvåans växel utan man måste lägga i trean. |
|
Den V70 GLT-n jag nämde hade inga problem att nå 100 på tvåan. Men det kanske är annorlunda utväxling på den? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Har för mig att de första årsmodellerna av "nya" V70 t5 inte nådde 100 på tvåans växel och att Teknikens värld skrev om detta för något år sedan varpå Volvo höjde varvtalsstoppet så att de gjorde det. T4 -99 |
|
|
Till Flyklypa! Så du väljer hellre en skitbil och har den på dig, än att välja en bättre bil och ha den försäkrad på din farsa? Är det så du menar? |
|
|
Till Flyklypa! Om du resonerar enligt ovanstående undrar jag vad du tänker med, och om du tänker över huvudtaget? Mvh Henke |
|
|
Ha ha, Klabbe. Du kunde väl iaf ha använt ett annat IP-nummer till ditt andra nick, henkewikingsson. Fråga vad de andra 328 ägarna tycker om att dom får betala för skador orsakade av skenförsäkrare istället. Hoppa inte på mig, det är ju inte jag som gör fel. |
|
| Oj, nån har visst en dubbelgångare:) | |
|
Nej, det är jag som är henkewikingsson och jag skrev på klabbes dator! Vid skador av annan förare, även dom som är under 24 år så blir självrisken högre, har pratat med mitt bolag om detta! Vet folk som har råkat ut för detta utan några som helst problem. En fråga till flyklåpa: Vad har du för bil? Frågan är ju om det inte är dumdristigt att tex försäkra en 328 på mig om jag är 21 år och få betala 15000, när jag kan ha den på farsan och betala 4000:-? Mvh Henke |
|
|
Jag kan inte låta bli att skriva ett inlägg nu. Jag har jobbat för försäkringsbolaget Salus Ansvar, samt M-Försäkringar. Så jag har lite inblick i försäkringsvärlden. Det är såhär enkelt. Ägaren och brukaren av fordonet skall också stå på försäkringen. Jag kan hålla med om att det är orimligt dyrt för unga att försäkra vissa typer av bilar. Jag tycker det är åt skogen för dyrt. Därför förstår jag ju att många därför väljer att skriva bilen på farsan eller liknande. Men man ska vara medveten om att det kan bli problem med ersättning om det skulle hända något med bilen. Har vart med om flera exempel på det. Därför tycker jag inte att man ska döma ut någon som tycker det är rimligt att följa de regler som finns. Jag förstår inte hur du, Henkewikingson är funtad. Tycker du att det är ok att fuska med skatten i deklarationen också? Det är väll smart? Man tjänar ju pengar på det, det är ju självklart, det borde ju alla göra... De som "fuskar" med försäkringarna tycker jag ska hålla det för sig själva. Det är ett råd från mig, man kan aldrig ana hur vissa skadehandläggare är flitiga på att få fram information om bilens verkliga ägare osv... |
|
|
Flåklypa, tänk efter innan du skriver, samma ip behöver inte betyda samma person! Outsider, du kan säkert det bra eftersom du har jobbat med det, men då försäkringsbolagen frågar om det är personer under 24 som ska köra och fassan säger ja varför skulle det då bli problem med ersättning om något skulle hända, att självrisken blir högra då personen är under 24 står ju klart och tydligt men det står inte att du inte får ut någon ersättning!? MVH /Claes |
|
|
Du frågar hur jag är funtad? Hmm... Självklart så fuskar jag inte på deklarationen vilket jag inte gör på försäkringarna heller. Eftersom mitt försäkringsbolag visste hur det var, sen om det hade hänt något kunde jag kanske inte lita på dem till 100%. Givetvis går jag noga igenom min deklaration och se till att jag får vart enda krona jag kan, smart eller fusk? Jag anser att kan jag spara 10 000 - 20 000 / år genom att gå i genom min deklaration och försäkra en bil på min pappa vilket inte är olagligt något av vardera så är det smart! Och om du tror att du kan hota mig med att skadehandläggare kan snoka så tror du fel! Ingen kan hota mig! Inte så att det har någon verkan i alla fall! Ha det bra Tuffing (Outsider) Mvh Henke |
|
|
Den tonen som ni använder passar inte här, lugna er. Angående att skriva bilen på någon annan, så är det ganska dumt. En kompis skrev bilen på en släkting. han krockade i sommras och nu får han inte en krona av försäkrings bolaget. Jag vill inte gå in på några detaljer för utredningen pågår fortfarande med rättegång osv. Därför vill jag varna alla som har bilen skrivna på föräldrar. Du kan stå helt utan ersättning vid skada. Detta är en mardröm för killen och det ser ut som han kommer förlora nästan 200.000! Pengar som han har lånat och knappt börjat betala tillbaka. Försäkrins bolagen är slingriga som bara den och de letar skäl för att slippa betala ut ersättning eller betala ut så lite som möjligt. Detta har jag själv varit med om. Det är inte kul att bråka med försäkringsbolag. |
|
|
Perran: V70:in väger 1617 kg enligt jennyhjenny63@hotmail.com |
|
| Va faan... Här e länken, sorry ;) Länk | |
|
haha, den tonen som ni använder! Ni är inte bättre själva! Man måste kunna argumentera utan att ni ska bli sura! Visst har jag läst om exempel där försäkringsbolagen har smitit undan och det förekommer, de är inte Guds bästa barn direkt. Det jag tycker är konstigt är att försäkringsbolagen är väl medvetna att personer under 24 kommer köra bilen, det frågar dem ju då försäkringen täcknas. Varför blir det då problem? Vore skillnad om det stod att perssoner under 24 inte får köra bilen däremed billigare försäkring, ifall det då händer nåt är det ju klart att de inte vill betala ut nåt! Förstår ni mitt resonemang? MVH /Claes Lundberg |
|
|
Försäkringsbolagen gör allt för att slippa betala. Snart kan man väl skita i att försäkra bilen. Alla bolag frågar inte ens om någon 25 kör bilen. FB börjar bli hårda på att kolla vem som igentligen äger en bil och det verkar vara med väldigt svaga bevis de för rätt i tingsrätten att neka ersättning. Skrämmande. |
|
| En tanke: om försäkringsbolagen under lång tid tar betalt för att stödförsäkra en bil och sedan vägrar betala ut ersättning för att bilen inte går att stjäla för att den har startspärr säger en hel del om hur f-b är funtade och vilka fulknep de kan använda sig av. Jag skulle vara oerhört försiktig i a f.... | |
|
försäkringsbolagens taktik är nog tyvärr en konsekvens av försäkringstagarnas "fuskande" med låtsasstölder och bilar som skrivs på andra än faktiska brukaren... Tyvärr stramar f-b åt villkoren och höjer premierna, vilket leder till ännu mer fusk och så blir det en ond cirkel... I slutändan är det alltid några skurkar som lyckas och många oskyldiga som får stå för kostnaden... T4 -99 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.